adexo3
۱۳۲۸۷۰۱
۵۱۴
۵۱۴
پ

یک خبر دارویی برای بیماران هموفیلی

رئیس اداره پایش زنجیره تامین دارو، از ورود داروی فاکتور ۸ نوترکیب و پلاسمایی بیماران هموفیلی تا هفته آینده خبر داد.

مهر نوشت: رئیس اداره پایش زنجیره تامین دارو، از ورود داروی فاکتور ۸ نوترکیب و پلاسمایی بیماران هموفیلی تا هفته آینده خبر داد.

محمدحسین متولی گفت: کمبود در تأمین داروی بیماران هموفیلی از سال گذشته به دلیل مشکلات شرکت تولیدکننده داخلی که تأمین کننده کل بازار فاکتور ۸ نوترکیب است آغاز شد، سازمان غذا و دارو به محض بروز مشکل اقدامات مقتضی را به‌منظور واردات دارو در دستور کار قرارداد اما با توجه به زمان بر بودن تأمین و ایجاد مسیرهای موازی برای رفع نیاز بازار مشکلات بیماران تا امروز ادامه‌دار شد.

وی با اشاره به اینکه تأمین این دارو از مسیر واردات بسیار سخت و پیچیده بود، اظهار کرد: بر اساس تلاش‌های صورت‌گرفته محموله‌های متعددی از فاکتور ۸ پلاسمایی و نوترکیب تأمین و در فواصل زمانی ترخیص و وارد بازار خواهد شد.

یک خبر دارویی برای بیماران هموفیلی

متولی تصریح کرد: با وجود تأخیر ناگهانی در انتقال ارز شرکت‌های پلاسمایی، یک محموله از داروی فاکتور ۸ هفته آینده از گمرک ترخیص و به‌سرعت در بازار توزیع خواهد شد، همچنین محموله‌های بعدی شامل حدود ۱۴ هزار و ۱۸ هزار عدد از نوع فاکتور ۸ پلاسمایی(TM) نیز تا پایان تیر و مرداد تأمین می‌شود.

رئیس اداره پایش زنجیره تأمین دارو خاطرنشان کرد: به رغم تعهدات متعدد شرکت تولیدکننده داخلی به‌منظور تأمین داروی فاکتور ۸ همچنان مشکلات جاری حل نشده است و سازمان غذا و دارو از مسیر واردات بازار را تأمین خواهد کرد. همچنین به‌زودی دومین تولیدکننده فاکتور ۸ نوترکیب، محصول خود را روانه بازار خواهد کرد تا مشکل به‌طورکلی رفع شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج