adexo3
۱۳۹۲۹۷۳
۴۲۰
۴۲۰
پ

این علائم مهم نشان دهنده نارسایی قلب است

مرگ و میرها به‌دلیل بیماری قلبی کم نیستند، شاید بهترین راه برای جلوگیری از آن شناخت نارسایی قلبی است، یک متخصص قلب به برخی از علائم نارسایی قلبی اشاره می‌کند.

خبرفوری: محمد حسین نجفی می‌گوید: قلب انسان مانند پمپ برای پمپاژ خون به تمام بدن است، اگر به هر دلیلی این پمپ خوب کار نکند سبب احتقان یا احتباس مایع در بدن می‌شود، بنابراین در این وضعیت بیماران اعتراض می‌کنند ما وقتی دراز می‌کشیم دچار تنگی نفس می‌شویم طوری‌که مجبور می‌شویم بنشینیم تا تنگی نس برطرف شود

او بیان می‌کند: گاهی اوقات بیماران از اختلال در اشتها شکایت می‌کنند، علت شکایت‌شان این است که مایع در داخل روده‌ها تجمع پیدا می‌کند و این‌ها اشتهای مناسبی ندارند.

این متخصص قلب ادامه می‌دهد: خیلی مواقع بیماران از وَرَم دو طرف پا شکایت می‌کنند به‌خصوص در ایستادن‌های طولانی این اتفاق ممکن است بیفتد، این مسئله هنگام شب بیشتر است و صبح که بیماران از خواب بیدار می‌شوند برطر شده است.

نجفی می‌گوید: برخی مواقع در نارسایی‌های شدید قلبی فرد ممکن است اختلال مغزی پیدا کند، مانند اختلال‌های شناختی و محاسباتی. در نهایت بهترین راه برای شناسایی نارسایی قلب اکوکاردیوگرای است.

او بیان می‌کند: «این بیماران ممکن است درد سینه نداشته باشند چراکه از شرایط نارسایی قلب همیشه گرفتگی رگ‌های قلبی نیست، پس درد سینه از علائم نارسایی قلب نیست.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج