adexo3
۱۲۰۴۸۸۵
۱۴۱ نظر
۹۳۳۱
۱۴۱ نظر
۹۳۳۱
پ

آقای رئیسی! از قیمت گوجه فرنگی خبر داری؟

عبدالرضا جمالی‌پور، رئیس اتحادیه بارفروشان اهواز اعلام کرد: وقتی گوجه در برخی از شهرها به کیلویی ۴۰ هزار تومان می‌رسد برای خرید گوجه ارزان در بازارچه‌ها صف تشکیل می‌شود.

برترین‌ها: قیمت گوجه فرنگی در سال ۱۴۰۱ اولین شوک اقتصادی را به بازار وارد کرده است. اخبار غیررسمی می‌گویند قیمت گوجه فرنگی در برخی نقاط کشور به ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان رسیده، اما اغلب مردم در ساعات گذشته خبری را دست به‌دست می‌کنند که تیتر آن درباره قیمت ۲۵ هزار تومان گوجه فرنگی است.

اگر شما آن را دیده باشید، احتمال دارد لب پایین‌تان را گاز گرفته و به نشانه تاسف سری تکان دهید. دسته‌ای از کاربران شبکه‌های اجتماعی برخلاف شما با وضعیت قیمت گوجه فرنگی در بازار شوخی کرده‌اند و با کنایه نوشته‌اند قیمت گوجه فرنگی به دلار رسید.

در همین رابطه برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی ضمن گلایه از افزایش بی‌سابقه کالاها با کنایه به رئیسی گفتند: آقای رئیسی از قیمت گوشت، گوجه و برنج خبر داری؟!

روزنامه خراسان خبر داد که قیمت گوشت به بالای ۲۲۰ هزار تومان رسیده است. برنج نیم دانه هم بعد از افزایش قیمت برنج در اسفند سال گذشته رکورد شکسته و افزایش ۲۴۰ درصدی را تجربه می‌کند!

آقای رئیسی! از قیمت گوجه فرنگی خبر داری؟

موضوع افزایش قیمت گوجه فرنگی و رقابت آن با سیب‌زمینی و گاهی هم پیاز، برای بیشتر ایرانی‌ها که خرید روزانه خانه را شخصا انجام می‌دهند، اصلا و ابدا موضوع تازه‌ای نیست، اما این بار، میزان افزایش قیمت و زمان وقوع آن باعث شده بیشتر از قبل مورد توجه قرار بگیرد.

علت گرانی گوجه فرنگی در اولین روز‌های سال

گرانی گوجه فرنگی از مرحله تولید سرچشمه نمی‌گیرد. حداقل بررسی اخبار و آمارها این مسئله را تایید می‌کند. رییس اتحادیه بارفروشان سرنخ‌هایی ارائه داده است: در شرایط عادی حدود دو تا سه هزار تن گوجه فرنگی وارد میدان میوه و تره‌بار می‌شد، ولی در دو روز گذشته این حجم به ۵۰ تن کاهش پیدا کرده. همین کمبود باعث شده قیمت گوجه فرنگی در میدان اصلی میوه‌و‌تره‌بار به کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان برسد.

مصطفی دارایی‌نژاد افزایش قیمت گوجه فرنگی را غیرمنطقی دانسته و می‌گوید محصول گوجه فرنگی میناب آماده است و حتی در مرحله توزیع قرار دارد. او سپس انگشت اتهام خود را به سمت اولین مقصر احتمالی می‌گیرد: بسیاری از کامیون‌داران تمایلی برای بار زدن محصولات کشاورزی ندارد. از سوی دیگر عده‌ای که هویت‌شان مشخص نیست با پرتاب سنگ به کامیون‌داران، اجازه فعالیت را از آن‌ها گرفته‌اند. در نتیجه این اتفاق روز گذشته میزان بار ورودی گوجه فرنگی به تهران به ۱۰ کامیون رسید که این حجم از بار تنها می‌تواند نیاز نصف یک سالن در میدان تره‌بار را تامین کند».

به‌گفته دارایی‌نژاد کامیون‌داران پیش از این هم باعث افزایش قیمت هندوانه شده بودند: «بعد از تعلل کامیون‌داران از بارگیری هندوانه، قیمت آن در میدان از کیلویی پنج هزار تومان به کیلویی ۹ هزار تومان رسید، همچنین قیمت سبزی خوردن از کیلویی هشت هزار تومان به کیلویی ۱۱ هزار تومان رسید. او درباره فرمول فعلی قیمت‌گذاری گوجه فرنگی می‌گوید: قیمت گوجه فرنگی سر مزرعه کیلویی ۱۷ هزار تومان است؛ با این نرخ قیمت ۱۰ تن گوجه ۱۷۰ میلیون تومان می‌شود که این نرخ برای گوجه منطقی نیست. ضمن اینکه این گوجه تا به تهران برسد نرخ آن کیلویی ۲۰ هزار تومان می‌شود و خریداران در واحد‌های صنفی باید گوجه فرنگی را کیلویی ۲۵ تا ۳۰ هزار تومان خریداری کنند.»

آقای رئیسی! از قیمت گوجه فرنگی خبر داری؟

گرانی گوجه‌فرنگی تنها به میدان تره‌بار تهران محدود نمی‌شود. سایت‌های خبری در سه روز گذشته گزارش‌هایی از سه‌شهر بزرگ کشور منتشر کرده‌اند که موضوع آن‌ها به مسئله قیمت گوجه فرنگی اختصاص دارد. ۱۶ فروردین خبرگزاری ایسنا از قول رئیس اتحادیه صنف میوه و سبزی‌فروش شهرستان اصفهان نوشته به دلیل اعتصاب کامیون‌داران، قیمت گوجه در سطح عرضه به ۱۸ هزار تومان افزایش پیدا کرده در حالی‌که پیش از این اتفاق، قیمت گوجه در بازار بین شش تا ۹ هزار تومان بود. نوروزعلی اسماعیلی پیشنهاد داده دولت تا زمان بهبود شرایط، کامیون‌های دولتی همچون ارتش را برای جابجایی بار محصولات کشاورزی به کار بگیرد.

رئیس اتحادیه میادین میوه‌و‌تره‌بار اراک هم به نقش کامیون‌داران در گرانی گوجه‌فرنگی اشاره می‌کند. با این تفاوت که حسین درجاتی صادرات گوجه فرنگی را هم در رشد قیمت آن بی‌تاثیر نمی‌داند: قیمت گوجه‌فرنگی در مرز پرویزخان به حدود ۱۵ هزار تومان رسیده به همین جهت فروشندگان در شهرستان‌ها نیز قیمت را افزایش داده‌اند. شاید کمی گیج‌گننده به‌نظر برسد، اما در همان روز انتشار این گفتگو، خبر دیگری درباره ممنوعیت صادرات برخی محصولات ایران به کشور عمان، روی خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفته است.

هندوانه، خیار، بادمجان، گل کلم، کلم، کاهو، کدو سبز، فلفل و گوجه فرنگی ۹ محصول ایرانی هستند که ورود آن‌ها به عمان از ابتدای سال جدید ممنوع اعلام شده است. با این حال رئیس اتحادیه میادین میوه‌و‌تره‌بار اراک می‌کوید در مرز پرویزخان گوجه ایرانی هنوز طرفداران خود را حفظ کرده است. گذرگاه مرزی پرویزخان یا مرز پرویزخان یکی از گذرگاه‌های مرزی غربی ایران با کشور عراق است که در شهرستان قصرشیرین استان کرمانشاه واقع شده و ارتباط ایران با اقلیم کردستان عراق را فراهم می‌کند.

گرانی گوجه‌فرنگی در همدان هم گزارش شده است. رضا البرزی، رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار همدان در شانزدهمین روز سال جدید به ایسنا گفته پس از ورود ۱۱۰ تن گوجه فرنگی به میادین بار شهر همدان، قیمت گوجه فرنگی در سطح میادین به ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان رسیده و خرده‌فروشان سطح شهر هم باید برای فروش گوجه فرنگی نهایتا ۲۵ درصد سود روی همین قیمت اعمال کنند.

آقای رئیسی! از قیمت گوجه فرنگی خبر داری؟

قیمت گوجه فرنگی بالاخره چقدر است؟

قیمت گوجه فرنگی به ۲۵ هزار تومان رسید. این تیتر در ساعات گذشته دست به‌دست چرخیده و حالا با اطمینان کامل می‌توان گفت اولین شوک بازار در سال ۱۴۰۱ را شاهد هستیم. کاربران شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر، در پست‌های خود به فروش گوجه فرنگی با قیمت کیلویی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان در سطح اشاره کرده‌اند. این ادعا‌های غیررسمی توسط برخی مقامات صنفی به‌صورت جسته گریخته مورد تایید قرار گرفته است. همچنین ویدئو‌هایی از میدان تره‌بار در شهر‌هایی مثل ارومیه، اهواز و... در دسترس قرار گرفته که باعث می‌شوند نتوانیم به کمبود گوجه‌فرنگی را رد کنیم.

کاربران طناز شبکه‌های اجتماعی خیلی زود دست به‌کار شده‌اند و با توجه به اینکه در روز‌های اخیر قیمت دلار در کانال ۲۷ هزار تومان قرار داشته، به‌شوخی و مطایبه نوشته‌اند قیمت گوجه‌فرنگی به دلار رسید! برخی دیگر رندانه اشاره کرده‌اند گرانی گوجه‌فرنگی معمولا در پاییز و اوایل زمستان رخ می‌داده، چون فصل برداشت انبوه گوجه فرنگی نیست، اما گرانی این مرتبه که در ابتدای بهار رخ داده را باید موردی عجیب و استثنایی محسوب کرد.

قیمت گوجه‌فرنگی بی‌خیال و بدون توجه به دلایل و مقصران احتمالی، در فروشگاه‌های مختلف بالاست. خبرنگار فرارو با چشم‌های خودش در فروشگاه‌های شمال شهر تهران روی برچسب یک بسته گوجه فرنگی گلخانه‌ای، عدد ۴۱ هزار تومان را مشاهده کرده اگرچه این گوجه از انواع بسته‌بندی شده و به‌اصطلاح درجه یک به‌حساب می‌آید. در همان فروشگاه یک کیلو گوجه فرنگی بوته‌ای را ۲۷ هزار تومان می‌فروخته‌اند و مشتریان می‌توانستند برای یک کیلو گوجه فرنگی مناسب کباب، ۱۸ هزار تومان پرداخت کنند. همچنین پس از انتشار خبر و تلاش‌های صورت گرفته احتمالی در دو روز اخیر، احتمالا می‌توان در سطح شهر گوجه فرنگی با قیمت ۱۴، ۱۵ هزار تومان پیدا کرد، اما از کنار همین عدد هم نباید به‌سادگی گذر کرد. اگر حداکثر قیمت ۴۰ هزار تومانی را در نظر بگیریم، الان یک کیلو گوجه رسما اندازه یک کیلو موز ارزش دارد.

قیمت یک کیلو گوجه‌فرنگی در خرداد سال قبل ۱۰ هزار تومان بود. تازه باید این نکته را درنظر گرفت که در آن زمان بازار میوه‌وصیفی به‌خاطر بارندگی شدید و از بین رفتن بخش قابل توجهی از محصولات کشاورزان دچار نوسان شدید شده بود. در بهمن ۱۴۰۰ گزارش‌هایی درباره فروش گوجه‌فرنگی با قیمت ۲۰ هزار تومان منتشر شد. در اسفندماه می‌توانستید با پرداخت ۱۵ هزار تومان از میدان‌های میوه‌تره‌بار شهرداری یک کیلو گوجه فرنگی بخرید و اگر به یک سال پیش برویم و همین روز‌های نیمه فروردین را مقایسه کنیم، احتمالا عصبانی شوید: گوجه فرنگی سال پیش همین موقع کیلویی شش هزار و ۵۰۰ تومان فروخته می‌شد!

آقای رئیسی! از قیمت گوجه فرنگی خبر داری؟

وقتی که صف‌کشیِ ایرانی‌ها تمامی ندارد!

اسکان نیوز: عبدالرضا جمالی‌پور، رئیس اتحادیه بارفروشان اهواز اعلام کرد: وقتی گوجه در برخی از شهرها به کیلویی ۴۰ هزار تومان می‌رسد برای خرید گوجه ارزان در بازارچه‌ها صف تشکیل می‌شود.

علت گرانی گوجه صادرات آن به عراق است.

 

آقای رئیسی! از قیمت گوجه فرنگی خبر داری؟

 گوجه فرنگی این شکلی، کالای لوکس شد!

همزمان با افزایش قیمت گوجه فرنگی تا ۲۵ هزار تومان، انتشار تصویری از قیمت این کالا در شبکه‌های اجتماعی پربازدید شده است.

تصویر منتشر شده در فضای مجازی حاکی است که قیمت هر دانه‌ گوجه فرنگی به ۴هزار تومان رسیده است!آقای رئیسی! از قیمت گوجه فرنگی خبر داری؟

واکنش کاربران فضای مجازی به گرانی گوجه:

* میلاد در این باره نوشته است: «گوجه فرنگی بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومن شده سیب زمینی هم بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومن گوشت هم ۲۰۰ رو رد کرد برنج هم که هیچ. رسما نباید چیزی بخورید».

* رویا گفته است: «افزایش قیمت گوجه فرنگی منطقی نیست چراکه میزان کشت آن قابل توجه است».

* امیرحسین نوشت: «یه شونه تخم‌مرغ ۴۰ تومن گوجه‌فرنگی ۳۵ تومن با این قیمت‌ها میشه گفت: املت یه زمانی غذای فقرا بود، ولی الان غذای ثروتمند ان است!».

* زهرا اینطور می‌نویسد: «گوجه فرنگی ۸ فروردین ۹۸۰۰گوجه فرنگی ۱۶ فروردین ۲۴۸۰۰. حتی تصورش برای اصحاب کهف هم قفل هستش دیدن این قیمتها».

* محسن هم اینگونه واکنش نشان داد: «دیشب تونستم با پول یارانه‌ام ۱ کیلو و ۳۰۰ گرم گوجه فرنگی بخرم توی پوست خودم نمیگنجم»، «امروز یکی بهم گفت دلار رفته بالای ۲۷ تومن، گفتم والا خبر گرون شدن سیب زمینی و گوجه فرنگی بیشتر ناراحتم کرد. تا کی میتونیم هر روز یه چیزی رو از سبد غذاییمون حذف یا کم کنیم؟»، «افزایش قیمت‎گوجه فرنگی در اواخر پاییز و اوایل زمستان مسبوق به سابقه است، اما گوجه ۳۵ هزار تومانی در بهار ‎نوبر است»،

* پروانه نیز در توئیتر خود نوشت: «از اول سال حساب کنین تورم چه پیشرفتی کرده، آخه گوجه‌فرنگی ۳۵ هزار تومن؟! قول میدم امسال یک ده کیلویی برنج ایرانی درجه ۲ به یک میلیون برسه».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی کالایی که مردم به آن احتیاج دارند در داخل کشور تولید میشود چرا اول باید صادر شود که قیمتها چندین برابر کنند اینکه دیگر نه کاری به دولت قبل دارد ونه به تحریم

      پاسخ ها

      • ناشناس

        همش عمدیه خجالت بکشن بسه گندشو درآوردند

      • ناشناس

        قیمت گوجه رو هم نمیتونن کنترل کنن،خخخخ

      • ناشناس

        برای اینکه به دلار نیاز دارند در آمد نفتی وجود ندارد و فقط تبلیغات و شعار است در ضمن صادر کنندها و دلال ها خود مسئولین یا فک و فامیلشون هستند الان دولت برای 1 دلارهم که وارد کشور بشه لح لح می زنه حاظر خون مردم بکنه تو شیشه صادر کنه دلار بگیره مردم و وضع معیشتشون برای اینا اهمیتی نداره فقط خودشون حفظ کنند و جیب اقازادها پر پول باشه

      • ناشناس

        اول منابع رو برای مردم تامین کنید بعد صادرات !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • بدون نام

      بخدا این حق مردم نیست امروز باید همه مردم بدون هیچ مشکلی زندگی کنند با این حقوقها کم ودر آمد ها کم مردم قیمتها روز به روز افزایش پیدا میکند نظارتی هم نیست مجلس اگر در راس امور است چرا پیگیری نمیکند چرا اخطار نمیدهد

    • ناشناس

      دیر نیست اون زمان که یک کیلو پول بذاری رو ترازو و به جای ی کیلو جنس بگیری...

    • ۹

      سلام ملت کشور ایران چقدر بدبختی می کشند از دست مسئولین وقت نیاز کشور است چرا باید به عراق صادر سود

    • ناشناس

      حق این مردم همین هست...

    • ناشناس

      عراق لبنان سوریه پدر ما رو در آوردن یعنی چی آخه !!!!

    • بدون نام

      ببخشیدا یعنی باید با دلار بخریم ؟!!! ( گوجه‌فرنگی هم رفت قاطی میوه ها )

    • ناشناس

      نظارت رفته گل بچینه

    • ناشناس

      دولت بی عرضه 😠😠

    • ناشناس

      بعد فیلمش اومده بیرون تو عراق دارن مجانی تقسیم میکنن

    • ناشناس

      بگردید دنبال سلطان گوجه.

    • ناشناس

      سالی که نکوست از بهارش پیداست

    • zeinab

      خخ مگه موز یا گیلاس

    • ناشناس

      دولتی که ایران رو تو این مخمصه وارد کرده خودشم داره روش موج سواری میکنه مردم و زندگیشون انگار شده بی اهمیت ترین موضوع این روزها

    • مجید حیدری

      آقای رییسی می‌خواست یک هفته‌ای فقر رو ریشه کن کنه، برادر نخواستیم تو فقط هیچکاری نکن و هیچ چی نگو لطفا

    • علی

      حالا بدوین برین رای بدین

    • ناشناس

      دیروز خریدم ۲۹۵۰۰
      ولی دم خونه احمدی نژاد ارزونتره!!!

    • ناشناس

      یا جدت سید مظلومان
      این بود وعده ی انتخاباتی که دادید

    • ناشناس

      اینا همه میراث شوم دولت قبلیه که همه چیز و نابود کرد و الان همه دارن لمس ش میکنن ولی ربطش میدن به رییسی

      پاسخ ها

      • رامین

        قیمت گوجه الان چه ربطی به دوات قبلی داره پرفسور
        دولت فعلی باید جواب بده
        هرگشوری بود دوسه تاوزیر شو برکنار میکرد

    • ناشناس

      کشوری که جای افغانیها بشه بهترازاین نمیشه

    • sam 63

      اینم از گوجه فرنگی که معلوم نیست امسال بازارش دست کدوم یکی از وزرا و فرزندانشونه

    • ناشناس

      جالب این که تا دوهفته پیش کیلو ۵۰۰۰تومان بود هیچ کس نمی خرید حالا کا گران شد مردم براش صف کشیدن

    • ناشناس

      من خودم مینابی هستم سرزمین ازماکیلویی ۵نهایتش ۶میخرن چرااونجااینقدرگرون میدن

    • ناشناس

      آقای رئیسی بهتر هر چه زودتر استعفا بدی تو هم بدرد
      مردم وحل مشکلات نمی خوری بیخود وقت ملت را تلف نکن

    • ناشناس

      بیچاره مردم بدبخت که باهرچی دارن میسازن خدایی خدارو خوش میاد اون کارگر دیگه چیکار کنه که دیگه شرمنده خانواده نشه تور و خدا نظارت کنید

    • ناشناس

      چرا این چه وۻعی هست که برسرمردم درمیارین چرابه فکرمردم نیستین مردم دارن بابدختی زندگی میکنن بخدا .

    • م س

      قیمت ها در میادین بستگی به ورود وخروج بار دارد اگه زیاد باشه ارزون میشه اگه کم بشه گرون میشه ربطی هم به کشاورز بدبخت نداره

    • آبی آسمانی

      مملکت، دولت،به فکر مردم بیچاره نیستن

    • ناشناس

      عامل تمام بدبختی مردم این عراق
      داریم جنس رو مفتی میدیم میره

    • ناشناس

      داریم ازبین میریم به کجاداریم میریم

    • ناشناس

      آقای رییسی خجالت بکش از قیمت گوجه

    • ناشناس

      والا ما اینجا گوجه میفروشیم کیلویی نهایتش ۷تا۸تومن هروقت تونستید دست دلال رو قطع کنید اون وقت بازار میوه خوب میشه.
      زورتون میاد گوجه کیلویی ۲۰تومن میخرید ولا ما اصن میوه ندیدیم بااین قیمت شماهم گوجه نخورید چی میشه مگ

    • ناشناس

      اره والا از ما بیشتر نمیخرن

    • ناشناس

      چندرقازمیزاریدروحقوق کارگربدبخت بعدش تلافی میکنیدازحلقومش میکشیدبیرون.بعدمیگیدمردم چرابچه دارنمیشن یاازدواج نمیکنن.حیوانات هم اگرخشکسالی باشه بی خیال جفت گیری وبچه میشن.

    • ناشناس

      تنها چی که یادمون دادن اینه که با هر موضوعی شوخی کنیم.یعنی برامون این بدبختیها عادی کردن و فقط شوخی میکنیم.واقعا چقد بدبختیم

    • ناشناس

      این هم از دولت آقای رییسی ببینیم دیگه چه بهانه ای دارند اونایی که تعصب تمام وجودشونو گرفته

    • نادرشاه افشار

      برادران و خواهران عراقی واجبترند .

    • ناشناس

      بله
      اخه جنس نابی هم نمیدن اشغاله!

    • ناشناس

      دقیقا

    • ناشناس

      سال تولید و دانش بنیان مگه نیست؟ هست دیگه

    • ناشناس

      ینی همین
      نمیخای جمع کن برو

    • ناشناس

      همش عمدی
      عمدی
      از عرضه حرف نزن

    • ناشناس

      مقصر حسن روحانی هستا دنبال هیچ کس نگردین

    • اسماعیل

      والله خودم دوماه پیش گوجه صندوقی خریدم، کیلویی پنج تومان

    • ناشناس

      دیگه از شرمندگی گذشته

    • ستاره بابایی

      دلیل افزایش قیمت خونه و اجاره بهای آن هم تقصیر کامیون داراست؟
      دلیل گرونی قیمت باقی کالاهای مصرفی هم کامیون دارها هستند؟
      😏😏

    • ناشناس

      روحانی یادت بخیر

    • اهواز

      اولین شُک؟
      برید قیمت کولر رو ببینید...
      ما در استانهای گرمسیر، بدون کولر اصلا امکان زندگی نداریم. حالا قیمت آن را ببینید که چند برابر حقوق یک ماه یک مثلا حقوقی بگیر هست...

    • ناشناس

      گوجه فرنگی الان از کشاورز میخرند کیلویی ۳تومان بعد میبرند میفروشند کیلویی ۴۰ تومان

    • ناشناس

      شما ناهار خوردین؟؟

    • ناشناس

      هرچه سر مردم بیاد کمه

    • ناشناس

      پ سید محرومان چی شد؟ کجاست ؟!

      : رفته ناهار بخوره....

    • ناشناس

      چندین هزار تن گوجه فرنگی ایران رو رایگان فرستادن عراق

    • ناشناس

      رییسی کجایی رییسی کجایی دقیقا کجایی
      نکنه دنبال ناهاری

    • ناشناس

      عزیز گوجه محصول فصلی هست نمیدونم جهل چه میکنه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مگه در فصل زمستان این همه گوجه نبود. تهران کیلویی 15 تا 18 هزارتومان سوا کرده میخردم. کشور 4 فصل ایران دیگه موضوع فصلی بودن میوه جات از بین رفته. تا آخر بهار میبینی پرتقال هست و در زمستان هندونه داریم

      • ناشناس

        مردم عرضه بخرج بدهند و نخرن تا بگنده بریزن دور

    • ناشناس

      روز به روز بدتر هر روز یه قیمتی مردم کلافه شدن

    • بورک

      دولت ناتوان به این دولت باید گفت

    • ناشناس

      صادرات کجا بود؟!
      زیاده خواهی کامیون دارانه
      هر سال از این فیلم ها در میارن، تا قیمت کرایه رو بالا ببرم!!
      خط ریلی رو تقویت کنید کسی نتونه با کالای اساسی مردم بازی کنه...

    • ناشناس

      طاعات و عبادات رئیسی مقبول درگاه احدیت

    • بدون نام

      به فرض که رئیسی خبر داشته البته ببخشید دکتر رئیسی مثلا چیکار میکنه از ملت میپرسه ناهار خوردین

    • پخمه

      کارشناس صدا وسیما امر فرمودند بجای گوجه،سیب بخورید،،،
      گوش کنید و اعتراض نکنید،،،
      راست میگه این کارشناس،سیب خاصیتش بیشتره

    • ناشناس

      دلار به جیب شایسته سالار ها میرود ملت ریا بقیمت دلار خرج کنند

    • مهران مصلح

      سلام دست گلتان درد نکند تا کی باید مردم بسوزند ودم نزنن

    • ناشناس

      گوجه نبود نخوردیم

    • ناشناس

      کاش فقط درد مردم فقط گوجه فرنگی بود
      هزاران هزار اجناس گرون شده
      سرمونو باگوجه فرنگی گرم میکن

    • ناشناس

      یک ساعت پیش گوجه خریدم ،خیلی باکیفیت 16/500

      پاسخ ها

      • ناشناس

        امروز پیچ شمرون تهران میوه فروشی معمولی حاج ارزونی و دروازه دولت 29 هزارتومان درهم قیمت زده بود

    • ناشناس

      گوجه امروزتوقطب تولیدش رودبارجنوب6هزارتومان بود

    • ناشناس

      نه ناهار خوردی؟

    • ناشناس

      این مردم هیچ وقت درس نمیشه براشون

    • غلامعلی بارانی

      سلام هنوزهم خیلی خوبه ان شاالله خداخودش کمک کندناراحت نباشیدحقوق هم می ره بالا

    • ناشناس

      دولتی که حتی قیمت یک گوجه فرنگی را نمیتونه کنترل کنه مردنش بهتر از زنده ماندن است

    • ناشناس

      تو این کشور استعفا معنی نداره

    • ایرانی

      سیب بخورین گوجه واجب نیست هرچند سیبم کیلویی ۲۵ تومنه در شمال

    • ناشناس

      خود عراق اینارو تحویل نمی گیره ولی اینا بزور دارن بهشون کمک میکنن درحالی که این همه تو کشور خودمون نیاز داربم

    • ناشناس

      این سندرم پست بیقرار اهل استعفا نیست
      پست بالاتری داری ، بگو !

    • حق طلب

      انها که برجام را به دلیل دنیای خودشان خراب کردند باید پاسخگو در قیامت باشند

    • بدون نام

      رئیسی ومسئولین خرید روزمره خودرا چگونه تامین میکنند آیا سری به قصابی برای خرید گوشت گرم ز ه اند آیا برای خرید گوجه برنج به بازار می روند آیا خبراز افزایش سرسام آور مسکن دارند جوانی که 40ساله شده چگونه ازدواج کند چه کسی باید جوابگوی مردم باشد

    • محمد رضا عباسی،

      کاربران گرامی، بنده دیشب در چهارشنبه بازار عسلویه بهترین گوجه فرنگی را خریدم کیلویی 9 هزارتومان، اینها همه اش شعبده بازی و دغل بازی است، مردم فریب نخورید،

    • ناشناس

      سید خدایی امید مون رو تا امید کردی

    • وحید. ش

      مگر رئیس جمهور مث مردم گوجه و سیب زمینی میخورن که متوجه قیمت آن باشه .....

    • بدون نام

      گرونی همه اجناس ما فقط بخاطر صادراته..چرا جلوی وارداتو میگیرید چونکه نمیخاین مردم ی روز خوش ببینن

    • ناشناس

      متاسفانه دولت آقای رییسی قادر ب اداره مطلوب کشور نیست این از وضع اقتصادی و اون از سیاست خارجی ضعیف سردرگم .رییسی هیچ برنامه ی برای اصلاح وضع موجود ندارد یک مشت مدیر بی تجربه دورش را گرفته اند معلوم نیست آینده کشور بکجا ختم خواهد شد

    • ناشناس

      تو این دولت همه چیز گران شده خیلی هم زیاد گران شده و کسی هم براش مهم نیست اگر دولت قبل بود الان آبرویش برده بودن

    • عباس عباسی

      این گرانی اجناس هیچ ربطی به کشورهای اطراف نداره .
      مشکل اینه که مسئولین داخلی اینگونه به سرمون میآرند.

    • ناشناس

      اگردولتهای قبلی بعدازدو یاسه سال گندکاریشان درمی آمد ولی دولت ریسی به ۷ی ۸ماهه گندشو درآورده

    • ناشناس

      جمع کنید بابا گیر دادین به قیمت گوجه فرنگی اینقدر مملکت بدبخت شده که ده صفحه درباره گوجه نوشتین کجاش گرونه بابا شما کساورز نیستین که این طور حرف از گرونی میزنید .گرونی یعنی ماشین .لواز خانگی مصالح ساختمانی دارو و درمان .که همیشگی هست

    • ناشناس

      اونایی که تو دولت روحانی هر چی میشد می گفتن این نتیجه انتخاب اشتباه خودتونه. کجایید دقیقا ،سر زیر لحاف!!

    • ناشناس

      مات موندم از این روی بلند

    • ناشناس

      بخدا آقای ریئسی پدرمان در آوردی فقط مانده کاسه گدایی دستمان بگیریم این چه کشور داری است که شما میکنید که هر روز وضع بدتر میشود و خبر از هیچ ندارید فقط با رفتن به استانها میخواهید چه ثابت کنید تا کی باید این وضع ادامه داشته باشد خدا وکیلی یه حرکتی بکنید .

    • ناشناس

      نهارگوجه نیازداشت گران بود توان خریدشو نداشتیم حالا آقایریسی هی بگونهارخوردی

    • ناشناس

      حالا عزیزان در صحنه بجنبید عقب نیافتین از صف گوجه.!!
      به خدا یک ماه تحریم کنین(نه به گوجه) مثل عراق خودشون میارن در خونتون به زور کتک مجانی بهتون میدن.

    • ناشناس

      واقعا خنده داره همه چیز تقصیر دولت قبلیه بس کنید هر دولتی اومده تصویر انداخت گردن دولت قبلی مدیریت نیست چه ربطی داره پدر مردم درآمده

    • ناشناس

      والا به خدا من امروز اراک خریدم کیلو ۱۰ تومن . تازه دو تا وانت پایین تر میداد ۸۵۰۰ ، کلاه رفت سرم

    • ناشناس

      یادمه تو دولت قبلی روحانی تا میومد از جاش تکون بخوره می گفتن چرا اینو استیضاحش نمی کنن.آلان دقیقا اون جماعت چرا ساکتن اگه واقعا طرفدار حرف حق بودن مگه اینکه...!

    • خان

      این رو چی میگی سید محرمان؟

    • ناشناس

      لایک

    • ناشناس

      احسنت برادر

    • سهیل.

      اتفاقا حق مردم همینه اگه چیزی گرون میشه یک هفته نخرن قیمت شکسته میشه تو صف میرن میخرن دلال کیفش رو میبره .گوجه همچین خوردنش واجبم نیست که براش صف بسته بشه پس حقمون همینه .

    • ناشناس

      عااااااااالی

    • ناشناس

      میگم خوبه بریم دم مرز از خواهر برادرای عراقی مون یکی یه صندوق بلاعوض بگریم بیایم.!!خخخخخخخ

    • ناشناس

      نه بابا خوابه مال مفت میبرن دم خانه براش بنده خداخبرنداره

    • ناشناس

      افغانیها رو بکنید بیررون

    • ناشناس

      به فکر تامین گندم لبنان هستند
      ملت کیلویی چند؟ اینها دست مردم را خوندند وظلمی نیست که بر آنها نکرده باشند.

    • رز

      عراق ایران رادوشید

    • ناشناس

      ناهار خوردی؟

    • ناشناس

      بعد از ارسال متن تازه مینویسه بعد از بررسی و تائید مدیریت در معرض دید قرار میگیره
      باز هم جای تعجب
      !!!!!!!!!!!!!

    • ناشناس

      حتمادرمتروکرج کسی بودکه گوجه بفروشه

    • رضا

      نکنید با مردم اینکارها رو

    • ناشناس

      چشم آنهایی که در انتخابات وعده جلوگیر از تورم و گرانی را می دادند روشن دست مریزا به این قول ها

    • یاسمن

      این از ورود مهاجران مرزهامون خصوصا افغانیها گوجرم گرون کردن بابا بداد خودمون برسین

    • یاسمن

      خدارشکر من گوجه دوست ندارم

    • ایران

      گفتیم ریسی بیاد درست بشه بدتر شد یاد روحانی بخیر

    • ناشناس

      آقای رئیسی هندوانه میل میکنندبعضی مواقع باهویج. بادمجون

    • ناشناس

      اگر اموال گران فروش اعم از خرده فروش یا عمده فروش مصادره شود دیگر کسی جرائت گرانفروشی نخواهد داشت. دولت بی عرضه.

    • ناشناس

      نون خشک با لنگ عاقبتی که مدیران کشور رقم زده اند

    • ناشناس

      قیمت گوجه طبق منابع رسمی وعینی ۱۸ هزار تومان هست . اطلاع رسانی کنید . اگر جنم دارید

    • ناشناس

      دست جناب رییسی درد نکنه....

    • جلال

      خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن آسان بود باید رایگان توزیع بشه

    • ناشناس

      رییسی ناهارنخورده وگرنه قیمت گرجه میدونست

    • ناشناس

      خوبه که طرفدارای رییسی یه چرندی بلد شدن که هر اتفاقی افتاد بگن از دولته قبلیه.چطور اتفاقای زمان روحانی مربوط به کارای خودش بود.؟؟؟!!!

    • ناشناس

      آقای رییسی نکنه شماهم ازسرکوچتون گوجه میخری خبرازقیمتها نداری.....

    • ناشناس

      هرروزیه چیزی سربه فلک میکشه وای ازاین اوضاع

    • قوخازواره

      نخیرآقای رئیسی خبرنداره چون ذهنش درگیراینه که چه شدکه فقرمطلق قبل ازعیدریشه کن نشد

    • رزمنده دیروز

      ریسی که هیچی گنده تر از اون هیچ کاری برای مردم نمیکنند و نخواهند کرد این ۱۰۰ بار چرا درس عبرت نمیشه برای مردم

    • عباس زندیه

      معیشت مردم خط قرمز مسیولین است نگران نباشید

    • محسن

      بابا ولش کن ناهار خوردید یانه خخخخخخخ چه قدر ساده اید مردم کدوم دولت برای مردم کرد که دولت ریسی کنه خخخخخخخ

    • ق

      بخدا این راهش نیست مردم در فشار حداکثرین . از خداوند قهار بترسبن بترسین بترسین . اگه یتیم و بی نوایی گرسنه بخوابد عبادتون هم صحیح نیست . الله اکبر از این همه و همه و همه فششششششششششااااااااااااااااااارررررررررررررررررر

    • مادر

      توزنجان پرسیدم گفت 40 هزارچه خبره این پولها ی حرامی که ازگرون کردن اجناس و سائل وخورد خوراک جمع میکنین خوردن نداره انشالابه دردی مبتلابشین درمانی نداشته باشه

    • بدبخت

      سیب زمینی وپیازوگوجه تخم مرغ هم نمیتونیم بخریم بخوریم

    • ناشناس

      آخه این بنده خداخریدنمی کندکه قیمتها رابداند

    • محمد خدابخشی

      این دستاورد وزیر کشاورزی است. ایشان باید سرش را بالا بگیرد و کلاهش را هم بالا بکذارد.

    • زینال

      بابا این رییس جمهوره رییس تره بار که نیست .والا..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج