اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۸۰۵۹۱
۱۰۰۶۲
۱۰۰۶۲
پ

رپورتاژ آگهی

طرز تهیه غذا‌های ایرانی ( از ته چین و آش رشته...)

غذا‌های ایرانی از محبوب‌ترین غذا‌ها در سراسر دنیا هستند. تنوع بالای غذا‌های خوش عطر و طعم ایرانی هر فردی را به وجد می‌آورد.

غذا‌های ایرانی از محبوب‌ترین غذا‌ها در سراسر دنیا هستند. تنوع بالای غذا‌های خوش عطر و طعم ایرانی هر فردی را به وجد می‌آورد. البته تهیه هر کدام از این غذا‌ها به تجربه و مواد اولیه با کیفیت نیاز دارد تا غذایی اصیل و خوشمزه تهیه شود. در ادامه قصد داریم با طرز تهیه چند نمونه از غذا‌های ایرانی بسیار خوشمزه و پرطرفدار آشنا شویم.

طرز تهیه شله زرد

شله زرد به عنوان یکی از دسر‌های قدیمی ایرانی محسوب می‌شود که معمولاً در مراسمات مذهبی پخته می‌شود. از این دسر می‌توان به صورت‌های مختلف سرد و گرم استفاده نمود. طرز تهیه شله زرد بسیار ساده است اما باید با دقت و ظرأفت بالایی پخته شود تا طعم لذیذ و خوشمزه‌ای داشته باشد. 

طرز تهیه غذا‌های ایرانی ( از ته چین و آش رشته...)

برای تهیه این دسر خوشمزه به مواد اولیه زیر نیاز داریم:

  • برنج ریز دانه
  • شکر سفید
  • گلاب باکیفیت و خوش عطر
  • زعفران
  • خلال بادام و پسته
  • پودر دارچین
  • پودر هل
  • آب به میزان لازم

بسیاری از مواد گفته شده در طرز تهیه شله زرد به دلخواه تعیین شده و می‌توانید مطابق با میل خود آن‌ها را کم یا زیاد کنید. اصلی‌ترین مواد آن برنج و شکر هستند که به ازای هر یک کیلو برنج به دو کیلوگرم شکر نیاز داریم. مراحل تهیه شله زرد به صورت زیر است.

مرحله اول

ابتدا برنج را خیس کرده تا برای مدت 24 ساعت در آب بماند. بهتر است پس از خیس خوردن به خوبی برنج را هم بزنید تا دانه‌های درشت آن به خوبی خرد شوند.

مرحله دوم

آب را درون قابلمه بریزید تا به مرحله جوش برسد. سپس برنج خیس خورده را به آن اضافه کنید و حرارت را زیاد کنید تا برنج به جوش بیاید. سپس حرارت آن را بسیار ملایم کنید. بهتر است میزان آب تقریباً 7 برابر برنج باشد.

مرحله سوم

برای مدت زمان تقریبی 3 ساعت اجازه دهید تا برنج کاملاً پخته و نرم شود. نیازی نیست برنج را به صورت مداوم هم بزنید تنها به صورتی این کار را انجام دهید که برنج ته نگیرد.

مرحله چهارم

پس از پخته شدن و مغز پخت شدن کامل برنج، نوبت اضافه کردن شکر است. شکر را در آب بریزید تا کاملاً حل شود و آن را به برنج پخته شده اضافه کنید. اگر با اضافه کردن شکر برنج سفت شد مقداری آب اضافه کنید. پس از آن باید شله زرد را به طور مداوم هم بزنید.

مرحله پنجم

پس از به غلظت رسیدن شله زرد می‌توانید خلال‌ها را اضافه کرده تا کاملاً پخته شوند. در نهایت نیز زعفران و گلاب را اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا شله زرد ته نگیرد. بهتر است پس از خاموش کردن شعله، بر روی قابلمه دم کنی قرار دهید تا برای 30 دقیقه بماند. در نهایت برای سرو آماده است می‌توانید با پودر دارچین، هل یا خلال‌های موردنظر تزئین کنید.

طرز تهیه ته چین مرغ

ته چین از دیگر غذا‌های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که روش‌های پخت متفاوتی نیز برای آن وجود دارد. مواد اولیه برای طرز تهیه ته چین مرغ شامل برنج، ماست چکیده، زرده تخم مرغ، زرشک، زعفران، سینه مرغ، کره، زردچوبه و روغن و زرشک یا دارچین و خلال پسته هستند.

ابتدا مرغ را بر روی شعله قرار دهید تا کاملاً بپزد. به همراه آن نمک، پیاز، زردچوبه و ادویه‌های دلخواه را می‌توانید استفاده کنید. از هویج، فلفل دلمه‌ای، برگ بو، کرفس و ... نیز می‌توانید برای گرفتن بوی مرغ اضافه کنید. اگر به سینه مرغ علاقه ندارید می‌توانید از بخش‌های دیگر مانند ران استفاده کنید. 

طرز تهیه غذا‌های ایرانی ( از ته چین و آش رشته...)

پس از پختن مرغ را جدا کرده و کاملاً ریش ریش کرده یا به صورت ریز خرد کنید. برخی از افراد مرغ را به صورت قطعه‌های درشت استفاده می‌کنند. مرغ‌ها با کره و مقداری زعفران تفت دهید تا طعم و طعن بهتری پیدا کنند.

زرشک را بشویید، آب آن را بگیرید و درون کره تفت دهید تا خامی آن گرفته شود. می‌توانید از خلال‌های مختلف، گردو، پیاز داغ و ... نیز با توجه به ذائقه خود استفاده کنید.

برنج را آبکش کرده و کنار بگذارید. دو عدد زرده تخم مرغ، مقداری روغن و مقداری زعفران را به همراه یک کاسه ماست چکیده به خوبی مخلوط کنید تا مایع یکدستی حاصل شود. برنج را به آرامی با مایع ترکیب کنید و به صورتی که دانه‌های برنج خرد نشوند، به هم بزنید.

در نهایت می‌توانید برنج و مرغ‌ها را به صورت لایه لایه ترکیب کرده و درون قابلمه قرار دهید. سطح آن را با قاشق صاف کرده و بر روی شعله بسیار ملایم قرار دهید تا به خوبی دم بکشد. می‌توانید مواد را درون قالب ریخته و درون فر قرار دهید. ته چین به مدت 30 دقیقه درون فر 180 درجه آماده می‌شود.

طرز تهیه آش رشته

یکی دیگر از غذا‌های سنتی ایران آش رشته است که بسیار خوشمزه و لذیذ بوده و در مراسمات مختلف نیز پخته می‌شود. برای طرز تهیه آش رشته نیز به حبوباتی مانند لوبیا قرمز، نخود، عدس و در صورت تمایل لوبیا چیتی نیاز دارید. از هر کدام از آن‌ها یک پیمانه در نظر بگیرید. یک تا یک و نیم کیلو سبزی آش، یک و نیم بسته رشته آش، چند عدد پیاز بزرگ، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، کشک، سیر، نعناع یا پونه و روغن مایع از دیگر مواد اولیه موردنیاز برای تهیه آش رشته هستند.

طرز تهیه غذا‌های ایرانی ( از ته چین و آش رشته...)

مرحله اول

حبوبات را از شب قبل خیس کرده و چندین بار آب آن‌ها را عوض کنید تا نفخ آن‌ها گرفته شود. تمام حبوبات را از قبل به طور کامل بپزید. عدس را می‌توانید کمتر از سایر حبوبات بپزید تا بیش از حد پخته نشود و در آش رشته وا نرود.

مرحله دوم

مقداری آب درون قابلمه ریخته و سبزی‌های آش را درون آن بریزید تا به خوبی پخته شوند. پس از پخته شدن کامل سبزی‌ها، حبوبات را به آن اضافه کنید. در صورتی که آب آش کم بود مقداری آب جوش اضافه کنید. پس از جوشیدن و یکدست شدن مواد می‌توانید مقداری کشک برای خوشمزه‌تر شدن آن اضافه کنید. در صورت اضافه کردن کشک باید اجزاه دهید کشک نیز به جوش بیاید.

مرحله سوم

در نهایت رشته آش را اضافه کنید و به آرامی هم بزنید تا رشته‌ها نیز پخته و آش کاملاً جا بیفتد. در این مرحله نمک آش را تست کرده و مقداری پیاز داغ نیز می‌توانید به آن اضافه کنید. پس از آماده شدن می‌توانید به همراه پیاز داغ، نعناع یا پونه دغ، کشک و. . میل کنید.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج