اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۲۵۱۲
۹ نظر
۲۷۶۶
۹ نظر
۲۷۶۶
پ

اخلال‌گران بازار ارز باید به مردم معرفی شوند

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: درگاه‌های سوءاستفاده و فساد ارزی بلافاصله باید کشف و در ادامه با آن‌ها برخورد قانونی شود در این زمینه، دولت کُند عمل می‌کند از طرفی دستگاه قضایی هم نباید کوتاه بیاید و مماشات کند.

منیبان: نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: درگاه‌های سوءاستفاده و فساد ارزی بلافاصله باید کشف و در ادامه با آن‌ها برخورد قانونی شود در این زمینه، دولت کُند عمل می‌کند از طرفی دستگاه قضایی هم نباید کوتاه بیاید و مماشات کند. به طور مثال یکی از آن‌ها چای دبش است ضمناً یادمان باشد که موضوع چای دبش، کشف شد و شاید مواردی باشد که کشف هم نشده است.

اخلال‌گران بازار ارز باید به مردم معرفی شوند

فاطمه محمدبیگی، نماینده قزوین در مجلس، در خصوص افزایش بی‌رویه نرخ ارز در دولت سیزدهم و همچنین فسادهای مکرر اقتصادی در کشور به «منیبان» گفت: فاکتورهای کنترل ارز در کشور مشخص است ولی متاسفانه یکپارچگی حکمرانی اقتصادی در سیستم اجرایی کشور وجود ندارد و همین باعث شده برخورد با مساله ارز، برخورد واکنشی باشد نه کنشگرانه.

او افزود: نمی‌شود که در کشور تولید سیمان، میلگرد و خیلی از اقلام اساسی و معیشتی مردم را داشته باشیم ولی قیمت همین اقلام هم با دلار جابجا شود. به نظر می‌رسد در حوزه تنظیم بازار دولت باید فکر جدی‌تری داشته باشد و همچنین باید پاسخگوی گرانی‌های اخیر باشد. نمی‌شود با هر اتفاقی در داخل و خارج کشور شاهد نوسانات ارزی باشیم.

او تصریح کرد: درگاه‌های سوءاستفاده و فساد ارزی بلافاصله باید کشف و در ادامه با آن‌ها برخورد قانونی شود در این زمینه، دولت کُند عمل می‌کند از طرفی دستگاه قضایی هم نباید کوتاه بیاید و مماشات کند. به طور مثال یکی از آن‌ها چای دبش است ضمناً یادمان باشد که موضوع چای دبش، کشف شد و شاید مواردی باشد که کشف هم نشده است.

پمحمدبیگی اظهار کرد: ما مشکلات زیرساختی در حوزه اقتصادی از دهه‌های قبل داریم که این‌ها باید با اولویت‌بندی، سریعاً شناسایی و حتماً با آن‌ها برخورد قانونی و جدی شود. مگر فساد اقتصادی چطور صورت می‌گیرد؟ این همه ناامیدی که برای مردم ایجاد می‌شود اگر با عوامل آنها برخورد قضایی نشود روند ناامید شدن مردم بیشتر می‌شود.

نماینده قزوین گفت: انتظار من از دولت سیزدهم، شناسایی هرچه سریع‌تر مفسده‌های اقتصادی است. در این راستا، پنج وزارتخانه اقتصادی کشور در کنار بانک مرکزی، نقش پررنگی دارند و باید مرتباً با دستگاه‌های نظارتی برای رد و بدل کردن اطلاعات، جلسه تشکیل دهند و درگاه‌های خروج ارز، افزایش نرخ ارز، دلالی‌ها، واسطه‌گری‌ها و کسانی که اخلال‌گر بازار ارز و حوزه اقتصادی هستند را معرفی و در ادامه به سمع و نظر مردم عزیز ایران برسانند و مهم‌تر از همه، برخورد قانونی و بازدارندگی در آینده است.

او یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای که هفته گذشته با کارگزاران نظام داشتند، فرمودند که حتماً از فعالان و نخبگان اقتصادی باید در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها استفاده شود و این موضوع در پیام نوروزی ایشان هم آمده بود. من فکر می‌کنم دولت در استفاده از نظرات نخبگان اقتصادی نتوانسته در جایگاه لازم ورود پیدا کند و کار عملی جدی انجام دهد.

محمدبیگی در پایان خاطرنشان کرد: دولت باید فوراً نشست‌هایی با اقتصاددانان برگزار کند و اگر هم چنین جلساتی بوده و هست تعداد آن‌ها بیشتر شود و اتفاق مهم، نتایج خروجی نشست‌ها است که در جامعه عملی شود یعنی مردم باید حس کنند که تحرکات جدی در بُعد نظری و سپس عملی در حال انجام است تا شاهد اعتمادسازی بیش از پیش در جامعه باشیم.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      🤣🤣🤣🤣

    • ناشناس

      اخلال گر بازار طول و عرض و ارز و ارتفاع دولت نامحترم میباشد خانم محترم گویا شما در جامعه زندگی نمیفرمایید!!!!!
      دولت خیلی وقته معرفی شده تشریف داره!!!!!

    • ناشناس

      خسته نباشی نمائنده فعال چقدر شماها فعال هستید

    • ناشناس

      اخلاگران روسای بانکها و‌زیر اقتصاد

    • A

      این نماینده کاملا خواب هستند روسا زمین خواری میکنند اختلاس‌های میلیاردی میکنند
      چطوری خوش خواب

    • الله نور جلیلیان

      این حرفها مزخرفات بیهوده است

    • احمد

      نه بابا

    • ناشناس

      اخلالگر بازار ارز را نمیشناسید ؟ من به شما معرفی میکنم ، مجلس هم به مردم معرفی کند : قیمت جهانی طلا که پشتوانه پول همه کشور ها است به دلار ، مشخص است . کافی است قیمت حراج شمش طلا توسط دولت محترم را بر آن تقسیم کنید تا ببینید دولت محترم در حراجی طلا را با قیمت دلار ۵۸ هزار تومان به بالا به خلق الله میفروشد !! ( گرم طلا و نرخ دلاری آن که مشخص است ، نرخ ریالی آن ارزش پول ملی در مقابل طلا و دلار را در بازار تعیین میکند . واکنش بازار هم مشخص است . هم قیمت طلا بالا میرود و هم قیمت دلار . دولت هم اسم آن را میگذارد « نرخ سازی » !!!

    • ناشناس

      همه چیز باید گرون بشه این ی اصل گرونی که بشه بازار راه میفته،ارزونی که بشه کسب و کار میخابه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج