۱۳۷۱۷۹۰
۴۲۶۲
۴۲۶۲
پ

محتوای حمایت‌شده

بهترین مرکز روانپزشکی تهران کجاست؟

بهترین مرکز روانپزشکی تهران دارای فاکتورهای زیادی است.در این مطلب به بررسی فاکتور‌هایی می‌پردازیم که هنگام انتخاب بهترین مرکز خدمات روانپزشکی باید به آن‌ها توجه کنید.

هر فردی ممکن است که در طول زندگی دچار برخی از اختلالات روانی شود. مشخصه اختلال روانی، تغییر در شناخت، هیجانات یا رفتار فرد است. معمولاً اختلالات روانی با پریشانی یا اختلال در عملکرد‌های مهم زندگی همراه هستند. اگر دچار بیماری‌های اعصاب و روان شده‌اید، باید به دنبال درمان باشید. کلینیک‌ها و مراکز روانپزشکی مختلفی در تهران فعالیت می‌کنند. بنابراین، شاید انتخاب بهترین مرکز روانپزشکی برای شما چالش برانگیز باشد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید به کلینیک روانپزشکی مراجعه کنید، باید عواملی را در نظر بگیرید. در این مطلب به بررسی فاکتور‌هایی می‌پردازیم که هنگام انتخاب بهترین مرکز خدمات روانپزشکی باید به آن‌ها توجه کنید.

بهترین مرکز روانپزشکی تهران کجاست؟

برای نوبت دهی و مشاوره با کلینیک روانشناسی و روانپزشکی پارند همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۴۷۱۹۹۵

۰۹۲۱۳۸۰۱۱۲۰

معیار‌های انتخاب بهترین مرکز روانپزشکی

به منظور انتخاب بهترین مرکز مشاوره و خدمات روانپزشکی باید به معیار‌هایی توجه کنید. این معیار‌ها عبارتند از:

بهره‌گیری از روانشناسان مجرب و دارای سطوح علمی بالا

قبل از اینکه تصمیم به شروع پروسه درمان روانپزشکی را بگیرید، باید درباره پزشک مربوطه اطلاعات لازم را به دست‌آورید. شما باید سوابق علمی و کاری روانشناسان حاضر در مرکز مورد نظر را به خوبی بررسی کنید. پس از انجام بررسی‌های لازم بهتر تصمیم خواهید گرفت که مراجعه به کدام روانشناس و مرکز روانپزشکی مناسب‌تر است.

استفاده از روش‌های درمان جدید

امروزه برای درمان بیماری‌های روانی از تکنیک‌های درمانی مختلف استفاده می‌شود. بنابراین، هنگام انتخاب بهترین مرکز روانپزشکی باید ببینید که از چه روش درمانی در مرکز موردنظر استفاده می‌شود. مسلماً هر چقدر از تکنیک‌های درمانی بهتر استفاده شود، درمان سریع‌تر صورت خواهد گرفت. بنابراین، قبل از گرفتن وقت از مرکز روانپزشکی باید درمورد روش‌هایی که برای درمان شما مورد استفاده قرار می‌گیرند، سؤالات لازم را بپرسید. به علاوه، در مراکز روانپزشکی باید امکان انجام تست‌های مختلف روانشناختی وجود داشته باشد. پزشک می‌تواند با استفاده از این تست‌ها، اختلال بیمار را بهتر تشخیص دهد و روش درمانی مناسب را انتخاب کند.

تجهیزات و دستگاه‌های قابل استفاده برای درمان برخی از بیماری‌ها

به منظور درمان برخی از بیماری‌ها، باید از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته در مراکز روانپزشکی استفاده شود. بنابراین، درباره اینکه در مرکز مورد نظر، از چه دستگاه‌هایی استفاده می‌شود، از قبل تحقیق کنید. بهترین مرکز روانپزشکی باید مجهز به دستگاه‌های پیشرفته برای انجام روش‌های درمانی از قبیل نوروفیدبک و بیوفیدبک باشد. از این روش‌های درمانی برای بهبود علائم ناشی از اختلالات و بیماری‌های مختلف مانند افسردگی، اوتیسم، صرع، بیش فعالی و... استفاده می‌شود.

بهترین مرکز روانپزشکی تهران کجاست؟

وقت‌شناسی و قانون­مندی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بهترین مرکز روانپزشکی، وقت‌شناسی است. در واقع، مراجع کننده نباید مدت زمان زیادی را در مرکز منتظر بماند تا نوبتش شود. برای بسیاری از افراد مهم است که در مراکز روانپزشکی وقت‌شان الکی هدر نرود. به همین خاطر، قبل از تعیین وقت مشاوره، درباره شیوه نوبت دهی و وقت‌شناسی مرکز مورد نظر تحقیق کنید. در واقع، مراکز درمانی باید قانون‌مند باشند. به عبارت دیگر، پروسه نوبت دهی، تعداد جلسات درمان و زمان انتظار باید براساس قوانین مشخص انجام شوند.

مجوز فعالیت

مرکز روانپزشکی باید دارای گواهی و مجوز فعالیت باشد. اگر مرکز مجوز معتبر داشته باشد، مراجع از حرفه‌ای و مجرب بودن کادر درمان اطمینان بیشتری پیدا می‌کند. بنابراین، قبل از انتخاب بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات روانپزشکی در تهران باید درباره اعتبار مجوز مرکز موردنظر تحقیقات لازم را انجام دهید.

پیگیری پروسه درمان

یکی از ویژگی‌هایی که مراکز روانپزشکی باید داشته باشند، پیگیری پروسه درمان است. گاهی اوقات، مراجع کننده به دلیل مشغله‌های شخصی، فراموش می‌کند که به مرکز مراجعه کند. در این مواقع، پیگیری پروسه درمان از طریق منشی مرکز ضروی است. در صورت وقفه بین جلسات درمانی، پروسه درمان شاید با مشکل مواجه شود. به همین خاطر، قبل از مراجعه به مرکز باید تحقیق کنید که روند پیگیری درمان از سمت درمانگر به چه صورت است.

بهترین مرکز روانپزشکی تهران کجاست؟

محیط امن و آرامش‌بخش

یکی دیگر از فاکتور‌هایی که هنگام انتخاب بهترین مرکز روانپزشکی باید در نظر بگیرید، محیط امن و آرامش بخش کلینیک است. از آنجایی که مراجعین مرکز روانپزشکی احتمالاً دارای بیماری‌های روانی و عصبی هستند، باید محیط مرکز برای آن‌ها آرامش بخش است. آرام بخش بودن محیط کلینیک روانپزشکی می‌تواند در کاهش استرس مراجعین نقش زیادی داشته باشد. محیط کلینیک باید به‌گونه‌ای باشد که فرد بتواند ارتباط مؤثری با درمانگر داشته باشد. اگر مراجع کننده از محیط مرکز روانپزشکی راضی نباشد، احتمالاً از ادامه درمان منصرف خواهد شد.

بهترین مرکز روانپزشکی تهران کجاست؟

خدمات قابل ارائه در مراکز روانپزشکی

در کلینیک‌ها و مراکز روانپزشکی، خدمات مرتبط با درمان بیماری‌ها و اختلالات روانی مختلف صورت می‌گیرد. روانشناسان و روانپزشکان با استفاده از تکنیک‌های درمانی جدید سعی می‌کنند که به درمان بیماری‌های روانی و مرتبط با اعصاب کمک کنند. دارودرمانی، درمان شناختی رفتاری، نوروفیدبک، بیوفیدبک، روان درمانی و رفتار درمانی جزو روش‌های قابل استفاده برای درمان بیماری‌های روانی محسوب می‌شوند.

در هر مرکز روانپزشکی باید رفتار درمانی به عنوان بهترین روش درمان اجرا می‌شود. درمان شناختی رفتاری (CBT) برای انواع مختلف بیماری‌های روانی مانند اختلالات شخصیت و اختلالات مبتنی بر تروما مورد استفاده قرار می‌گیرد. این درمان بر شناخت و تغییر الگو‌های منفی در تفکر و رفتار متمرکز است. حتی از این روش درمانی می‌توان برای مدیریت علائم افسردگی هم استفاده کرد.

انتخاب هر یک از روش‌های درمانی به نوع و شدت اختلال و نظر درمانگر بستگی دارد. اگر دچار هر یک از بیماری‌ها و اختلالات روانی شده‌اید، می‌توانید به مرکز روانپزشکی مراجعه کنید. خدمات قابل ارائه در مرکز روانپزشکی می‌توان به درمان بیماری‌های زیر کمک می‌کنند:

  • افسردگی
  • وسواس
  • دوقطبی
  • صرع
  • روان گسیختگی یا اسکیزوفرنی
  • تروما
  • اختلالات خواب
  • اختلالات اضطرابی
  • اختلالات شخصیت
  • اختلال استرس پس از سانحه

بهترین مرکز روانپزشکی تهران کجاست؟

انتخاب بهترین مرکز روانپزشکی

اگر فکر می‌کنید که دچار بیماری‌های عصبی و روانپزشکی شده‌اید، باید به دنبال بهترین مرکز ارائه دهنده خدمات درمانی باشید. هنگام انتخاب بهترین مرکز روانپزشکی در تهران باید به وقت‌شناس بودن، سابقه درمانگر، تجهیزات کلینیک، شرایط محیطی، تجهیزات و روش‌های درمانی قابل استفاده توجه داشته باشید. توجه به تمام این فاکتور‌ها به شما کمک می‌کند که با آگاهی بیشتر مرکز روانپزشکی مورد نظرتان را پیدا کنید. در صورتی که پروسه درمان اختلالات روانی در بهترین مراکز روانپزشکی صورت بگیرد، درمان اثربخشی بیشتری خواهد داشت. بنابراین، قبل از مراجعه به مراکز روانپزشکی باید درباره آن‌ها به خوبی تحقیق کنید. شما می توانید از بیماران درباره نظرات آن‌ها راجع به بهترین مرکز روانپزشکی تهران سوال کنید.

کلینیک روانشناسی و روانپزشکی پارند

مرکز روانشناسی و نوروفیدبک آرامش پارند با همکاری دکتر مسعود نصرت آبادی( بنیانگذار نوروفیدبک و نورو تکنولوژی کاربردی در ایران و مدرس دانشگاه و دوره های تخصصی نوروفیدبک و نوروتکنولوژی ) و شهناز گل ختمی ( بنیانگذار SCP توروفیدبک در ایران ، آموزش دیده توسط دکتر نیلز بیربامر ، یووی گرلاچ ومرکز نیومایند آکادمی مورد تایید BCIA ) خدمات تخصصی ویژه ای را مبتنی بر نوروفیدبک و نوروتکنولوژی با هدف درمان، بهبود و توانمندسازی هرچه بیشتر ارائه می کند.

در موارد زیر می‌توان از خدمات پارند استفاده کرد:

- ارتقاء سطح عملکرد

- استرس و مدیریت آن

- افزایش حافظه

نوروفیدبک و بیو فیدبک (جوانسازی مغز و بدن)

تحریک الکتریکی مغز (tSE)

مشکلاتی که با نورو تکنولوژی قابل بهبود و درمان هستند عبارتند از:

  • درمان اختلال بیش فعالی/کم توجهی
  • درمان اختلالات یادگیری
  • کمک به بهبود اضطراب و افسردگی
  • مدیریت دیابت و فشار خون
  • بهبود سندروم روده تحریک پذیر
  • بهبود وزوز گوش
  • بهبود و کاهش سردرد تنشی
  • بهبود و کاهش سردرد میگرنی
  • بهبود مشکلات خواب
  • بهبود مشکلات مرتبط با سکته مغزی
  • اوتیسم بهبود درد‌های مزمن

بهترین مرکز روانپزشکی تهران کجاست؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۲۶۴۷۱۹۹۵

۰۹۲۱۳۸۰۱۱۲۰

بهترین مرکز روانپزشکی تهران کجاست؟

پاسداران، بوستان نهم (جعفری) ، پلاک ۱۱۹، ساختمان پزشکان میلاد، طبقه چهارم، واحد ۱۹

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج