adexo3
۱۳۷۰۲۴۰
۶۷۶۸
۶۷۶۸
پ

ردپای مولوی عبدالحمید در خاطرات آیت الله هاشمی

هاشمی‌رفسنجانی شانزدهم آبان روایتی از دیدار با جمعی از علمای شیعه و سنی و حضور در افتتاحیه کنگره توان‌بخشی معلولان نوشته‌است.

خبر آنلاین: هاشمی‌رفسنجانی شانزدهم آبان روایتی از دیدار با جمعی از علمای شیعه و سنی و حضور در افتتاحیه کنگره توان‌بخشی معلولان نوشته‌است.

ردپای مولوی عبدالحمید در خاطرات آیت الله هاشمی

در خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در شانزدهم آبان ماه سال ۱۳۷۹ آمده است؛ دیروز و دیشب و امروز در تهران و بسیاری از نقاط کشور، باران داشتیم. وضع بارندگی امسال خوب است؛ خیلی بهتر از سال گذشته و حتی بهتر از ۳۲ سال گذشته. برای افتتاح کنگره توان‌بخشی معلولان به دانشگاه [علوم] بهزیستی در اوین [بلوار دانشجو] رفتیم. از نمایشگاه بازدید کردیم. در اجلاس، دکتر [غلامرضا] انصاری، رئیس سازمان بهزیستی، خیرمقدم گفت و از تأسیس این دانشگاه در زمان ریاست‌جمهوری من و دوره سازندگی، ستایش کرد؛ اکنون ۱۸۰۰ دانشجو و شعبه‌هایی در مشهد و اصفهان دارد.

خاتمی، غربی ها را ناامید کرد /ترس شدید آمریکا را فراگرفته است /مهدی برای فروش گاز به کویت رفته بود اما...

ولایتی به خاطر حضور سیدمحمد خاتمی نامزد انتخابات نشد/ ربوده شدن یک هواپیمای عربستانی با ۹۵ مسافر

من هم صحبت مفصلی در ضرورت و اهمیت توجه به وضع معلولان جسمی و ذهنی، به‌خصوص دادن شخصیت و استقلال و به‌کارگیری آنها و حرکت عالمانه در پیشگیری و توان‌بخشی و امداد، کردم. محققی که دستگاه مفیدی برای استفاده نابیناها ساخته بود -‌که با خط بریل کار می‌کند و هنگام تایپ، تکلم هم می‌کند- خواست که پنج عدد از آن را بخرم و به دانشگاه هدیه کنم. به آقای انصاری گفتم، اقدام کنند.

عصر، جمعی از علمای شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان آمدند. آقایان [حبیب‌الله] محمدیان [نیشابوری] [نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زاهدان] و [سیدصادق] حسینی [نماینده ولی‌فقیه و رئیس دفتر نمایندگی در امور مربوط به برادران اهل سنت بلوچستان]، نمایندگان ولی‌فقیه و مولوی عبدالحمید [اسماعیل‌زهی]، پیش‌نماز مسجد مکی [و امام‌جمعه اهل سنت زاهدان]، صحبت کردند و به خاطر توجه جدی به استان در زمان مسئولیت‌ام، تشکر کردند. من هم درباره ضرورت اتحاد، صحبت کردم و اشاراتی به کارهای مهم در دوران سازندگی در استان از قبیل شروع خط آهن کرمان زاهدان، ساخت سد پیشین، نیروگاه ایرانشهر، عمران جنوب با طرح‌های ماهیگیری و ایجاد بنادر صیادی، منطقه آزاد، کارخانه سیمان خاش، طرح‌های مهم زابل و خط انتقال آب از زابل به زاهدان و... نمودم.

شورای نگهبان، باز هم اصلاحیه مجلس برای تفسیر قانون مطبوعات را رد کرده و لابد به مجمع [تشخیص‌ مصلحت ‌نظام] خواهد آمد. دفتر تحکیم وحدت، در دانشگاه تهران برای ۱۳ آبان اجتماع داشته و بعد از پایان آن، افراد متفرقه، شعارهای تُند داده‌اند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج