adexo3
۱۳۸۹۷۴۶
۴۰۷
۴۰۷
پ

کاهش درصد قابل توجهی از ذخایر آبی چند سد مهم کشور

طبق بررسی‌های اخیر حدود ۲۵ تا ۹۰ درصد از ذخایر آبی ۱۶ سد مهم کشور از نظر تأمین آب شرب و کشاورزی، نسبت به مدت مشابه سال قبل دچار کاهش شده است.

تسنیم: در ۱۲۰ روز ابتدایی سال آبی جاری (یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا پایان دی‌ماه) در مجموع ۶ میلیارد و ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۶ میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی ۱۱ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تامین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست محیطی، ۷ میلیارد و ۶۲۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده که نسبت به خروجی ۶ میلیارد و ۲۳۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، ۲۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درحال حاضر با وجود ۲۰ میلیارد و ۲۶۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده در سدهای کشور، ۴۱ درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و ۵۹ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز سی‌ام دی‌ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۲ درصدی در این بخش است.

آخرین وضعیت ذخایر آبی سدهای مهم (شرب-کشاورزی) کشور بدین صورت است:

کاهش درصد قابل توجهی از ذخایر آبی چند سد مهم کشور

همانطور که در جدول بالا مشخص است، ذخایر آبی سدهای دوستی، طرق، پانزده خرداد، مارون، آغ چای، استقلال، شمیل و نیان، سرنی، دامغان، رودبال داراب، چاه‌نیمه‌ها، تنگوئیه سیرجان، جیرفت، نساء، ساوه و کمال صالح،  نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهشی بین ۲۵ تا ۹۰ درصد داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج