اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۵۰۴۱۸
۸۰۷
۸۰۷
پ

کارگردان «مارکوپولو» درگذشت

جولیانو مونتالدو، کارگردان ایتالیایی که در ایران بیشتر به خاطر سریال مارکوپولو با موسیقی انیو موریکونه معروف است، در ۹۳ سالگی درگذشت.

فرهیختگان: جولیانو مونتالدو، کارگردان ایتالیایی که در ایران بیشتر به خاطر سریال مارکوپولو با موسیقی انیو موریکونه معروف است، در ۹۳ سالگی درگذشت.

کارگردان «مارکوپولو» درگذشت

مونتالدو در سال ۱۹۵۱ زمانی که هنوز دانشجویی جوان بود، توسط کارلو لیتزانی برای بازی در نقش اصلی فیلم «توجه! راهزنان!» استخدام شد. پس از این تجربه او به‌عنوان دستیار کارگردان با لیتزانی و جیلو پونته‌کوروو به همکاری پرداخت و تا سال ۱۹۷۵ در شش فیلم به‌عنوان دستیار کارگردان یا کارگردان دوم فعالیت کرد. در این میان او در سال ۱۹۶۰ نخستین فیلم خود را با نام «پراندن کبوتر» کارگردانی کرد و این فیلم که در مورد مقاومت پارتیزان‌ها بود، در همان سال به بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز راه یافت. او در سال ۱۹۶۵ فیلم «بی‌باک» را که نمایشی تلخ و معترضانه از توسعه اقتصادی ایتالیا بود، نوشت و کارگردانی کرد. این فیلم جایزه ویژه هیات داروان جشنواره فیلم برلین را به دست آورد. سپس در سال ۱۹۶۶ به‌عنوان کارگردان دوم در پروژه بسیار مشهور نبرد الجزیره حضور پیدا کرد که جیلو پونته‌کوروو کارگردان اول آن بود. مونتالدو ۱۹۶۷ گرند اسلم (پیروزی بزرگ) را با حضور بازیگران بین‌المللی ساخت و در سال ۱۹۸۲، به کارگردانی سریال بزرگ مارکوپولو (درباره زندگی مارکو پولو جهانگرد ایتالیایی) پرداخت که برنده جایزه امی در بخش برنامه‌های تلویزیونی شد. در آثار سینمایی او تم آزادی یا رهایی را به وفور می‌توان یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج