adexo3
۱۳۴۰۷۱۹
۱۹۹۸
۱۹۹۸
پ

چرا ناگهان جی‌پی‌اس گوشی‌های همراه از کار افتاد؟

گروهی از کاربران تلفن همراه گزارش داده‌اند که از روز گذشته در ساعاتی روز با مشکل در جی‌پی‌اس و مسیریاب مواجه می‌شوند. در واقع این سامانه، موقعیت مکانی آنها را اشتباه تشخیص می‌دهد. اما دلیل اختلال در GPS چیست؟

تجارت نیوز: بعضی از کاربران از روز پنجشنبه ۱۹ مرداد از اختلال در GPS گزارش می‌دهند. در واقع این افراد برای یافتن مسیر خود از طریق اپلیکیشن‌های مسیریاب یا گرفتن تاکسی اینترنتی با مشکل مواجه می‌شوند. به نظر می‌رسد سیستم جی‌پی‌اس با اختلال مواجه شده است و در نتیجه نقشه‌ها و اپ‌هایی که به مسیریابی نیاز دارند، موقعیت مکانی کاربران را اشتباه و در نقطه‌ای دیگر نشان می‌دهند که گاه با محلی که آنها در آن حضور دارند، فاصله زیادی دارد.

کاربری در توئیتر نوشته است که «وسط چهارراه ولیعصر اسنپ و تپسی رو می‌زنیم هر دو لوکیشن رو سمت محلاتی نشون می‌دن! باز دارن با اینترنت وgps چه کار می‌کنن؟»

شخص دیگری تاکید کرده است که این اختلال برای دو اپلیکیشن مسیریاب نشان و بلد هم وجود داشته است. کاربری نیز در توئیت خود نوشته که قصد داشته است از تئاتر شهر به سمت میدان ولی عصر برود اما اپ مسیریاب موقعیت او را در مکانی نشان داده که فاصله بسیار زیادی با موقعیت او داشته است. کاربران دیگری همین مشکل را در نواب و مکان‌های دیگری از شهر تجربه کرده بودند.

همچنین برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز هم از اختلال در جی‌پی‌اس تلفن همراه خود در مناطقی دیگری از جمله حوالی خیابان‌های حافظ، نوفل لوشاتو و کارگر شمالی خبر داده‌اند.

دلیل اختلال در GPS چیست؟

این اختلال برای نخستین بار نیست که رخ می‌دهد. در سال‌های گذشته نیز همین مشکل به ویژه برای رانندگان اسنپ و تپسی رخ می‌داد که موقعیت مکانی مسافران خود را به اشتباه دریافت می‌کردند.

هنوز هیچ مقام رسمی در مورد اختلال روزهای اخیر توضیحی نداده است. اپ‌های ایرانی درگیر در ماجرا هم واکنشی به موضوع نداشته‌اند. اما نقشه و مسیریاب نشان، سه سال پیش که سیستم جی‌پی‌اس‌ با همین اختلال مواجه شده بود، در این مورد توضیح داد: «ما در تیم نشان زمان زیادی را برای بررسی جوانب مختلف این اختلال صرف کرده‌ایم و بعد از تست‌های میدانی و صحبت با شما متوجه شدیم این موضوع ناشی از نوعی اختلال در سیگنال GPS است؛ به این صورت که موقعیت مکانی کاربر در مناطق خاصی به جای دیگری منتقل می‌شود. برای مثال تعداد زیادی از کاربران به ما گزارش دادند که موقعیت‌شان بر روی فرودگاه مهرآباد نمایش داده می‌شود در صورتی که در واقعیت چندین کیلومتر از فرودگاه دور هستند.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج