adexo3
۱۲۳۸۶۷۸
۲۳ نظر
۶۸۹۶۳
۲۳ نظر
۶۸۹۶۳
پ

آقا همایون، منتظرتان بودیم، نیامدید!

بالاخره پس از کش و قوس دو هفته‌ای پیکر هوشنگ ابتهاج، شاعر برجسته ایرانی از کلن آلمان به وطن منتقل شد و در باغ محتشم رشت کنار درخت محبوبش، ارغوان آرام گرفت.

برترین‌ها: بالاخره پس از کش و قوس دو هفته‌ای پیکر هوشنگ ابتهاج، شاعر برجسته ایرانی از کلن آلمان به وطن منتقل شد و در باغ محتشم رشت کنار درخت محبوبش، ارغوان آرام گرفت.

آقا همایون، منتظرتان بودیم، نیامدید!

اما در هیاهوی جمعیت چه در تهران و چه در رشت، جای خالی چند تن از بزرگان فرهنگ و هنر این سرزمین که با ابتهاج سابقه همکاری طولانی داشتند به شدت حس می‌شود. طبیعتا این جای خالی، پرسشی را طرح می‌کند که چرا نیامدند؟ این نیامدن به عمد بوده یا چیز دیگری؟ به نظر می‌رسد تا کنون کسی پاسخ روشنی به این ابهام نداشته و تا خود این افراد لب به سخن نگشایند اصل ماجرا روشن نخواهد شد!

آقا همایون، منتظرتان بودیم، نیامدید!

مهرداد خدیر با اشاره به همین موضوع در عصر ایران می‌نویسد: هر قدر مراسم صبح جمعه در مقابل تالار رودکی در تهران در وداع با امیر‌هوشنگ ابتهاج (سایه) غزل‌سرای نام‌دار معاصر و مدیر موسیقی رادیو در دهۀ 50 خورشیدی، آشفته بود و اگرچه با حضور هزاران علاقه‌مند اما با شکوهی که برای این آیین انتظار می‌رفت، فاصله داشت خبرهای رسیده و تصاویر مراسم امروز شنبه در باغ محتشم رشت حاکی از آن است که حق مطلب دربارۀ او ادا شده و جا دارد به رشت و مردم رشت، آفرین گفته شود.

آقا همایون، منتظرتان بودیم، نیامدید!

این آفرین، انکار همراهی شهروندان تهران نیست چرا که اینجا هم دوست‌داران سایه حاضر بودند و آن که غایب بود نه مردم که چهره‌های سرشناس فرهنگی و هنری بودند و مشخص نیست چرا از همایون شجریان و محمود دولت‌آبادی خبری نبود یا حسین علیزاده و کیهان کلهر یا علیرضا قربانی را ندیدیم؟ بیش از همه هم قربانی که اشعار او را خوانده و گشاده دستانه اجازه داده بود. نمی‌شود که همه در سفر بوده باشند یا از بیم کرونا باشد که حالا رنگ باخته است.

آقا همایون، منتظرتان بودیم، نیامدید!

هر چند که وزن حضور فرخنده اما اندوه‌بار محمدرضا شفیعی کدکنی به انداز تمام چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری است که به هر دلیل نیامدند و نبودند اما طی دو هفته فاصله از درگذشت سایه در کلن آلمان تا انتقال پیکر او به تهران و هر چند به خاطر مخالفت یکی از دختران شاعر اختلالی ایجاد شد ولی باز هم امکان برنامه‌ریزی بود و حداقل انتظار این که همایون شجریان همان اشعار سایه را که پدر خوانده بخواند نه این که «ایران، ای سرای امید» با صدای محمد معتمدی پخش شود حال آن که در حافظۀ مردم با صدای محمدرضا شجریان نقش بسته است.

آقا همایون، منتظرتان بودیم، نیامدید!

کاربری به نام «مهرداد» در توئیتر نوشته: یعنی هوشنگ ابتهاج، سایه اونقدر مهم نبود که حسین علیزاده، کیهان کلهر، شهرام ناظری و... امثال حتی همایون شجریان، علیرضا قربانی چند دقیقه در مراسم بدرقه پیکرش از جهان خاکی حرفی بزنید یا حتی در مراسم شرکت کنند؟

علیرضا در پاسخ به توئیت بالا نوشت: موقعی که سی شب براش کنسرت می‌ذارن یادش نبود که صدای پدرش سانسور شد؟ الان یادشون افتاده واقعا؟

آقا همایون، منتظرتان بودیم، نیامدید!

ابوالفتح به صراحت نظر خود را بیان کرده: صاحب عزای خانواده آن مرحوم و مردم ایران هستند. منتهی سلبریتی‌ها جایی که براشون نون نداشته باشه نمی‌رن! ضمن اینکه از قاطی شدن با مردم هم ابا دارن! حتما باید سکویی براشون فراهم بشه، نون و بردی داشته باشه!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خدا رحمتشون کنه، سالیان درازی زمان میخواهد که سایه‌ای دیگر، در این مملکت رشد کند و ببالد.

    • ناشناس

      مردم رشت و کلا گیلان خیلی بامعرفتن ولی امکانات رشت و گیلان کمه چون هم مردم بومیشون هستن و هم مهاجران استانهای مجاور تجربه زندگیم در گیلان و رشت همین بود که مردمی بامعرفت اما امکانات کم طوریکه زیاد نتونستم بمونم

    • سهراب

      سنگ تمام عزیزان تهرانی ما ،خصوصا دکلمه بسیار زیبای دختر خانمی ۱۲ ساله به یاد شادروان سایه و خواندن اشعار ایشان توسط حضار،بسیار لذت بخش بود...من فکر میکنم که آمدن یا نیامدن دیگر بزرگان هنرمندما،همایون شجریان و کیوان کلهر و غیره... مطمئنا عمدی نبوده و این بزرگان قبل از همه در فضای مجازی،نهایت تأثر خود را از فقدان مرحوم سایه،هنرمندانه بیان داشتند.امیداست که تا سایر بزرگان ادب و هنرمان در قید حیات هستند، محترم و عزیز شمرده شوند و نه خدای نکرده بعد از ترک حیاتشان!( شهروندی از رشت)

    • فرازی

      جایگاه ایشون چه ازنظرادبی چه ازنظرانسانی انقدررفیع وبلندمرتبه هست که اومدن یانیومدن چندتاآدم بی معرفت اصلامهم نیست .یادشون گرامی .یاراتوبمان /همه رفتندازاین خانه خداراتوبمان /بامن بی کس تنهاشده یاراتوبمان /من بی برگ خزان دیده دگررفتنی ام 🌹🌹🌹

    • ناشناس

      وقتی صدای مرحوم شجریان رو پخش نکردن
      میخوای بیاد

    • ناشناس

      فکر میکنم ایشان در حال حاضر در کانادا هستند و قرار هست اجرای کنسرت داشته باشن

    • اینا فقط بفکر پولن دیگه همه‌ش دنبال کنسرت و این کشور اون کشورن

    • ‌فرشید

      من جای خانواده ابتهاج باشم ممنوع میکنم خواندن اشعار سایه رو برای قربانی و شجریان. کم پول در نیاوردن با ارغوان

    • ایراندوست

      واقعا دست مردم بخصوص رشتیهای عزیز دردنکنه,نشون دادند که براهنروهنرمندحرمت قاءلند.

    • ناشناس

      فکر میکنم استاد شجریان به خاطر داشتن کنسرت در کانادا حاضر شدند به همین دلیل بود که نتونستند بیایند

    • ناشناس

      مگه شجریان ایرانه؟ چند روز دیگه کانادا کنسرت داره

    • ناشناس

      همایون تو جریان خاکسپاری پدرش داغ عجیبی رو دل شما اصلاح‌طلبان گذاشته، نه؟!

      پاسخ ها

      • هستی

        حققققققق

    • بی نام

      زیاداحترام گذاشتن برای کسیکه تو باغ نیست جواب نمیده

    • مملی.قزوین

      درخت ارغوان توی باغ محتشم رشت نیست!
      توی خونه قدیمی ابتهاج در تهران است

    • صادق

      همایون شجریان برای اجرای کنسرت در کانادا بودند ‌وامکان حضور نداشتند و گرنه قطعا در این مراسم حاضر بودند

    • ناشناس

      ممنون از مرام و معرفت مردم تهران و رشت ، به نظرم برای یه شاعر بزرگ در حد ابتهاج که ایران ای سرای امید و سروده حضور مردم مهمتر از حضور یا عدم حضور چند خواننده باشه در مورد همایون تو کانادا کنسرت داره ولی بقیه که ایران بودن بهتر بود میرفتن چون بارها بخاطر آهنگسازی و یا خواندن اشعار ابتهاج مورد تشویق قرار گرفتن

    • ناشناس

      چرا دروغ میگید همایون شجریان کانادا هستن.خجالت بکشید.

    • هستی

      اون خانم یا اقای بی ادبی که نوشتی همایون کم پول در نیارده با اشعار سایه ؟ خجالت نمیکشی ؟ یکی از دلایلی که استاد ابتهاج شعر هاش معروف شد همین بود ، من اصلا نمیخوام مقام استاد رو پایین بیارم ولی خدایی من نوجوونی که حوصله ی خوندن کتاب شعر ندارم و درکش نمیکنم با همایون تونستم استاد رو بشناسم و دنبالش کنم وگرنه اسمش هم نمیشنیدم !!!!

    • ناشناس

      نیامدن چون از سابقه ایشون و تفکراتش خبر نداشتن سنگ تمام چیه خجالت بکشید

    • سارا

      ایشون کانادا هستند .و پیام هم دادن و گل هم فرستادن . ولی از بقیه بعید بود که چرا نیامدند.

    • ناشناس

      خدا رحمت کنه ایشان را ولی حیف بعضی ها بجای صلوات و فاتحه برای شادی روحش کف و هورا می کشیدن شادی روحشان صلوات

    • دهقان

      سلبریتی های دوزاری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج