adexo3
۱۴۱۵۳۶۰
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پیشنهاد پوتین به ایران درباره تنش با اسرائیل

روزنامه کویتی "الجریده" به نقل از یک منبع اگاه مدعی شده است: در تماس اخیر سران ایران و روسیه، پوتین میانجیگیری میان ایران و اسرائیل را مطرح کرد.

عصر ایران: روزنامه کویتی "الجریده" به نقل از یک منبع اگاه مدعی شده است: در تماس اخیر سران ایران و روسیه، پوتین میانجیگیری میان ایران و اسرائیل را مطرح کرد.

هدف از میانجیگری، کاهش سطح تنش میان ایران و اسرائیل  و جلوگیری از تشدید درگیری در منطقه اعلام شده است.

پیشنهاد پوتین به ایران درباره تنش با اسرائیل

این روزنامه مدعی شد است که سه شرط اعلامی ایران در واکنش به پیشنهاد پوتین این موارد هستند: 

1- روسیه به اسرائیل هشدار دهد، واکنشی نظامی نداشته باشد.

2- امکان استقرار سامانه های دفاع هوایی ایران در سوریه.

3-  روسیه قطعات مهم جنگنده های سوخو 35 را به تهران بدهد تا ایران بتواند از این جنگنده ها به صورت موثر برای دفاع از آسمان خود استفاده کند.

پیشنهاد پوتین به ایران درباره تنش با اسرائیل

این منبع درباره شرط اول توضیح داد: رئیسی به پوتین گفت کشورش در حمله انتقامی به اسرائیل، از همه آنچه که در اختیار داشت استفاده نکرد و اگر تهران با هرگونه تجاوز مستقیم اسرائیل روبه رو شود پاسخی دریافت خواهد کرد که هیچکس انتظارش را نداشت.

همچنین شرط دوم مربوط به حملات اسرائیل علیه منافع ایران در سوریه است. رئیسی در این زمینه از مسکو گلایه کرده زیرا اجازه روسیه و سکوت سامانه های دفاع هوایی روسی، باعث شده اسرائیل برای سال های طولانی، حملاتی را علیه منافع ایران در سوریه انجام دهد و کار به جایی رسید که تهران تصمیم گرفت برای جلوگیری از ادامه ترورها و حملات پاسخ قاطع بدهد.

 این منبع گفت پوتین به همتای ایرانی خود پاسخ داد تصمیم روسیه برای عدم ورود به این موضوع ناشی از ارزیابی مسکو است که دخالت روسیه می تواند منجر به افزایش بیشتر تنش ها و دخالت آمریکا به نفع اسرائیل شود. همچنین حضور نظامی روسیه در کشور سوریه با توافقنامه میان دو کشور برای مبارزه با تروریسم است.

پوتین همچنین آمادگی مسکو را با نصب سامانه های دفاع هوایی ایران در خاک سوریه اعلام کرد.پوتین افزود در صورتی که استقرار سامانه های دفاع هوایی ایران در سوریه باعث تضمین امنیت مراکز ایرانی در این کشور شود افسران روس در خاک سوریه آمادگی دارند در این زمینه با همتایان ایرانی خود هماهنگی های لازم را انجام دهند.

منبع آگاه به روزنامه کویتی الجریده گفت: رئیسی همچنین به پوتین گفت ادامه جنگ اسرائیل در غزه و رفتارهای متهورانه آن در منطقه بدون بازخواست و با پوشش آمریکایی، به معنای حرکت منطقه به سمت تشدید تنش یا بروز یک جنگ قریب الوقوع است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج