اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۳۴۰۱۶۲
۱۸۷۵
۱۸۷۵
پ

از «فرار مغزها» رسیدیم به فاجعه فرار دانش‌بنیان‌ها!

از گذشته به درد مهاجرت نخبگان و متخصصان یا «فرار مغزها» مبتلا بودیم، اما حالا به دردی عمیق‌تر گرفتار شده‌ایم؛ فرار شرکت‌های دانش‌بنیان!

روزنامه خراسان نوشت: از گذشته به درد مهاجرت نخبگان و متخصصان یا «فرار مغزها» مبتلا بودیم، اما حالا به دردی عمیق‌تر گرفتار شده‌ایم؛ فرار شرکت‌های دانش‌بنیان!

برای این‌که بدانیم فاجعه‌ای که از آن سخن می‌گوئیم، در چه قد و قامت و اندازه‌ای است، چاره‌ای جز مراجعه به آمار و پیمایش‌های انجام‌شده نیست.

به روایت بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران، نیرو‌های کلیدی و متخصص ۶۷ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان، وارد فرآیند مهاجرت شده‌اند. 

در مهاجرت فردی، وقتی یک فرد متخصص شاغل در یک شرکت مهاجرت می‌کند، آن شرکت به اندازه یک «فرد» متضرر می‌شود؛ ولی وقتی یک شرکت مهاجرت می‌کند، یک ساختار و یک ارزش‌افزایی بزرگ را از دست می‌دهیم.

طبیعتا یک «تیم»، بسیار قدرتمندتر از یک فرد عملکرد و کارایی دارد، اگرچه برای افراد متخصص در این کشور زحمت زیادی کشیده شده است تا به تخصص برسند اما در مهاجرت شرکت‌ها، مسئله و آسیب این است که «زنجیره ارزش» و موارد سخت قانونی و حقوقی که برای تاسیس آن شرکت طی شده است، همه در داخل کشور از بین خواهد رفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج