adexo3
۱۳۴۶۲۵۱
۳۰۸۴
۳۰۸۴
پ

توافق ایران و عراق بر سر کُردهای تجزیه‌ طلب

منابع دیپلماتیک و سیاسی در عراق از انتقال تروریست‌های کُرد تجزیه‌طلب به مناطق غرب عراق طی روزهای آینده خبر دادند.

ایسنا: منابع دیپلماتیک و سیاسی در عراق از انتقال تروریست‌های کُرد تجزیه‌طلب به مناطق غرب عراق طی روزهای آینده خبر دادند.

به نقل از وبسایت المطلع، تهران، بغداد و اربیل توافق سه‌جانبه‌ای را برای اخراج عناصر تروریست کُرد تجزیه‌طلب از اقلیم کردستان عراق به مناطق غربی این کشور امضا کردند.

توافق ایران و عراق بر سر کُردهای تجزیه‌ طلب

وبسایت المطلع به نقل از منابع دیپلماتیک و سیاسی در عراق نوشت که طبق قرارداد سه جانبه‌ای که بین دولت ایران از یک سو و دولت عراق و مقامات اقلیم کردستان امضا شد، تروریست‌های کُرد تجزیه‌طلب همه سلاح‌های خود را پس داده و به همراه خانواده‌های خود به مناطق غربی عراق منتقل می‌شوند.

منابع دیپلماتیک تأکید کردند که این توافق ایران و عراق با پایان مهلت شش ماهه‌ای که پیشتر بین تهران و بغداد تعیین شده بود، وارد مرحله اجرا خواهد شد.

به گفته منابع مزبور، بر اساس توافق ایران و عراق، تاریخ ۱۹/۹/۲۰۲۳ (۲۸/۰۶/۱۴۰۲) به عنوان آخرین مهلت برای حل و فصل پرونده تروریست‌های کُرد تجزیه‌طلب و اخراج آنها از مناطق مرزی ایران به سمت کمپ‌ها تعیین شده است.

علی شمخانی، مشاور سابق امنیت ملی ایران، پس از رایزنی‌های دوجانبه که چند ماه به طول انجامید، در اسفند ماه گذشته با حضور محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق و الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق قرارداد امنیتی امضا کرد.

پیش از این، محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران از عراق خواسته بود تا تروریست‌های کرد تجزیه طلب مستقر در خاک این کشور را اخراج کند و بر احتمال هدف قرار دادن مقرهای این عناصر تجزیه طلب در ماه‌های آینده، مگر در صورت پایبندی به توافق دو طرف، تأکید کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج