اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۱۷۰۳۴
۴۵۵
۴۵۵
پ

رابطه اسرائیل با اعراب وارد فاز تجاری شد

​امیر حایک، سفیر اسرائیل در امارات در یک توییت به زبان عربی با قراردادن عکس‌های مراسم امضای این توافق در دبی، نسبت به آن ابراز خوشبینی کرده است.

یورو نیوز: اسرائیل و امارات عربی متحده روز سه شنبه توافقنامه تجارت آزاد امضا کردند. این برای نخستین‌بار است که تل‌آویو با یک کشور عربی چنین پیمانی می‌بندد.  روابط سیاسی دو دولت در سال ۲۰۲۰ روند «عادی سازی» خود را آغاز کرد و تل آویو و ابوظبی در این مدت در حوزه‌های مختلفی همکاری‌های خود را علنی کرده‌اند.

رابطه اسرائیل با اعراب وارد فاز تجاری شد

امیر حایک، سفیر اسرائیل در امارات در یک توییت به زبان عربی با قراردادن عکس‌های مراسم امضای این توافق در دبی، نسبت به آن ابراز خوشبینی کرده است.

مذاکرات توافق تجارت آزاد بین دو دولت از ماه نوامبر گذشته در جریان بود و پس از چهار مرحله بحث و گفتگو در نهایت در ماه آوریل به نتیجه رسید.

طبق آمار رسمی اسرائیل تبادلات بازرگانی بین دو کشور در سال ۲۰۲۱ چیزی حدود ۹۰۰ میلیون دلار بوده است و طبق این توافق بیش از ۹۶ درصد از کالاهای اسرائیلی با مانع تعرفه های گمرکی روبرو نخواهند شد.

دو کشور امارات و بحرین در سال ۲۰۲۰ و در پی تلاش های آمریکا روابط خود را با اسرائیل آغاز کردند. مراکش و سودان هم از دیگر دول عربی بودند که مسیر مشابهی را انتخاب کردند.

اسرائیل در ماه مارس میزبان هیات‌هایی دیپلماتیک از این کشورها به بهانه سفر آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا به منطقه بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج