اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۳۷۲۳
۲۱۲۴
۲۱۲۴
پ

پیوند کبد مادر عراقی به دخترش در مشهد

رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی پیوند اعضا منتصریه مشهد گفت: تیم پیوند کبد بیمارستان منتصریه مشهد طی روزهای اخیر، عمل پیوند کبد از یک مادر عراقی به دختر ۹ساله اش که مدت‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد را با موفقیت به انجام رساندند.

ایسنا: رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی پیوند اعضا منتصریه مشهد گفت: تیم پیوند کبد بیمارستان منتصریه مشهد طی روزهای اخیر، عمل پیوند کبد از یک مادر عراقی به دختر ۹ساله اش که مدت‌ها از نارسایی کبد رنج می‌برد را با موفقیت به انجام رساندند.

 دکتر محسن علی‌اکبریان اعلام کرد: در این عمل ۴۰ درصد کبد مادر برداشته و با موفقیت به دختر ۹ساله‌اش پیوند شد و حال گیرنده و اهداکننده خوب است و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت‌های بعد از عمل هستند.

 وی با اشاره به قابلیت بازسازی کبد در اهداکننده و گیرنده افزود: اگر چنانچه در عمل اهدای عضو تا ۷۵ درصد کبد سالم برداشته شود، این عضو پس از مدتی بازسازی می‌شود و از نظر حجمی و اندازه به حالت نزدیک به قبل و طبیعی خودش برمی‌گردد و در این عمل انتظار می‌رود کبد مادر نیز ظرف ۶ هفته به‌اندازه اولیه بازگردد.

 رئیس تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: پیوند کبد از سال ۱۳۹۲ در مشهد انجام می‌شود و تا کنون ۵۸۲ مورد پیوند کبد در این بیمارستان انجام شده و از لحاظ تکنیکی انواع پیوندی که در دنیا وجود دارد در این مرکز انجام می‌شود و نتایج آن قابل‌مقایسه با بهترین مراکز پیوند دنیاست.

 علی‌اکبریان عمل پیوند کبد از اهداکننده زنده را از پیچیده‌ترین انواع پیوندها دانست و توضیح داد: در این عمل ملاحظات قابل‌توجه تکنیکی و خیلی ظریفی در عضودهنده و عضو گیرنده وجود دارد و این نوع پیوند از پیوندهای خیلی حساس و پیچیده و زمان‌بر است و نیاز به تیم جراحی مجرب دارد که همزمان بتوانند ۲ عمل جراحی سنگین را انجام دهند که خوشبختانه در بیمارستان پیوند اعضای منتصریه این امکانات مهیا شده است.

 وی با بیان اینکه عمل پیوند کبد از اهداکننده زنده بیشتر برای کودکان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: درصورتی‌که اهداکننده مرگ مغزی مناسب برای پیوند وجود نداشته باشد و جان بیمار نیز در خطر باشد با تشخیص تیم پزشکی پیوند در صورت رضایت، از خویشاوندان و بستگان درجه یک بیمار انجام می‌شود.

 به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، علی‌اکبریان در خصوص مجوز پیوند عضو از فرد ایرانی به غیرایرانی، گفت: مجوز پیوند عضو چه از فرد زنده و چه از فرد مرگ مغزی ایرانی به غیرایرانی وجود ندارد و پیوند عضو برای بیماران نیازمند عضو خارجی باید از خویشاوندان نزدیک و از همان کشور تأمین شود.

 واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیرپوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج