اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۱۲۰۰۷
۳۴۸
۳۴۸
پ

عمل جراحی انحراف بینی و شرایط آن

عمل جراحی انحراف بینی عملی حساس اما کاربردی است که باید تحت نظر متخصص حرفه ای انجام بگیرد. اگر شما هم قصد انجام این عمل را دارید برای آشنایی بیشتر قبل از اقدام این مطلب را مطالعه کنید.

عمل جراحی انحراف بینی یک عمل حساس است و باید برای انجام حتماً به پزشک متخصص باتجربه ای مراجعه کنید. این عمل برای بهبود وضعیتی است که تیغه بینی دارد و بر تنفس تأثیر می گذارد. تیغه بینی ما دیواره جداکننده بین سمت چپ و راست بینی است و از استخوان و غضروف ساخته شده است. در افرادی که انحراف بینی دارند، تیغه بینی کج یا خارج از مرکز است، که بینی را به چپ، راست یا S شکل منحرف می کند. انحراف بینی معمولاً منجر به مجموعه‌ای از عوارض مانند: عدم تعادل در اندازه مجاری تنفسی و مشکلات تنفسی می شود. عمل جراحی انحراف بینی به افراد کمک می کند تا از مشکلات رایج انحراف بینی راحت شوند. اگر می خواهید این عمل را انجام دهید، با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی از روش عمل جراحی انحراف بینی بدست آورید.

عمل جراحی انحراف بینی و شرایط آن

عمل جراحی انحراف بینی چگونه انجام می شود؟

در عمل جراحی انحراف بینی بسته به ترجیح جراح و پیچیدگی جراحی نیاز به بیهوشی موضعی یا عمومی دارد. جراح از طریق سوراخ های بینی بیمار برای ایجاد یک برش کوچک اقدام می کند. پس از ایجاد برش، جراح می‌تواند غضروف یا استخوان اضافی را به منظور صاف کردن فضاهای تنفسی هم در سوراخ‌های بینی و هم در مجرای بینی، برداشته یا بازسازی کند. برش با بخیه قابل جذب بسته می شود و ممکن است از آتل های نرم و مواد بانداژ مانند برای جلوگیری از خونریزی استفاده شود.

اغلب در حین جراحی انحراف تیغه بینی، جراح شما هرگونه التهاب شاخک، فروپاشی دریچه یا مشکلات سینوسی را که ممکن است داشته باشید به منظور به حداکثر رساندن تنفس شما از طریق هر دو مجرای بینی برطرف می کند. برخی از بیماران همچنین ممکن است از پزشک خود بخواهند در حین جراحی انحراف بینی، ظاهر خارجی بینی خود را تغییر دهند یا هرگونه ناهنجاری زیبایی را ترمیم کنند. عمل جراحی انحراف بینی معمولاً بین 40 تا 60 دقیقه طول می کشد. این عمل جزو جراحی های طولانی مدت نیست. اما اگر عمل زیبایی با این عمل ترکیب شود، در مجموع 90 تا 180 دقیقه طول می کشد.

عمل جراحی انحراف بینی و شرایط آن

چه کسانی به عمل جراحی انحراف بینی نیاز دارند؟

هر فردی که دارای انحراف بینی باشد می تواند عمل جراحی انحراف بینی را انجام دهد. انحراف تیغه بینی می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در برخی موارد، فرد با انحراف تیغه بینی متولد می شود که در طول رشد جنین ایجاد می شود، اما در بسیاری از افراد، انحراف تیغه بینی ممکن است در هنگام آسیب دیدگی مانند: زمین خوردن، آسیب ورزشی، تصادف رانندگی یا ضربه در کودکی، نوجوانی یا بزرگسالی ایجاد شود. هر فردی در هر سنی ممکن است آسیبی را تجربه کند که باعث انحراف بینی شود. انحراف بینی می تواند با گذشت زمان و با افزایش سن، بدتر شود. این عمل محدوده سنی ندارد، زیرا ممکن است در آینده باعث بروز مشکلات تنفسی بدتر برای فرد شود.

آیا روشی بجز عمل جراحی انحراف بینی وجود دارد؟

برخی از افراد هستند که از انجام عمل جراحی خودداری می کنند. اما باید گفت غیرممکن است که انحراف بینی به خودی خود بهبود یابد. برخی از روش ها و استفاده از داروها وجود دارد که ممکن است به فرد کمک کند علائم انحراف تیغه بینی یا انسداد بینی را کاهش دهد. به طور مثال: استفاده از استروئیدهای بینی و داروهای آلرژی ممکن است به برخی افراد کمک کند تا گرفتگی بینی کمتری داشته باشند. برخی دیگر از نوارهای بینی یا شستشوی بینی برای باز کردن مجرای بینی خود استفاده می کنند. اما این روش ها درمان دائمی برای انحراف بینی نیستند. با این حال، درمان انحراف بینی بسته به شرایط و شدت انحراف می تواند متفاوت باشد. همچنین بسته به شدت انحراف تیغه بینی، برخی از افراد می توانند کاندیدای یک روش جزئی در مطب برای رفع آن باشند که اغلب سپتوپلاستی جزئی نامیده می شود، و تحت بی حسی موضعی انجام شود. اما در موارد شایع تر و شدیدتر، به عمل جراحی انحراف بینی که بهترین راه برای ترمیم انحراف بینی است نیاز است.

عمل جراحی انحراف بینی و شرایط آن

چگونه بفهمیم نیاز به عمل جراحی انحراف بینی داریم؟

برخی از افراد ممکن است متوجه علائم یا نشانه های خاصی شوند که نشان می دهد دچار انحراف تیغه بینی شده اند. از رایج ترین علائمی که انحراف تیغه بینی می تواند ایجاد کند، این است که می تواند یک طرف بینی را مسدود کند و جریان هوا را از یک یا هر دو مجرای بینی مختل کند. برای برخی از افراد، می تواند باعث مشکلاتی مانند: خروپف، عفونت های مکرر سینوسی، خروپف، آپنه خواب و شکایات تنفسی شود. معمولاً داروهایی مانند: ضداحتقان‌ها و آنتی هیستامین‌ها را می‌توان برای کاهش علائم استفاده کرد. اما استفاده پیش از حد آنها می توانند عوارض جانبی نگران کننده ای مانند: افزایش فشار خون و خواب آلودگی زیاد را ایجاد کنند. آنها همچنین ممکن است تسکین کافی را ارائه نکنند. اگر علائم شما به طور قابل توجهی بر روند زندگی شما تأثیر می گذارد، باید برای دستیابی به تسکین طولانی مدت، جراحی انحراف بینی را در نظر بگیرید.

اقدامات قبل از عمل جراحی انحراف بینی

دو هفته قبل از عمل جراحی انحراف بینی باید تمام داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی از جمله داروهایی حاوی آسپرین، ایبوپروفن، ادویل، موترین، ناپروکسن و سایر موارد را به مدت دو هفته قبل از عمل قطع کنید. زیرا استفاده از این داروها خطر خونریزی را افزایش می دهد. همچنین، تمام داروهای جایگزین هومیوپاتی مانند: جینکو بیلوبا یا جینسینگ را قطع کنید. این داروها نیز ممکن است خونریزی را افزایش دهند.

در شب قبل از جراحی از خوردن غذاهای جامد و همچنین شیر، خامه به مدت هشت ساعت قبل از جراحی خودداری کنید. معمولاً در هر عملی گفته می شود که بعد از نیمه شب قبل از عمل، غذای جامد نخورید. حجم کمی از مایعات شفاف مثلاً: آب، چای، قهوه بدون شیر یا خامه را می توان تا چهار ساعت قبل از جراحی نوشید.

عمل جراحی انحراف بینی و شرایط آن

زمان بهبودی پس از عمل جراحی انحراف بینی

زمان بهبودی پس از عمل جراحی انحراف بینی به عوامل مختلفی بستگی دارد.

  • در ترمیم ساده انحراف بینی، اکثر بیماران در عرض ۲-۳ هفته به طور کامل بهبود می یابند و بعد از ۳-۵ روز پس از جراحی به سر کار باز می گردند. علاوه بر این، هیچ کبودی یا تورم بیرونی وجود ندارد
  • بیماران که انحراف شدیدتری داشته اند، در ۳-۶ هفته بهبود می یابند. اما ۷-۱۰ روز پس از جراحی به سر کار باز می گردند. همچنین کبودی و تورم بیرونی ممکن است تا ۳ هفته ادامه داشته باشد.
  • در برخی از بیماران ممکن است بی حسی در نزدیکی نوک بینی و از دست دادن خفیف بویایی را تجربه کنند. این همیشه در عرض ۱-۲ ماه به حالت عادی باز می گردد.
  • توصیه می شود ورزش ۷-۲۰ بعد از عمل انحراف بینی انجام شود.

 

 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج