اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۷۲۱۱
۲۰۸۷
۲۰۸۷
پ

صدها حلقه عجیب روی زمین که از فضا هم دیده شدند

حلقه‌های به اصطلاح جادویی، دانشمندان را برای دهه‌ها متحیر کرده‌ بود. اکنون، آن‌ها به کمک تحقیقات جدید امیدوارند که بینش جدیدی در مورد نحوه شکل گیری و مکان این الگوهای گیج کننده ارائه دهد.

خبرآنلاین: حلقه‌های به اصطلاح جادویی، دانشمندان را برای دهه‌ها متحیر کرده‌ بود. اکنون، آن‌ها به کمک تحقیقات جدید امیدوارند که بینش جدیدی در مورد نحوه شکل گیری و مکان این الگوهای گیج کننده ارائه دهد.

تا همین اواخر، دایره‌های جادویی تنها در نامیبیا و استرالیا شناسایی شده بودند. محققان کنجکاو بودند که دیگر کجا ممکن است این الگوها شکل بگیرند. در نتیجه به کمک هوش مصنوعی مدلی ایجاد کردند تا صدها هکتار زمین را از فضا بررسی کنند. یک ماه طول کشید تا این مدل اولین نتایج خود را ارائه کرد، اما به گفته محققان، وقتی آن‌ها متوجه وجود صدها سایت مطالعه و کشف نشده، شدند، به این نتیجه رسیدند که این مدل ارزش انتظار را داشت. در مجموع، ۲۶۳ دایره جادویی را در ۱۵ کشور مختلف در سه قاره شناسایی کردند.

صدها حلقه عجیب روی زمین که از فضا هم دیده شدند

تجزیه و تحلیل بیشتر شباهت‌های خاصی را بین شرایط محیطی در این مکان‌ها مشخص کرد، مانند خشکی، دما، مواد مغذی زیر خاک و محتوای ماسه روی خاک. با این حال، تفاوت‌هایی نیز بین سایت‌ها وجود داشت که نشان می‌داد این حلقه‌ها ممکن است به روش‌های مختلف و در مکان‌های مختلف شکل گرفته باشند. به گفته محققان تمام فرضیه‌ها می‌توانند بسته به مکان و شرایط رخ داده‌ باشند، حتی ممکن است تمام این فرضیات در یک مکان به طور همزمان رخ داده باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج