اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۸۶۵۳۰
۶۰۴۰۱
۶۰۴۰۱
پ

رپورتاژ آگهی

از بین بردن لکه زرد سوختگی روی فرش به روش خانگی

تا به حال شده است که با صحنه ناگوار سوختن فرش روبرو شوید؟ گاهی از بین بردن لکه زرد سوختگی روی فرش به روش خانگی امکان پذیر است اما پیش از هر چیز باید ببینیم آیا اصلا امکان از بین بردن سوختگی وجود دارد یا خیر.

تا به حال شده است که با صحنه ناگوار سوختن فرش روبرو شوید؟

وقتی این اتفاق رخ می دهد سریعا ناامید می شویم. تصورمان است که فرش از دست رفت. اما همیشه اینطور نیست. گاهی از بین بردن لکه زرد سوختگی روی فرش به روش خانگی هم امکان پذیر است. اگر فرش شما هم دچار مشکل سوختگی شده و شنیدن این جمله هیجان زده شدید که می توان مشکل را برطرف کرد، در ادامه همراه ما باشید.

از بین بردن لکه زرد سوختگی روی فرش به روش خانگی

بررسی سوختگی فرش برای از میان بردن آن

پیش از هر چیز باید ببینیم آیا اصلا امکان از بین بردن سوختگی وجود دارد یا خیر؟

به عنوان مثال اگر سوختگی باعث شده که کرک های فرش به صورت کامل بسوزند، دیگر چاره ای جز رفو کردن آن نخواهیم داشت و نمی توان سوختگی را برطرف کرد که در این صورت میتوانید از خدمات قالیشویی استفاده کنید.

گاهی زمانی که فرش می سوزد ما همان لحظه خبردار می شویم. مثلا ممکن است گرده روشن سیگار روی فرش بریزد یا کسانی که قلیان می کشند، ذغال آن روی فرششان بیافتد. گاهی مشکلاتی مثل قرار گرفتن اتو یا ظرف داغ باعث بروز سوختگی می شود. در بیشتر این موارد ما در محل هستیم و باید سریعترین کارمان این باشد که چیزی که باعث سوختگی می شود را برداریم. اصلا تصور نکنید که فرش سوخت و دیگر مهم نیست چقدر سریع عمل کنیم. خیر! بلکه سرعت عمل ما می تواند باعث شود که مشکل را بتوانیم به سادگی برطرف کنیم.

حالا برای برطرف کردن سوختگی باید میزان آن را بررسی کنیم. ببینیم این سوختگی در چه حدی است. آیا تنها لکه زرد به وجود آمده یا مشکل سوختن کامل نقطه ای از فرش است. اگر زرد شدگی رخ داده، روش هایی که در ادامه می گوییم می تواند برایتان کارساز باشد.

از بین بردن لکه زرد سوختگی روی فرش به روش خانگی

روش اول: استفاده از یخ و شانه برای سوختگی کم

اگر سوختگی بسیار تازه است و هنوز فرش شما گرم است، گاهی می توانید چند تکه یخ روی ناحیه گرم شده بگذارید. این موضوع باعث می شود تا با تغییر دما، گرما به قسمت های دیگر فرش رسوخ نکرده و سطح آسیب دیده ثابت بماند. پس از اینکه ناحیه مورد نظر سرد شد، می توانید با استفاده از یک شانه، پرزها فرش را از هم جدا کنید تا شکل ظاهری فرش به حالت طبیعی خود باز گردد.

توجه: این روش تنها برای زمانی که سوختگی بسیار کم است و همان لحظه متوجه آن می شویم کاربرد دارد.

 

روش دوم: سوختگی و زرد شدن فرش با عمق بسیار کم با سمباده

اگر در اثر ریختن سیگار یا زغال سوختگی بسیار کمی ایجاد شده است، می توانید از یک سمباده برای برطرف کردن آن استفاده کنید. بهتر است ابتدا با جارو برقی کل چیزهایی که روی فرش ریخته را جمع کنید. سپس با استفاده از سمباده روی نقاطی که زرد شده اند را بکشید. می توانید مجددا چند بار از جاروبرقی استفاده کنید تا پرزهای رنگی از سطح فرش جمع شوند.

در صورت نیاز گاهی می توانید از آب اکسیژنه همراه با آب برای برطرف کردن نقاط کوچکی که هنوز زردی دارند استفاده کنید.

 

روش سوم: رفع زرد شدگی ناشی از سوختگی فرش با قیچی تیز

گاهی نمی توان با سمباده مشکل را برطرف کرد. در این شرایط ممکن است نیاز باشد با یک قیچی به آرامی نوک نقاط رنگی را بچینیم. برای این منظور از یک قطچی نازک استفاده کنید. آن را مماس با فرش قرار داده و به آرامی نوک نقاط سوخته را ببرید. دقت کنید که نمی خواهیم در این کار زیاده روی کنیم تا قیچی شدن زیاد از حد باشد.

برای تکمیل کار می توانیم از محلول های رنگ بر ضعیف استفاده کنیم. برای اینکار بهتر است محلول را روی یک پارچه بسیار نرم بریزیم و به آرامی روی سطح زرد فرش بکشید. دقت کنید که نباید پارچه ما زیاد نمناک شده باشد و موجب فرو رفتن محلول در سطح فرش شود.

روش چهارم: استفاده از پیاز برای از بین بردن لکه زرد سوختگی روی فرش

اگر سوختگی در اثر قرار گرفتن اتو یا اشیای گرم مشابه روی فرش رخت داده و فرش زرد شده، پیاز می تواند چاره کار شما باشد! کافی است تا ابتدا یک پیاز تمیز را برداشته و آن را از وسط ببریم. قسمت بریده شده را روی نقاط زرد فرش قرار دهید تا با جذب آن رنگ فرش درست شود. این روش برای همه فرش ها قابل استفاده نیست. توجه کنید که بهتر است برای اینکار حتما از پیاز سفید استفاده کرد.

کارهای اشتباه برای از بین بردن لکه زرد سوختگی

شاید وقتی با یک لکه روبرو می شویم، اولین چیزی که به ذهنمان خطور می کند شستشو است. احتمالا سریع به سراغ صابون و موارد شستشوی مشابه در خانه خواهیم رفت تا فرش را با آن تمیز کنیم! اما این یک اشتباه بسیار بزرگ است!

صابون علاوه بر اینکه نمی تواند لک زرد سوختگی را از بین ببرد موجب پخش شدن آن هم می شود.

برای از بین بردن لکه هیچگاه از محلول های قدرتمند اسیدی استفاده نکنید. این محلول ها رنگ فرش شما را برای همیشه از بین می برند. روش هایی که پیشتر برایتان گفته شد، می توانند مشکل را برطرف کنند. حتی می توانید با ما تماس بگیرید تا اینکار را برایتان انجام دهیم. اما هیچگاه اشتباهاتی مثل محلول اسید قوی و صابون را مرتکب نشوید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج