adexo3
۱۳۷۰۵۸۰
۱۲۸۵
۱۲۸۵
پ

ماجرای مخالفت رهبری با دخالت ستاد امر به معروف

مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در خاطراتش ملاقات با علی لاریجانی، دیدار با رهبری و گفت‌وگو با فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش را روایت کرده‌ است.

خبرآنلاین: مرحوم هاشمی‌رفسنجانی در خاطراتش ملاقات با علی لاریجانی، دیدار با رهبری و گفت‌وگو با فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش را روایت کرده‌ است.

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی درهفدهم آبان ماه سال ۱۳۷۹ آمده است؛

برای مراسم افتتاح [سومین] کنگره [دوسالانه‌] «بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی (عج)»، به سالن حجاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رفتیم. آقای [محمود محمدی] عراقی [رئیس سازمان تبلیغات اسلامی] گزارش داد و خیرمقدم گفت. من هم سخنرانی مفصلی از فلسفه مهدویت و بینش منجی در ادیان آسمانی نمودم و پایه مطلب را از تدبیر آفرینش در خوش‌فرجامی جهان گرفتم.

به دفترم رفتم. آقای علی لاریجانی [رئیس سازمان صداوسیما] برای دفاع از عملکرد صداوسیما آمد. اخیراً اظهارات منفی درباره عملکرد دولت سازندگی داشته‌اند که مورد اعتراض خیلی‌ها قرار گرفته است؛ مخصوصاً تلفن اعتراضی عفت و اظهارات خود من در جلسه‌ای، که آن را یک توطئه و برنامه‌ریزی‌شده دانسته بودم؛ دفاع ‌او را نپذیرفتم. مدعی است که قصد سویی نبوده، پیشامد کرده و اشتباه بوده.

تیمسار [مهدی] منتظری، فرمانده حفاظت اطلاعات ارتش آمد. درخواست داشت که برای مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاهشان بروم. مواردی از مشکلات ارتش، من‌جمله ضعف تدارکات، کمبود ارز و مشکلات عملیاتی‌شدن هواپیماها و اختلاف با سپاه و درون فرماندهان ارتش و نیز مشکلات اقتصادی پرسنل را گفت. آقای [سیدمحمد] اصغری، سفیرمان در بلغارستان آمد. از تهمت‌هایی که به او زده‌اند، ناراحت است.

عصر مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر آمدند. آقای [سیداحمد] زرگر [رئیس ستاد] گزارش داد و گفت، رهبری گفته ستاد، در امور اجرایی دخالت نکند و فقط برای آموزش و تحقیق و نشر فرهنگ امر به معروف کار کند. من هم صحبت کردم و لزوم کار بیشتر علمی درباره امر به معروف و نهی از منکر و جلوگیری از سوءعملکرد مأموران با مردم و بدنام‌کردن کار گفتم.

شب میهمان رهبری بودم. از کتاب خاطرات آیت‌الله منتظری صحبت شد و ضررهایی که می‌تواند داشته باشد. از عملکرد شورای نگهبان در مقابل تفسیر مجلس، ابراز رضایت کردند و از حرف‌های تُند آقایان [مهدی] کروبی [رئیس مجلس] و بهزاد نبوی [نایب‌رئیس مجلس] نسبت به شورای نگهبان، انتقاد نمودند. در مسائل جاری کشور و مسئله آقای [سیدمحمد] اصغری و روزنامه‌ها و انتخابات [ریاست‌جمهوری] هم صحبت شد. باران خوبی می‌بارد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج