۱۴۱۱۴۱۳
۱۱۱۲
۱۱۱۲
پ

رپورتاژ آگهی

کدام استان ها در نوروز ۱۴۰۳ بیشترین آمار بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی را داشتند؟

با توجه به گسترده‌تر شدن مسافرت‌های نوروزی در طی سالیان اخیر بسیاری از حوزه‌های گردشگری کشور در این ایام فرصت رشد پیدا می‌کند و بستر مناسبی برای رشد صنعت گردشگری داخلی ایجاد می‌شود.

کدام استان ها در نوروز 1403 بیشترین آمار بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی را داشتند؟

با توجه به تقارن نوروز 1403 با ماه مبارک رمضان، براساس پیشبینی‌ها انتظار می‌رفت که از تعداد سفرهای نوروزی کاسته شود اما طبق آمارهای اعلام شده میزان سفرهای جاده‌ای و هوایی در مقایسه با سال 1402 رشد داشته است. چنانچه با توجه به تعداد بازدیدها مردم استقبال خوبی نیز از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی داشتند.

تعداد سفرها به گونه‌ای بوده که رزرو هتل و ظرفیت اقامتی در استان‌هایی مانند: فارس، هرمزگان و کردستان تکمیل شدند. با توجه به آب و هوای بسیار مناسب در جنوب کشور و معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل مکان‌هایی مانند: بریس، چابهار و جزیره هرمز، تعداد تردد جاده‌ای در استان‌هایی مانند: سیستان و بلوچستان، فارس و هرمزگان نسبت به سال‌های گذشته نیز افزایش و رشد قابل توجهی داشته است.

کدام استان ها در نوروز 1403 بیشترین آمار بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی را داشتند؟

عید نوروز یکی از بهترین و تقریبا طولانی‌ترین تعطیلات سال برای ما ایرانی‌ها است. این تعطیلات در فرهنگ کشور ما به اندازه‌ای مهم و اساسی است که بسیاری مهمترین و تنها مسافرت سالیانه خود را در این روزها انجام می‌دهند. با توجه به گسترده‌تر شدن مسافرت‌های نوروزی در طی سالیان اخیر بسیاری از حوزه‌های گردشگری کشور در این ایام فرصت رشد پیدا می‌کند و بستر مناسبی برای رشد صنعت گردشگری داخلی ایجاد می‌شود.

به نقل از روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان فارس با ثبت یک میلیون و 329 هزار و 122 نفر بازدید از آثار تاریخی، بیشترین تعداد بازدید کننده را در میان سایر استان‌ها دارد. چنانچه تنها بنای تاریخی حافظیه با ثبت 378 هزار و 151 نفر بازدید کننده بیشترین میزان بازدید کننده را در نوروز 1403 در میان بناهای تاریخی و فرهنگی کشور داشته است.

در رتبه‌های پس از استان فارس، استان اصفهان با تعداد 556 هزار و 661 نفر بازدید کننده در رتبه دوم بیشترین تعداد آمار بازدید کننده از اماکن تاریخی و فرهنگی را داشته است. یکی از جالب‌ترین اتفاق‌های نوروز 1403 قرار گرفتن تهران در رتبه سوم این آمار است که تعداد بازدید از اماکن و موزه‌های ستادی آن 369 هزار و 950 نفر بود.

استان خوزستان با توجه به آب و هوای بسیار مناسب و خوبی که در ایام نوروز دارد از رشد قابل توجه تعداد گردشگران برخوردار بوده و با تعداد 227 هزار و 401 نفر بازدید کننده در رتبه چهارم بیشترین تعداد بازدید از اماکن فرهنگی و تاریخی قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است براساس اخبار منتشر شده در زمستان 1402 و در راستای تکریم بارگاه منور رضوی در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز 1403 اعلام شده بود افرادی که 10 روز اقامت هتل مشهد ثبت کنند، از تخفیف 30 درصدی اقامت برخوردار خواهند بود.

کدام استان ها در نوروز 1403 بیشترین آمار بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی را داشتند؟

با این وجود براساس آمارهای منتشر شده، استان خراسان رضوی با تعداد 195 هزار و 573 نفر بازدید کننده پس از استان‌های فارس، اصفهان، تهران و خوزستان قرار گرفته است. پس از خراسان رضوی، استان‌های کرمانشاه و کرمان با تعداد بازدید کننده‌های 163 هزار و 594 و 155 هزار و 641 نفر بازدید کننده رشد قابل توجهی داشتند.

آذربایجان شرقی با آمار 113 هزار و 407 نفر بازدید کننده از جاهای دیدنی تبریز و سایر شهرستان‌های این استان در رتبه هشتم این لیست قرار گرفته است. در نهایت استان‌های لرستان و همدان با آمارهای 107 هزار و 607 و 105 هزار و 146 نفر بازدید کننده در رتبه‌های 9 و 10 این لیست آماری قرار دارند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج