۱۳۴۶۷۵۰
۱۱۳۵۳
۱۱۳۵۳
پ

محتوای حمایت‌شده

بهترین فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است؟

برای بسیاری از افرادی که قصد کاشت ایمپلنت را دارند، این سوال پیش می آید که بهترین زمان کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان چه موقع است؟ به همین خاطر در این مجال قصد داریم که به این سوال پاسخ مشروحی بدهیم.

خیلی از افرادی که برای اولین بار قصد کاشت ایمپلنت را دارند، برای تخمین طول دوره درمان خود تمایل دارند بدانند بهترین زمان کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان چقدر است؟ تا بدین وسیله بتوانند تخمین بزنند که طی چه زمانی در آینده می توانند دندان جدید و سالمی را داشته باشند؟

بهترین فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است؟

برای مشاوره رایگان و نوبت دهی با دکتر نازنین نوربخش همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۲۲۰۳۹۷۷۴

ایمپلنت بعد از کشیدن دندان چگونه انجام می شود؟

برای جایگزین‌ کردن دندان‌های از دست رفته می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد که ایمپلنت دندان از جمله بهترین روش‌ها محسوب می‌شود. در این روش با استفاده از پایه‌های ایمپلنت دائمی، دندان‌ از بین رفته با طبیعی‌ترین شکل و به طور دائمی برای بیمار جایگزین می‌شود. در این روش با کاشت پایه ایمپلنت در استخوان دندان،جای خالی پر شده و بعد از جوش خوردن پایه به استخوان، فرم دندان قالب گیری شده و روی پایه نصب می‌شود.

عوامل مؤثر بر زمان ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

هر چند که مجدد تاکید می کنیم که تعیین بهترین زمان کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان توسط دندانپزشک شما و با توجه به وضعیت دندان و نوع کاشت و ایمپلنت انتخابی شما صورت می پذیرد. با این وجود اطلاع بیمار از تخمین زمانی حدود 2 الی 4 ماهه پس از کشیدن دندان می تواند آمادگی ذهنی او را برای تحمل طول دوره درمان بالا ببرد.

بهترین فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است؟بهترین فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است؟

خوب است بدانید که فاصله لازم پس از کشیدن دندان برای کاشت ایمپلنت به عوامل مختلف زیر بستگی دارد:

  • میزان تراکم، پهنا و ارتفاع استخوان فک
  • نحوه کشیدن دندان معیوب
  • وجود یا عدم وجود عفونت دندان و لثه 
  • تعداد دفعات جراحی
  • محل قرارگیری دندان و بررسی فضا های خالی
  • سن فرد
  • سلامت عمومی بدن او و بیماری‌ های زمینه‌ ای احتمالی

چه مدت بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کرد؟

هر چند که بهترین زمان کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان را دندانپزشک شما با توجه به وضعیت لثه و فک شما و نوع ایمپلنت انتخابی تعیین می کند. به طور کلی کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان در فواصل زمانی متفاوتی انجام می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • کاشت ایمپلنت فوری(immediate) پس از کشیدن دندان

به گفته بسیاری از متخصصان، هرچه زمان بیشتری از کشیده شدن دندان ها بگذرد توده‌های استخوانی تحلیل رفته و فرایند ایمپلنت کردن سخت‌تر می‌شود.برای جلوگیری از این مشکل می‌تواند از کاشت ایمپلنت فوری(immediate) استفاده کرد.  در این روش جراح بلافاصله پس از کشیدن دندان شما، پایه‌های ایمپلنت را برای شما نصب می‌کند تا توده‌های استخوانی شما در سلامت کامل به این پایه‌ها جوش بخورند.البته این مسئله تنها در صورتی امکان پذیر است که استخوان فک، سالم و توانایی تحمل پایه های ایمپلنت را داشته باشد همچنین عفونت یا ضایعه ی فعالی وجود نداشته باشد.از این روش ایمپلنت معمولا برای دندان‌ها تک ریشه استفاده می‌شود.

  • کاشت ایمپلنت بعد از 1 الی 2 ماه بعد از کشیدن دندان (early)

 در نوع دوم بین ۴ تا ۸ هفته پس از کشیدن دندان که لثه و بافت نرم ترمیم شد، ایمپلنت کاشته می ‌شود. در این بازه زمانی، وضعیت استخوان فک شما بهبود می یابد و در صورت وجود عفونت خطری شما را تهدید نمی‌کند.البته باید بدانید این روش ممکن است برای شما سخت باشد اما با این وجود در صورت نبود ایمپلنت فوری، این روش می‌تواند برای شما مفید باشد.

  • کاشت ایمپلنت بعد از 3 الی 4 ماه (delayed)

  این نوع ایمپلنت بین ۱۲ تا ۱۶ هفته بعد از کشیدن دندان ایمپلنت کاشته می ‌شود. در این زمان، به طور کلی استخوان فک و بافت لثه ترمیم شده و همچنین حفره های ناشی از دندان کشیده شده نیز کاملا پر می شوند به همین دلیل می‌توان گفت این روش روشی موفقیت آمیز برای ایمپلنت دندان است. باید توجه داشته باشید این جراحی برای دندان‌های عقبی مناسب می‌باشد.

  • کاشت ایمپلنت بعد از گذشت بیشتر از چهار ماه (late / conventional)

یکی دیگر از روش‌های کاربردی برای ایمپلنت دندان، کاشت ایمپلنت بعد از گذشتن بیشتر از 4 ماه از کشیدن دندان ، که به کاشت با تاخیر معروف است. در این روش بیش از ۱۶ هفته پس از کشیدن دندان، ایمپلنت کاشته شده و اغلب در موارد جراحی ‌های وسیع کاربرد دارد.حال اگر استخوان فک شما تحلیل رفته باشد ، بایستی پس از انجام عمل پیوند استخوان و بهبود یافتن (که معمولا 6 تا 9 ماه طول می کشد) کار کاشت ایمپلنت را آغاز کنید.

بهترین فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است؟

کاشت ایمپلنت با‌ گذشت یک سال و بیشتر (long-delayed)

کاشت ایمپلنت بعد از دراز مدت نیز امکان پذیر است. البته باید توجه داشت بعد از گذشت مدت زمان طولانی ممکن است استخوان ترمیم شده در دندان بیش از حد سخت و محکم شود و فرایند کاشت ایمپلنت با مشکل مواجه شود اما با این حال امکان انجام ایمپلنت بعد از مدت زمان طولانی نیز وجود دارد.

بهترین زمان کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان از نظر دندانپزشکان

بدیهی است بهترین زمان کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان، در افراد مختلف متفاوت است و به عوامل گوناگونی بستگی دارد. در برخی موارد، اگر استخوان فک به اندازه کافی سالم باشد، حتی ممکن است بتوان ایمپلنت دندان را در همان روزی که دندان کشیده شده است، کاشت. اما در اکثر موارد دندانپزشکان به بیماران توصیه می ‌کنند که ۳ تا ۶ ماه پس از کشیدن دندان صبر کنند تا لثه و استخوان فک به صورت کامل بهبود یابند.

از سویی دیگر اگر بیمار تصمیم بگیرد که مدت بیشتری را برای کاشت ایمپلنت صبر کند، ممکن است فک برای حمایت از ایمپلنت بیش از اندازه نازک یا ضعیف شود. به علاوه ممکن است دندان ‌های اصلی دیگر به سمت فضای خالی بین دندان‌ ها سوق داده شوند و باعث از دست دادن حالت اولیه و کج شدن دندان‌ ها گردد. به همین خاطر مهم است که پس از کشیدن دندان طبق معاینات و صلاحدید دندانپزشک، زمان ایده آلی را برای کاشت ایمپلنت در نظر بگیرید.

بهترین زمان کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان از دیدگاه دندانپزشکان، دو الی چهار ماه پس از کشیدن دندان است که بافت نرم و سخت دهان و دندان یعنی لثه ها و استخوان فک ترمیم شده باشند. در این صورت به دلیل تازه بودن بافت ناحیه کاشت، مدت زمان کوتاه تری عمل کاشت و ادغام پایه ایمپلنت با استخوان، انجام می ‌شود.

در این مدت ۲ الی ۴ ماهه، تغییری در لثه و دندان ‌های مجاور رخ نداده و دندانپزشک بدون نیاز به پیوند استخوان می ‌تواند ایمپلنت را بکارد. در این حالت هزینه ایمپلنت نیز کم تر خواهد بود. هر چه ایمپلنت زودتر کاشته شود، مدت زمان ترمیم ناحیه عمل و جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان هم کاهش می یابد و بیمار در مدت زمان کمتری به حالت عادی خود باز می گردد.

آیا فاصله بین کشیدن دندان و ایمپلنت می‌تواند بیش از یکسال باشد؟

پیش‌تر ذکر کردیم که امکان انجام ایمپلنت دندان بعد از یکسال یا بیشتر وجود دارد اما باید بدانید در صورتی که فاصله زمانی بین کشیدن دندان و ایمپلنت بیش از یک سال شود احتمال تحلیل لثه و شکست روش ایمپلنت وجود خواهد داشت.

بهترین سن برای کاشت ایمپلنت کدام است؟ 

به طور کلی می‌توان گفت ایمپلنت دندان دارای محدودیت سنی نیست اما باید توجه داشت گزینه مورد نظر برای ایمپلنت باید دارای سیسیتم ایمنی قوی و قوای جسمانی لازم باشد. باید بدانید ایمپلنت دندان برای  افراد بالای ۸۰ سال نیز صورت گرفته است و نتایج خوبی را به همراه داشته است به همین دلیل بهتر است نگران سن بیمار در انجام ایمپلنت نباشید.

جمع بندی

در ابتدا لازم است بدانید که بهترین زمان کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان را دندانپزشک شما با توجه به وضعیت لثه و فک شما و نوع ایمپلنت انتخابی و روش کاشت آن تعیین می کند. از طرفی دیگر چهار روش درمانی برای کاشت ایمپلنت در کل دنیا وجود دارد:

بهترین فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است؟

بهترین زمان کاشت ایمپلنت پس از کشیدن دندان از دیدگاه دندانپزشکان، دو الی چهار ماه پس از کشیدن دندان است که بافت لثه ها و استخوان فک ترمیم شده اند. در این صورت به دلیل تازه بودن بافت ناحیه کاشت، مدت زمان کوتاه تری عمل کاشت و ادغام پایه ایمپلنت با استخوان، انجام می ‌شود.

در طی این مدت، تغییری در لثه و دندان ‌های مجاور رخ نداده و دندانپزشک بدون نیاز به پیوند استخوان می ‌تواند ایمپلنت را بکارد. در این حالت هزینه ایمپلنت نیز پایین تر خواهد بود.

بهترین فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است؟

دکتر نازنین نوربخش - دندانپزشک

  • مرکز دندانپرشکی زیبایی
  • کامپوزیت و لمینت دندان
  • کاشت تخصصی دندان

بهترین فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۹۱۲۲۰۳۹۷۷۴

بهترین فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است؟

https://noorbakhshdds.com

بهترین فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است؟

نمونه خدمات را از اینستاگرام دنبال کنید.

dr.n.noorbakhsh@

بهترین فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت چقدر است؟

تهران، خیابان فرشته، پلاک 28، ساختمان رودیوم

 

 

 

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج