اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۲۰۹۱۸۸
۱۴۴ نظر
۷۰۲۴
۱۴۴ نظر
۷۰۲۴
پ

دو تصمیم مهم که بمب تورم را می‌ترکاند

روزنامه همدلی در گزارشی تاثیر افزایش ۶۰درصدی دستمزد پزشکی با ۵۶درصدی دستمزد کارگران را بررسی کرده است.

روزنامه همدلی در گزارشی تاثیر افزایش ۶۰درصدی دستمزد پزشکی با ۵۶درصدی دستمزد کارگران را بررسی کرده است.

دو تصمیم مهم که بمب تورم را می‌ترکاند

در این گزارش می‌خوانیم:

*  جای پای افزایش 57درصدی دستمزد کارگران هنوز محکم نشده، قیمت تعرفه‎‌ها همین‌طور با شیب تندی در حال افزایش است. در حالی به گفته وزیر تعاون، کار، تعاون و رفاه اجتماعی: «دستمزد کارگران حداکثر 36درصد از هزینه یک خانواده معمولی را پوشش می‌دهد» که تعرفه‌ پزشکان این‌روزها جنجال عجیبی به راه انداخته؛ به‌تازگی سازمان نظام پزشکی پیشنهاد افزایش 60درصدی تعرفه‌های پزشکی را داده که بر این اساس، پزشک عمومی 184هزار تومان، متخصص 245هزار تومان و فوق‌تخصص به 294هزار تومان رسیده است.

* با نگاهی به آمار افرادی که تحت پوشش بیمه نیستند، به نظر می‌رسد این تعرفه‌ها قابل‌توجه است. بر اساس آمار، حداقل شش میلیون نفر در کشور تحت پوشش بیمه نیستند و البته پوشش درمانی بیمه‌ها هم در پایین‌ترین سطح قرار دارد. از نگاه کاربرانی که گلایه‌های خود را مطرح کرده‌اند، افزایش بالاتر از نرخ تورم فقط در حقوق و دستمزد کارگران تورم‌زا بود و این در حالی است که کسی گلایه‌ای درباره این تعرفه‌های وحشتناک ندارد. برخی می‌گویند با این قیمت‌ها، خیلی از افراد به‌جای مراجعه به دکتر، سراغ درمان‌های سنتی و خانگی رفته و بیم آن می‌رود تا بیماری‌های فراگیر شیوع پیدا کند.

دو تصمیم مهم که بمب تورم را می‌ترکاند

 کارگران قربانی تورم

* هفته‌ها بعد از جنجال دستمزد اقشار ضعیف در شبکه‌های اجتماعی که ترس تعدیل نیروهای کار را به جان کارگران انداخته بود، حالا به باور بسیاری مقصر همه گرانی‌های اخیر، همین رقم دستمزد است و این در حالی است که این اعتراضات درباره افزایش تعرفه‌های پزشکی وجود ندارد. رقمی که برای کارگران در مقایسه با اجاره‌بهای مسکن و البته قیمت کالاهای اساسی، ناچیز اما از نگاه عده بسیاری عامل همین گرانی‌های لحظه‌ای است. دستمزد سال 1401 کارگران نخستین دستمزدی بود که در دولت سیزدهم به تصویب شورای عالی کار رسید، اما با گذشت هفته‌ها از این ماجرا، مقصر گرانی‌های اخیر همچنان همین دستمزدی است که اقشار ضعیف دریافت می‌کنند.

 تعرفه‌های جدید پزشکی و چشمِ نگران بیماران

* بالاخره میزان رشد تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۱ اعلام شد و هرچند که جزئیات این افزایش در بخش‌های مختلف خدمات پزشکی هنوز مشخص نیست و البته سازمان صنفی پزشکان هم از این میزان افزایش قیمت‌ها ناراضی است، اما این نگرانی را ایجاد کرده که در سایه پوشش ناکافی بیمه‌ها، دارو و درمان مردم باز هم گران‌تر و دسترسی به خدمات پزشکی به‌ویژه برای دهک‌های پایین‌ درآمدی، مشکل‌تر شود...

* سال گذشته بود که سازمان نظام پزشکی کشور،  پیشنهاد افزایش تعرفه گلوبال ۶۰درصدی را برای تعرفه‌های پزشکی مطرح کرد؛ موضوعی که انتقادات بسیاری را به دنبال داشت و نگرانی‌هایی را برای افزایش سرسام‌آور خدمات پزشکی به وجود آورد. بااین‌وجود، اما شورای عالی بیمه سلامت، در راستای تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی ۱۴۰۱، رشد ۲۸.۵درصدی تعرفه‌های پزشکی را مصوب کرد؛ اقدامی که البته منجر به اعتراض سازمان نظام پزشکی، به‌عنوان صنف پزشکان شد و حتی سازمان نظام پزشکی، مصوبه افزایش ۲۸.۵درصدی تعرفه‌های پزشکی را با این دلیل که این میزان رشد با قیمت واقعی خدمات پزشکی هیچ تناسبی ندارد، امضا نکرد.

دو تصمیم مهم که بمب تورم را می‌ترکاند

* سازمان نظام پزشکی که معتقد بود تعرفه‌های پزشکی با قیمت واقعی خدمات اختلاف فاحشی دارند و این موضوع منجر به بروز مشکلات عدیده برای پزشکان و مؤسسات پزشکی شده است، همچنان بر پیشنهاد خود مبنی بر لزوم افزایش ۶۰درصدی تعرفه‌های پزشکی مصر بود و در راستای اثبات حقانیت خود نیز جداولی را با عنوان بهای تمام‌شده خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۴۰۱، منتشر کرد که ویزیت‌های ۱۸۰هزارتومانی و ۲۰۰هزارتومانی آن خبرساز شد. البته این سازمان تأکید داشت که لزوماً این ارقام، پیشنهاد نظام پزشکی برای تعرفه ویزیت پزشکان نیست، بلکه بهای تمام‌شده خدمات است که باید مبنای تعیین تعرفه قرار گیرد و در تعیین تعرفه‌های پزشکی باید واقعیات روز اقتصادی و تورم در حوزه سلامت کشور را در نظر گرفت.

 سهم ۶۰درصدی مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت

* لازم به ذکر است که طبق قانون برنامه ششم توسعه کشور، هدف‌گذاری شده بود تا در هزینه‌های سلامت، سهم مردم به ۲۵درصد و سهم دولت و بیمه‌ها به ۷۵درصد برسد. این در حالی است که طی سال‌های اخیر روند عکس این موضوع اتفاق افتاد و به‌طور نگران‌کننده‌ای سهم پرداخت از جیب مردم در خدمات سلامت بالا رفت؛ به‌طوری‌که به گفته مهدی رضایی،  معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در حال حاضر سهم پرداختی از جیب مردم در هزینه‌های سلامت حدود ۶۰درصد و مجموع سهم دولت و بیمه‌ها در پرداخت این هزینه‌ها ۴۰درصد است و بر همین اساس باید در رشد تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن شرایط معیشتی مردم، دست به عصاتر تصمیم‌گیری می‌شد.

 مصوبه دولت و نگرانی از افزایش بهای خدمات پزشکی

* از طرف دیگر انتظار آن بود که پیش از آغاز سال جدید، تکلیف تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۱ مشخص و از ابتدای سال لحاظ شود؛ انتظاری که ابلاغ آن با بیش از یک ماه تأخیر همراه بود و انتقاد جامعه پزشکی را هم به دنبال داشت. در نهایت در چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ وزیر بهداشت از تصویب میزان رشد تعرفه‌های پزشکی در جلسه هیات دولت خبر داد و اعلام کرد که رشد تعرفه در بخش دولتی به‌طور متوسط ۱۹.۵درصد و در بخش خصوصی ۲۴درصد به تصویب رسیده است.

* هرچند که هنوز جزئیات و اجزای تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۱ به‌طور رسمی اعلام نشده، اما نگرانی از افزایش قیمت خدمات پزشکی و گران شدن درمان در خلأ پوشش قوی بیمه‌ها، وجود دارد. یکی از نگرانی‌ها در رشد تعرفه‌های مصوب امسال خدمات پزشکی آن است که اختلاف قیمت خدمات در بخش دولتی و خصوصی باز هم بیشتر می‌شود؛ این در حالی است که قرار بود به نحوی تصمیم‌گیری شود که قیمت‌ها در بخش دولتی به خصوصی نزدیک‌تر شود. درعین‌حال نگرانی دیگر مربوط به افزایش ۲۴ درصدی تعرفه‌های پزشکی در بخش خصوصی است.

* چراکه عمده مراجعات سرپایی مردم برای تشخیص و درمان به بخش خصوصی درمان بوده و ازآنجایی‌که پوشش بیمه‌ای سازمان‌های بیمه‌گر نیز متناسب با تعرفه بخش دولتی بالا می‌رود، از همین حالا می‌توان روند افزایشی پرداخت از جیب مردم را در حوزه دریافت خدمات سرپایی در بخش خصوصی پیش‌بینی کرد که با توجه به شرایط اقتصادی و معیشتی موجود در کشور و تورم، می‌تواند برای بیماران به‌ویژه دهک‌های پایین درآمدی نگران‌کننده باشد.

* درعین‌حال با توجه به شرایط فعلی دارویی کشور که کمبود در برخی اقلام دارویی و همچنین افزایش قیمت برخی داروها به دلیل کمبودهای ارزی سال‌های قبل را شاهد هستیم، این نگرانی را به همراه دارد که با افزایش تعرفه‌ دارویی نیز مجدداً سهم پرداخت از جیب مردم بالا رفته و بیماران نیازمند دارو از عهده تأمین دارو و درمانشان برنیایند.

دو تصمیم مهم که بمب تورم را می‌ترکاند

* همچنین از سوی دیگر هم باید توجه کرد که حوزه سلامت هم مانند همه بخش‌های کشور شامل افزایش قیمت و تورم می‌شود و حتی کارشناسان حوزه سلامت اعلام می‌کنند که تورم در بخش سلامت کشور، دو برابر بخش‌های دیگر است و بنابراین نمی‌توان قیمت‌ها را در حوزه سلامت به‌صورت دستوری پایین نگه داشت و تعرفه‌های پزشکی قطعاً نیازمند افزایش قیمت هستند، اما در این میان انتظار آن است که این افزایش قیمت‌ها متوجه افزایش پرداخت از جیب مردم نباشد.

*چراکه همین حالا هم بسیاری از بیماران به دلیل هزینه‌های سنگین، از اقدام برای درمان خود انصراف می‌دهند و تا حد امکان دارو و درمان را از سبد هزینه‌های خود حذف می‌کنند؛ بنابراین لازم است تمهیدی اندیشیده شود تا سازمان‌های بیمه‌گر بتوانند پوشش بیمه‌ای خدمات تشخیصی و درمانی را بالابرده و به‌صورتی جدی از بیماران حمایت مالی داشته باشند که البته آن‌هم مستلزم تقویت بودجه‌ای بیمه‌ها از سوی دولت است.

* البته به‌تازگی مهندس  سعید معنوی،  معاون دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت در بحث تعیین تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی و توجه به بحث فرانشیز و کاهش پرداخت از جیب مردم به ایسنا اعلام کرد که «عدم افزایش پرداخت از جیب مردم برای دهک‌های یک تا سه درآمدی بر اساس اطلاعات پایگاه بانک ایرانیان، در تعیین تعرفه‌های پزشکی امسال لحاظ شده است.» بر همین اساس و به گفته وی، «جهت حفاظت مالی از مردم و در راستای قانون بودجه سال ۱۴۰۱، فرانشیز بیماران در سه دهک اول درآمدی نسبت به سال ۱۴۰۰ در بخش دولتی هیچ افزایشی ندارد و در مواردی پرداختی کاهش‌یافته است؛ به‌طوری‌که بیماران در این دهک‌ها برای خدمات بستری به‌جای ۱۰درصد، ۵درصد و برای خدمات سرپایی به‌جای ۳۰درصد، ۲۰درصد پرداخت خواهند کرد.»

* به گفته معنوی، «در سیاست‌گذاری تعرفه‌ای امسال، کاهش پرداخت از جیب مردم برای کلیه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در بخش دولتی موردتوجه بوده است و بر این اساس برای مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی سهم پرداختی در خدمات بستری، رایگان و در خدمات سرپایی فرانشیز از ۳۰درصد ه ۱۵درصد کاهش‌یافته است.» حال در شرایط فعلی کشور، باید پرسید که با توجه به تأکید رییس جمهور  مبنی بر «لزوم حرکت در جهت کاهش هزینه‌های درمانی مردم» و با توجه به رشد تعرفه‌های امسال پزشکی در بخش خصوصی و دولتی چه برنامه‌ای برای حمایت از بیماران، عدم افزایش پرداخت از جیب آن‌ها و کاهش سهم مردم در پرداخت هزینه‌های درمانی در شرایط فعلی معیشتی و اقتصادی و رسیدن به نقطه ایده‌آل ۲۵درصدی وجود دارد؟

* سهم بیمه‌ها در پوشش افزایش قیمت‌های امسال خدمات پزشکی چقدر است؟ با توجه به افزایش ۲۴درصدی تعرفه‌های پزشکی در بخش خصوصی و ازآنجاکه عمده مراجعات سرپایی بیماران به بخش خصوصی درمان است، برنامه‌ای برای حمایت از بیماران در حوزه «ویزیت» و افزایش پوشش بیمه‌ای در این بخش وجود دارد یا خیر؟ برنامه مشخص برای حمایت مالی از بیماران خاص، صعب‌العلاج و مزمن چیست؟ نحوه دهک‌بندی بیماران و استحقاق‌سنجی برای حمایت‌های مالی درمانی آن‌ها چگونه خواهد بود و چه فرآیندی برای شناسایی سه دهک اول درآمدی طی خواهد شد؟

* با توجه به تأکید صورت گرفته در سیاست‌گذاری تعرفه‌های امسال خدمات پزشکی در رابطه با حمایت از دهک‌های پایین درآمدی، بخش دولتی ظرفیت پذیرش روزانه چه حجمی از بیمار را دارد؟ و با توجه تراکم گروه‌های پایین درآمدی در مناطق کمتر برخوردار استان‌ها، مراکز درمانی دولتی موجود در این مناطق، پاسخگوی نیاز این بیماران خواهند بود؟ با توجه به افزایش قیمت حدود ۵۶۰ قلم دارو در سال گذشته و تحت تأثیر عدم تأمین ارز، وضعیت دارو در تعرفه‌های امسال چگونه خواهد بود؟ آیا این افزایش قیمت‌ها با پوشش بیمه‌ای جبران خواهد شد؟

* در نهایت با توجه به تأکیدات دولت مبنی بر حمایت از بیماران و به‌ویژه اقشار آسیب‌پذیر، تکمیل پوشش بیمه‌ای ایرانیان و همچنین افزایش حمایت‌های بیمه‌ای، شایسته آن است که با وجود افزایش تعرفه‌های پزشکی، سهم مردم در پرداخت هزینه‌های سلامت طوری بالا نرود و خدمات تشخیصی و درمانی پزشکی آن‌قدر گران نشوند که بیماران توان پرداخت آن را نداشته و نهایتاً هم از اقدام برای دارو و درمان خود منصرف شوند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      اونوقت افزایش حقوق کارمندان دولت فقط ده درصد عجببببببب عقل و منطقی دارن دوستان

      پاسخ ها

      • ناشناس

        تقصیر آمریکاست

    • علی

      چه کیفی میکنم که همه چیز داره میترکه

    • منیژه قربانی

      مستمریبگیر تامین اجتماعی هستم ۲۸ فروردین توسط فوق تخصص غدد ویزیت شدم ۱۰۰ تومن ویزیت و ۸۱۲ هزار تومن داروهام شد دوماه نیم یک بار باید مراجعه کنم !؟

    • بدون نام

      تمام هدف دولت گرفتن مالیات بیشتر از پزشکان وملت همیشه در فقر است ،

    • ناشناس

      پزشکان بیشترین افزایش و کارمندان کمترین
      این است معنای عدالت

    • ناشناس

      بیمه ها باید تمام هزینه ها رو تقبل کنن نه اینکه فقط پول بگیرن و هیچ خدمتی ارائه ندن و توپ تعرفه رو بسمت نظام پزشکی و.... بفرستن

    • ناشناس

      ایرانی نمک نشناس .

    • هموطن

      هر روز صبح خبرها رو میخونم، تاشب حالم بده، تصمیم گرفتم دیگه خبر نخونم، تا کی باید این خبرها رو بخونیم، با این تورم من مستمری بگیر، مستاجر چطور از پس این هزینه ها بر بیام

    • ناشناس

      یه دولت بدتر از قبلی
      مثل ۴۲سال گذشته.

    • ناشناس

      مقصر این همه مشکلات چه کسی هست چرا مردم از ابتدائی ترین حق زندگی مثل مسکن معیشت ودرمان در عذاب هستند؟؟!!!!!!

    • بدبختی

      هیچی که نیست مردم بخورند اینم دکتریشون یه دفعه بگید برید بمیرید خلاص

    • ناشناس

      امید به زندگی در تاریخ ایران بدترین شرایط دولت عادل!

    • ناشناس

      ملت سرت را بگذار راحت بخواب دولت بیدار است تاحالا یک دستش توی جیب ملت بود حالا دودستش

    • دختر محمود نقاش

      بیمه ها و دکتر ها دستشون تو یه کاسه اس

    • علی

      افزايش حقوق کارگران خوب ولي هربیسوادی می‌دونه باعت تورم بیشتر میشه چون‌ هزينه توليد کالا بیشترمیشه

      پاسخ ها

      • مهندس

        نادان بی سواد حقوق کارگر حداکثر 10% بهای تمام شده است به هیچ وجه حقوق کارگر تورم زا نیست

    • ناشناس

      اینم از عدالت سید محرومان

    • ناشناس

      باید هم بریم بمیریم این همه گرونی و فشار باید هم بریم بمیریم

    • ناشناس

      حقمونه. از ماست که بر ماست

    • ناشناس

      دکترها خیلی زحمت میکشند دلم براشون میسوزه بنده های خدا کسی به دادشون نمیرسه تو فقر دست و پا میزنن ... واقعا که چه عدالتی ...

    • ناشناس

      پزشک جراح زیاد خواهه افزایش نباید داشته باشند

    • ناشناس

      دندانپزشک همیشه گرون میگرفتن پرای پولش شدن دکتر

    • ناشناس

      چی رو گرون نکردن مسخره اس ایران شده کشور تورمی گرونی بدبختی گرفتاری

    • ناشناس

      خجالت آوره

    • ناشناس

      سید مظلومان همه چی رو گرونتر کرد

    • ناشناس

      چی شد پس مجلس دولت میگفتن اصولگراها بیان همه چی درست میشه

    • مهندس

      56 درصد برای حقوق 3.600.000 تومان کارگر
      60 درصد برای درامد حقوق 360.000.000 تومان پزشکان

      این 2 تا با هم خیلی تفاوت داره

    • ناشناس

      تنه هدف فقیر وندار کردن ملت است فقط همین

    • ناشناس

      پزشک باید کارمند دولت و حقوق بگیر دولت باشه و پزشک خصوصی فساد زاست و بیمارستان هم یه مکان دولتی حساب بشه نه یک بنگاه اقتصادی

      پاسخ ها

      • ناشناس

        در اکثر کشورهای اروپایی پزشکان کارمندان دولت هستند و مردم ویزیت پرداخت نمیکنند.

    • ناشناس

      where are you from?????

    • ناشناس

      فکرکنم دولت تنها بفکر درامدپزشکان باشد وبدون دردسر تعرفه های جدید را تایید واجرا میکند




    • سجادی

      این دیگه روی تمام رییسس جمهورا را سفید کرد خخخخخخخخخخخ

    • هیچ

      وضعیت روغن خرابه آقای دولت

    • احمد صادقی

      پزشکان محترم هستند ولی پایه حقوق شان خیلی بالا است به همین خاطر با افزیش 20درصد پایه درآمدی آنها خیلی بالا میرود بنابراین 60درصد افزایش تعرفه دور از انصاف است.

    • کامی

      اونی که گرون شده برنجه .ارده .کرایه خونه ست .بدبخت ها دستمزد پزشک گرون نشده .دست تون هر جا کوتاه میشه یقه پزشک رو می گیریم .واقعا حیف جماعت پزشک برا این مردم قدر نشناس.انگار پزشک تو ایران زندگی نمی کنه و حق نداره با تورم جلو بره تا چرخ زندگیش بگرده.به اون بنگاهی با جون و دل پول میدین .تو رستوران ها شیک میرین صف میگیرین .پول پزشک براتون عذابه

    • ناشناس

      تعرفه که 19 درصد و 24 درصد رشد کرد 60 درصد کجا بود.

    • ناشناس

      خوبه پدرم قبل عید دو تا فنر تو قلبش گداشت با بیمه تومین اجتماعی در یک بیمارستان دولتی ۸ ملیون هزینه شد با یه مکمل به درد نخور اتیه که تازه و ماه بعد عمر قرا ه خرد خرد یه مبلغ ناچیز در طی جند ماه واریز بشه ولی بیچاره اونی که امسال می خواد بره زیر تیغ ج احی ایا حقوق من کارمند بازنشسته هم ۵۰ درصد یاد شده که بعضی تع فه ها صعودی میره بالد ؟

    • ویران

      کارمند بیچاره ۱۰%

    • احمد

      گویا سید محرومان تبدیل شده به سیر مرحومان قراره هممون و مرحوم کنند ...........!!!!!!!!!!!!!!

    • ایرانی

      آخه ممکنه تورم بره بالا.

    • ارشین

      روزگار سیاه تر از ذغال .

      خوشا آنان که رفتند.

    • ناشناس

      یادش بخیر داروغه ناتینگهام

    • ناشناس

      قرار بود حق ویژه به پرستار پرداخت بشه که حدود یک و نیم ملیون به حقوق پرستار اضافه بشه اجرا نشد الان تعرفه پزشک ۶۰درصد اضافه شد

    • ناشناس

      ان شاءالله که کارگرامریض نشن.

    • امین

      این چه بساطیه برا ملت درست کردین مردم بدبخت ازکجا بیارن واقعا با حقوق پایین چطور پرداخت کنن....تو رو خدا بفریاد مردم بریید

    • ناشناس

      توی ایران عزیزما چه خبر شده این همه گرانی یا صاحب زمان کمک کمک

    • ناشناس

      نظر یک پزشک برای دفاع از تعرفه نجومی پزشکان و انداختن توپ به بیمه

    • ناشناس

      سید مظلومان، پدر مظلومان رو درآوردین.

    • ناشناس

      آخه پنج تومن حقوق کارگر شده بهانه این همه فرصت طلب برای افزایش همه چیز

    • بدون نام

      باید دولت به مردم کمک کرد دوم بیمه ها باید به بیماران ومردم کمک کرد اگر همه پزشکان که در مطبها بیمار ویزیت میکنند قرار داد با همه بیمه ببیندند مشکلات همه رفع میشود به شرطی که بیمه ها به موقع حق پزشکان را بدهند

    • ناشناس

      مقصر این همه مشکلات فقط و فقط این مسولین هستن همشون

    • یا حق

      مراجعه شدیدا کاهش یافته علت تعرفه تنها نیست آزاد بودن دارو و گرانی دارو و خدمات اصل است پزشک ویزیت می گیرد ولی ویزیت عکس سونوگرافی آزمایش وMRI و دارو تکرار دارو و آزمایش و پیگیری مجدد دارد از توان خانوارها خارج است

    • ناشناس

      سید محرومان درحال تبدیل شدن به سید مرحومان است

    • ن خ

      با چە منطقی اون وقت حقوق کارمند ۱۰درصد اضافه شده؟؟؟

    • ناشناس

      ملت اگر سیر بشن سربه عصیان میگذارند،بهترین راه کنترل ملت گرسنه و همیشه در صف بودنه

    • ناشناس

      خودکرده را تدبیر نیست ازماست ک برماست

    • ناشناس

      کارمندان ۱۰درصد .پزشکان که قشر مرفه جامعه هستند ۶۰درصد افزایش تعرفه . دولت عدالت محور یعنی این

    • ایران

      جوری میگید کارمند ۱۰ درصد انگار حقوق کم میگیرند یک کارمند دیگه کمتر از ده میلیون نمیگیره اون وقت چکار میکنن فقط وسیله سنگینش یک خدکار هس ولی کارگری که ایران روی اون کارگر میچرخه زیر ۷ میلیون ولی هرچی گرون مبشه میگن حقوق کارگر زیاد شده دیگه نمیکن حقوق کارمند دو برابر هس و همشون مسکن دارن و کارگرها هستن که مستاجر هستن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        آمارت را از تو ... درآوردی که کارمند دیگه کمتر از ۱۰ میلیون نمیگیره. از خدا بترس

    • ناشناس

      سلام خداپدر مادرت را بیامرزد که حرف دل ما را زدی

    • ناشناس

      واقعا مملکت ول شده هرکس هرچه دلش می خواد قیمت گذاری می کنه بیچاره کارمند و کارگر خدا خودت بدادمردم برس که فریاد رسی نیست

    • ناشناس

      این هم از قشر روشنفکران جامعه و دلسوز مردم . مردمی که پزشکان را محرم خود می دانتد .

    • ناشناس

      بگیر بخواب لحاف یخ کرد نابغه:!!! خخخخخ

    • امید

      ما ابرقدرت جهانیم 🤣🤣🤣

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مخاطبت را هم بنویس.

    • ناشناس

      دیگه داریم پله های ترقی رو چند تا چند تا طی میکنیم

    • ناشناس

      میخواستن دکترها رو راضی نگه دارن که کوچ نکنن مردم رو تو منگنه گذاشتن

    • ناشناس

      چرا60 درصد ؟
      پزشک ها را چرا حمایت میکنید؟
      چون بچه شهید واسیر وجانباز اند یابچه سردار واستاددانشگاه و وکیل وهییت علمی هستند

    • ناشناس

      لاااایک

    • ناشناس

      احسنت

    • علی

      در یک تحلیل اقتصادی نوشته بود تحریم ها به هر ایرانی 70 میلیون تومان خسارت وارد کرده در این یکی 2 سال

    • ناشناس

      فریاد رسی نیست

    • سجاد رعیت

      خدا کنه کسی مریض نشه و یه مریضیه ساده با خرید دارو شده 650 هزار تومن

    • ایرانی

      این تورم مال تحریم وبرجام نیست این تورم مال خودمردم ایرانه که بسر خودشون میارن فقط کافیه یک کالا رو از ابتدا تا مصرف دنبال کنی.میفهمی درتمام طول مسیر ایرانی هستند همه مسیر باریاله همه مسیر هم مثل صدسال پیش طی میشه فقط فرقش اینه هرکس بادزدی به فروش نگاه میکنه نه به کاسبی

    • قوخازواره

      جدی نگیرتحریمهاکاغذپاره س

    • قوخازواره

      عوضش امنیت داریم

    • علی زمانی

      بخدا خسته شدیم از اینهمه بازی هر کس حق و به خودش میده خواب مردم شده درد مملکت

    • ناشناس

      ما به کسانی التماس میکنیم تورم را کم کنید که خودعاملین تورم هستند بیمه خدمات نمیده قبل از رسیدن حقوق به افراد پولش رو بر میداره ای مسعولین کسانی بیمه ندارند پول ندارند استقبال از مرگ میکنند وظیفه شما حل مشکلات هست نمی توانید

    • ناشناس

      بی ارزه ها عاملین ظلم به جای افزایش ،تورم را پایین بیاورید شما عامل همه بدبختیهای مردم هستین

    • ناشناس

      کاملا درست است و هدف اصلی دریافت بیشتر مالیات است و این هم نیتجه کار که مثل روز مشخص است

    • ناشناس

      سلام بر سید محرومان

    • ناشناس

      اخه از پزشکان چن ساله تلاش می کنند که مالیات بگیرند و نمی تونند

      پاسخ ها

      • ناشناس

        افزایش ویزیت خارج از عرف بقیه جامعه در واقع پر کردن ان مالیاتهاست

    • ناشناس

      دولتمردان و مجلس نمی به بوق تبلیغات مبنی بر اینکه اینو اضافه کردیم انو اضافه کردیم ..در صورتی که فعلا خبری از پرداخت شما نیست ؟؟اقاجان نمی خوایم اضافه کنید .فقط مواظب این بالا رفتن قیمتهاباشید

    • مهدی

      اسما دکتر
      رسما دزد

    • ناشناس

      دولت کلا رد داده و بی خیال مردم فقط دروغ و کلک

      پاسخ ها

      • ناشناس

        عزیزم اینها از اولش همین بودن. دشمت ملت.
        این ملته که رد داده و بیخال شده

    • ناشناس

      خوش به حاله کارمندها حقوق دارن بیمه هستن چرا ناشکری می کنین ما که کارگروبیمه هم ندارم چی بگم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        همه را با هم بدبخت کردن.باز مشت هوا کن

      • ناشناس

        صورت مشکل را با مطرح کردن کارمند و ... پاک نکن

    • ناشناس

      قبل از سال جدید گفتن حقوق کارگران زیاد می شه و همین امر مسبب بدبختی و گرونی بیش از حد شده است نمی خواد حقوق اضافه کنید اگه راس میگید قیمت ها را ثا بت نگه دارید اون از خورد و خوراک اونم مسکن اونم پوشاک اونم از دکتر رفتن یه باره بریم بمیریم اینم شد زندگی افسردگی را جایگزین نشاط وشادابی جامعه کرده اید

    • بی نام

      شما؟ آقایان مسئولین بی کفایتی که هنوز هیج حقوقی اضافه نکردی ونشده آقایان دکتر صد در صد کسبه بدتر همه چیز رو دو برابر کردن اگر عرضه ندارید جلوی این‌ها رو بگیرید واگذارشون کنید به مردم که روی این دکترای پر رو رو کم کنن درتمام دنیا حقوق دکترا کمتر کارمندان هست

    • ناشناس

      واقعا چه ظلمی به کارکنان که افزایش حقوق ۱۰ درصد واقعاً برای دولت مردان خجالت آور است

    • بی نام

      شما دکترا خیلی خیلی پررو هستین که فقط بفکر کیف کیف و عشق حال خودتون هستین

    • ناشناس

      حکومت ، انتقام چی را داره از این ملت میگطره؟؟؟

    • ناشناس

      مرگ برمسئولین بی عرضه

    • ناشناس

      مملکتی که مشتی بی سواد و گاو عهدارش هستن توقع بهتر از این نیست مردم هم که دیگه همه مردن

    • حسین

      برادر چرا تیتر الکی میزنی مردمو بندازی به جون پزشکا؟افزایش ۶۰ درصدی دستمزد پزشک؟خیلیا متنو نمیخونن

    • بدون نام

      ای کاش برای مدت یکساله دست به هیچ چیز نمیزدن تورم رو همین جور که‌ هست نگه‌داری کنن این چه تصميمي هست هر ساله پدر مردم رو درمیارن ی سال دست به هیچ چيز نزنن

    • ناشناس

      دمتون گرم خدایی هر چی میتونید همه خدمات و هر انچه که نیاز مردم میباشد گران کنید تا مردم حالشو ببرن؟؟؟؟؟؟؟

    • ناشناس

      مردن ارزانتر تمام میشود خدایی چه افرادی اینگونه کارشناسی درباره حقوق وقیمت موادغذایی دستمزد انجام میدن مثلا نظام پزشکی درباره خودشان کارخانه داران درباره خودشان کارگران درباره خودشان همه میخوان به نفع هم ردیفان خودشان سودببرند نمیشه یکی 57درصدیکی37درصدیکی10درصد آخه مگه میشه این نوع تعرفه گذاری درهیچ جای دنیا نیست خودتان چندوقت پیش اعلام کردید مردم بجای پرکردن دندان آنرا میکشند

    • ناشناس

      چقدر ایراد گرفتن به دولت روحانی و حتی گفتن از دشمن خط میگیرند که همه چی رو گرون کردن . حالا اقای رئیسی از کی خط میگیره که مملکت رو به انفجار تورمه ؟ هر چند همه تون سر و ته یه کرباسین و هر کی بیاد بازم همین آش و همین کاسه س

    • هموطن

      بچه من مریض شدبا دفترچه بیمه داروهاش آزاد دادند وگفتند بچه بالای ۱۳سال بیمه این داروهاراپوشش نمیده! داروهاش آزیترامایسون۲۵۰،دیفن هیدرامین ،قطره بینی وقرصرضدتهوع وضداسهالی بود! عجیبه واقعا اقدامات بیمه ها،ماهانه اینهمه پول بیمه نیدیم اخرش هم ۶۰درصد پول ویزیت وتمام پول داروراهم باید ازجیب بدیم!! این چه نظام سلامت وبیمه ایی است!؟ اینه چه اوضاع اقتصادی ومعیشتی است !!؟بعد مسئول مملکت برای سیسمونی نوش تشریف میبره ترکیه ،اشانتیون هم دوتا آپارتمان میگیره!!!

    • محمد

      مرگ بر رییسی و باعث و بانی این همه گرانی اصلا یک درصد هم به فکر مردم نیستن گناه مردم چیه که این همه بلا سر مردم اوردین اگه گناهشان رای دادن هست که دیگه با این همه شاهکار که برای مردم کردید دیگه برای دوره های بعد منتظر رای مردم نباشید

    • ناشناس

      کارگر برای دولت ارزشی نداره. ولی پزشک مهاجرت میکنه. دارن باج میدن به پزشکان که نرن خارج. البته با جیب ملت

    • محسن

      این افزایش حقوق ها فایده‌ای نداره شما فقط ارزش پول ملی رو دارین میارین پایین آقایان مسعول لطفاً یه فکری به ازش پول ملی بکنید بابا گرانی بسه دیگه خداااااا 😭😭😭😭😭

    • ناشناس

      درسته افزایش حقوق ظاهر داستانه و افزایش خیلی بیشتر قیمتها حتی افزایش عجیب حق بیمه تامین اجتماعی از همین نشات میگیره در هر حال کارگر بازنده است

    • ناشناس

      درسته همه پزشکان درآمد میلیونی و میلیاردی ندارن خیلی زحمت هم میکشن برای درس خواندن بیمه ها باید درست کار کنند دکترهایی هم که تحت فشار مالی هستن همه میخوان مهاجرت کنن

    • ناشناس

      به دکترا هم اینقدرا نمیدن بعضی از دکترها که تجارت بلدن پولدار میشن و البته با چاشنی بی رحمی

    • ناشناس

      درسته مشکل پزشکان نیستن مشکل مدیریته در این شرایط همه مردم باید مراقب هم باشند ولی همه دارن لقمه از دهن هم میکشن این بده

    • ناشناس

      اخه کیف میکنی که باید نتیجه داشته باشه این قضیه که ملت در خاب همینه و همینه...
      دیگه کیف نمیشه اینجوری
      میشه بدبختی

    • ناشناس

      اخه نگاه کن انصافا برگشته میگه این دستمزدی که میگیرن دکترا باعث مشکلات عدیده براشون شده!!!!!!!!

      اخه چی بگیم که لیاقتتون باشه دکتر دو دقیقه ویزیت میکنه 200 میگیره مریضا که تو صف رو هم سوار شدن..
      دکترا فقط دارن پول میشمارن چه مشکلی دارن که 60درصد دیگه اضافه شه!

    • ناشناس

      سریع فوری انقلابی
      بد تر از قبلیا!

    • ناشناس

      نبودغیرت درمردم چنین وضعیتی راپیش آورده چراباید پزشکانی که میلیاردرهستن انهاهم طمع به جیب کارگر دوخته باشندالبته چرایش هم مشخص است چون هیچ مسعول ونظارتی برروی قیمت ویزیت پزشکان وجودنداردانهاحتی ازگذاشتن کارتخوان درمطبهای خود اجتناب میکنندپس وای به حال وروزماکارگران لعنت بر ماوغیرت ماکه اسیربی تدبیریهای دولتهای قبل شدیم لعنت برباعث وبانی اینهمه تورم وگرانی بیکاری مرگ و میر

    • محمد

      این جالب است که مالیات حقوق کارگر که تازه 57 درصد افزایش حقوق داشتیم و دریافتی به پنج میلیون نمیرسد ماه به ماه از حقوق کسر میشود ولیکن هر دکتر که رفتم دیدم دستگاه کارت خوان دارن اما میگن کار نمیکند و اونوقت حقوق میلیاردی دکتر یک ریال مالیات نمی‌پردازد!!!

    • محمد

      یعنی تو کشورهای اروپایی هم دستگاه کارت خوان مطب یا مراکز پزشکی برای فرار مالیات قطع می‌باشد!!!

    • ایران مظلوم

      تورم فقط باگرفتن مالیاتهای مسخره ایجادمیشه

    • ناشناس

      برید رای بدید

    • ناشناس

      خلایق هدچه لایق

    • ناشناس

      دقیقا ..کیفت کوک.

    • ناشناس

      مقصرخودمردمن .چونکه خودشون انتخاب کردن.

    • ناشناس

      خب دکترهابخاطراینکه ازکشورفرارنکنن دولت حق ویزیتشان رازیادکرده.

    • میلتون فریدمن

      تورم مالیات پنهان می نامند وی معتقد است تورم یک مالیات پنهان و غیر قانونیست که پیش از رسیدن درامد مردم بدستشان توسط دولت برداشت میشود برخلاف تصور ما تورم یک امر اتفاقی نبوده و در اغلب موارد کاملا آگاهانه توسط دولتها انجام میگیرد و هدف ان تامین درامد دولت از کیسه مردم است حال این وسط میماند مردم نادانی که تصور میکنند دولت در صدد چاره برای رفع مشکل آنهاست .....!!!!

    • ناشناس

      چقدر با اعصاب مردم بازی می کنید

    • ناشناس

      باید به بیمه ها را وادار به پرداخت سهم قانونی ۷۵ درصدی خودشان در بخش سرپایی اعم از ویزیت و دارو کرد و سهم پرداختی مردم ۲۵ درصد بشه ...فعلا که فقط به عوام فریبی مشغول هستند

    • مهران

      بهترین راه نهایی پیوستن به تجترت جهانی یا همون گات است راه دیگه که قاچاقچی مواد غذایی رو دولت حمایت کنه مواد غذایی در دبی بسیار بسیار ارزانتر از ایرانه..خ خ خ

    • مهران

      دیابت دارم انژیو کردم مهندسی دارم بیکارم سه فرزند دارم بیمه ندارم الان تنها آرزوم اینه که نفت و.گاز این مملکت تموم بشه بچه هام آینده دار بشن.بلکه مثل کره و ژاپن بچه هام ماهی پنج هزار دلار حقوق بگیرن

    • ناشناس

      موشک داشته باشیم همه چی حله تورم 'فقر و بیکاری مهم نیست ایران ارزانترین وشادترین کشور دنیا ۰

    • ناشناس

      دستمزد تهمیرکاران 57/افزایش پیدا کرد دلی درامد اکثر مردم هیچ

    • ناشناس

      سلام عبادات قبول این دولت فکر کنم میخواد کارمندان را سریعتر به دیار باقی بفرستد ضعیفترین قشر کارمندان هستند که کمترین دریافتی را دارند و بیشترین تورم و مالیات برای انها است تورم ۵۰۰درصد شده افزایش حقوق ۱۰ درصد

    • ناشناس

      50درصد حقوق کارگر بالا بردن 100درصد جنس گرون کردن مسخره کارگر میکنن

    • ناشناس

      عسلویه کار مکنم حقوق امسال ۳۰درصد اضافه کردن.با ۳ماه تاخیر.کدوم ۵۷ درصد اجرا شده

    • ناشناس

      وضعی پیش امده که در حین خرید تا دهن باز میکنی که گرونه میگن کجاشو دیدیدی. تا چند وقت اینده واویلا میشه .رئیسی مهمترین چیز هاییکه به ارمغان اورد.گرانی.بی عدالتی .هرج ومرج تو بازار.دروغ. بی اعتمادی. بی قانونی.وووووووووووو

    • سیسمونی

      متاسفانه بی تد بیری.ندانم کاری.استفاده از مدیران کم سواد وبی سواد و غیر متخصص.در این دولت بیداد میکنه چوبش رو ملت فلک زده ایران باید بخورند.

    • رزمنده سابق.

      امروز رفتم دلستر بخرم مهمون داریم فروشنده میگفت زیاد بخر تاچند روز دیگه همه چیز ۲۵ در صد گرون میشه گفتم مگه حساب کتاب وقانون نیست جلوش رو بگیره گفت بود قبل از انقلاب الان دیگه نیست.

    • .

      کار کار این شیطان بزرگ است حالا پیدا کنید پرتقال فروش را.

    • ناشناس

      باید به آقای ریسی تبریک گفت

    • ناشناس

      من کارگرساختمانی یه روزکا ریه هفته بیکارخداکنه همین امشب بمیرم که اززن وبچم خچالت نکشم

    • فردین

      سلام پزشکی که یک شبانه روز یک میلیارد به بالا دستمزد میگیره گناه داره اذیت بشه حقوق شصت در صدی کمشه به نظر من هر کدم یک کارخانه بهشون پاداش بدن خوبه اخه درس خوندن قسم پزشکی هم یادشدن رفته .اخه گناه دارن .

    • ناشناس

      چه نظری چی بگم

    • فردین

      سلام این همه نظر دادین یه نفر پیدا نشد بگه بازنشستگان چکار کنند که هنوز در صدش معلوم نشده حتما باید قلیباف بگه در یخچال انها که باز میشه خالیه.

    • علی

      کجا حقوق کارگران ۵۰ درصد اضافه شده
      فقط حداقلی انهم برای مدیرها که هفت برابر حداقل حقوق می گیرند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج