اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۶۱۸۲
۱۰ نظر
۸۶۸۷۲
۱۰ نظر
۸۶۸۷۲
پ

عکسی که منتشر شد و دل یک ملت را خون کرد

از ساعاتی پیش عکسی از مدال طلای جهانی کامپیوتر دکتر شریفی زارچی استاد اخراج شده دانشگاه شریف منتشر شده است. این استاد دانشگاه چند روز پیش خبر اخراجش را از دانشگاه داده بود.

مینا پرویزی_ برترین‌ها: از ساعاتی پیش عکسی از مدال طلای جهانی کامپیوتر دکتر شریفی زارچی استاد اخراج شده دانشگاه شریف منتشر شده است. این استاد دانشگاه چند روز پیش خبر اخراجش را از دانشگاه داده بود.

چند وقتی است که شاهد اخراج سریالی استادان با سواد و شریفی از دانشگاه‌ها هستیم که بنا به ادعای برخی احتمالا به دلیل انتقاد آنان از نحوه برخورد با دانشجویان در جریان اعتراضات و ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ باشد. دیروز نیز اخباری مبنی بر اخراج دو تن از اساتید با سواد دانشگاه علامه منتشر شد که دانشجویان را در بهت و شوک عمیقی فرو برد، این در حالی است که کشورهای سایر دنیا از تمام امکانات خود برای بهره گیری از استادان باسواد استفاده می‌کنند تا دانشجویان برجسته و جویای نامی را در کشور خود پرورش دهند و روز به روز در مسیر پیشرفت قدم بردارند، اما در این گوشه دنیا که به هر بهانه‌‌‌ای نخبگان را فراری می‌دهند، حالا نیز ظاهرا نوبت به اخراج اساتید رسیده است، تا هر چه زودتر مسیرهای پسرفت را طی کنیم، و اینگونه مشکل فرار مغزها را از ریشه برطرف کنیم!

ما اینجا و در همین نقطه به واپس‌گرایی اصرار داریم، و به سمت خطوطی حرکت می‌کنیم که انتهای آن هیچ است، معجونی از ناکارآمدی و ناامیدی درست کرده‌اند و به خورد مردمی می‌دهند که طعم تلخش آزاردهنده است، عکس زیر گویای تصمیم نابخردانه شماست در حالی که طمع تصاحب نخبگان و اساتید ما در هر کشوری وجود دارد ما دو دستی سرمایه‌های عزیز خود را با کمال میل به آنان تقدیم می‌کنیم، این عکس برای جامعه علمی ما داغ است، داغ سوزناکی که شاید برای تصمیم‌گیرندگان این روزها قبل لمس نیست.

عکسی که منتشر شد و دل یک ملت را خون کرد

به هر حال امروز دانشگاه را با ایجاد دوقطبی خودی و ناخودی به مخروبه‌ای تبدیل کرده‌اند که ثمری جز تنش و درنهایت نسل کشی علمی ندارد، شاید باید بدانند مدینه فاضله با اخراج اساتید نخبه حاصل نمی‌شود، این امر تیشه به ریشه خود زدن است! برای اندک نخبگانی که مانده‌اند و عاشقانه و متواضعانه معلمی کرده‌اند همراهی لازم است.  

عکسی که منتشر شد و دل یک ملت را خون کرد

با حضور امیرحسین ثابتی‌ها در دانشگاه شریف و... صریحا و به طور واضح اقدام به خالص‌سازی کرده‌اند و با دخالت‌های مخرب عملا به سوی تهی کردن دانشگاه‌ها قدم برداشته‌‌اند. جذب آشکار هزاران دانشجوی سهمیه‌ای به تنهایی به فضای علمی دانشگاه ضربه زده بود حالا نیز با استخدام استادان نظر کرده به سوی نابودی مطلق قدم برداشته ایم، برای استاد دانشگاه شریف بودن قبل از هر چیزی باید شریف بود رنجی را که سالها این استادان برای گرفتن هیئت علمی کشیده‌اند نباید فراموش کرد، عشق آنان به این مملکت و دانشجویان آن نادیده‌ گرفتنی نیست. برای آنان در هر جایی از دنیا یک آغوش باز و پر مهر مهیاست تا با امکانات بیشتر و زندگی راحت‌تر مسیر علمی را طی کنند، اما با برای ماندن در این سرزمین و حمایت علمی و معنوی از دانشجویان قربانی شده‌اند. پاهای آنان برای رفتن همیشه جوان است، اما مانده اند و روی این زمین مستعد رویش بذری گذاشته اند تا برود زیر خاک و دوباره جوانه‌ای از آن سر بزند.. و چه آرزوی محالی!

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اخوان

      ناراحت کننده.

    • از ماست كه برماست

      نوش جون ملتي كه نرفتن راي بدن و باافتخار گفتن راي نميديم و رييسي اومد و بهشون فهموند همه رو نبايد يك شكل ديد
      باومدن رييسي برجام جمع شد
      دلار بجاي پنج هزار تومن شد پنجاه هزار تومن
      عملا مستعمره روسيه شديم
      بجاي سالي يك ميليون مسكن هم اجاره بها هم مسكن نجومي شد
      گشت ارشاد برگشت و ماجراي مهساها اتفاق افتاد
      روساي دانشگاهها اخراج شدن
      امثال ميرسليم و زاكاني ها روي كار اومدن
      بعد ميگيم چرا راي نميدين ميگن چون همشون مثل هم هستن

    • ناشناس

      متاسفم برای مغز ها پوسیده

    • ناشناس

      هزاران افسوس به این آب وخاک

    • ناشناس

      👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻👌🏻

    • ناشناس

      دانشگاه شریف داره تطهیر میشه

    • ناشناس

      هیس فقط فقط فقط سرتو بکن تو برف

    • ناشناس

      قطعاً خوب کاری کردن

    • مرتضی

      داشتن سواد در علوم ، ملاک حقانیت نیست!!!

    • مریم

      باید خون گریست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج