adexo3
۱۱۷۰۰۹۴
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

پیشنهاد تشکیل سازمان تبلیغات کودک و زنان

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نظام هماهنگ اجرا در حوزه فرهنگ وجود ندارد، گفت: ساختارها در این حوزه باید اصلاح و تقویت شود و لازم است سازمان تبلیغات کودک و نوجوان و زنان شکل بگیرد.

ایسنا: معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه نظام هماهنگ اجرا در حوزه فرهنگ وجود ندارد، گفت: ساختارها در این حوزه باید اصلاح و تقویت شود و لازم است سازمان تبلیغات کودک و نوجوان و زنان شکل بگیرد.

حجت الاسلام رضا عزت زمانی، معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی سه شنبه ۲۵ آبان ماه در نشست خبری که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد، اظهارکرد: معتقدیم مسئولیت در کشور و دارایی های کشور برای مردم و بدست مردم است.

پیشنهاد تشکیل سازمان تبلیغات کودک و زنان

وی با بیان اینکه اگر قرار باشد پیشرفت و تحولی اتفاق بیفتد به دست مردم است، عنوان کرد: معتقدیم تبلیغ که عرصه تبیین اسلام ناب برای سطوح مختلف است باید توسط خود مردم باشد.

زمانی با بیان اینکه ما هنرمان برداشتن موانع و ایجاد ظرفیت های مناسب برای نقش آفرینی مردم است، گفت: اثری که مجاهدت های مردم در میدان فرهنگ دارد اگر توسط دستگاه ها خوب شناخته و معرفی شود می تواند جامعه را به حرکت در آورد.

وی با بیان اینکه دارایی‌های فرهنگی انقلاب به دست مردم است، بیان کرد: هر جایی هنر و فرهنگ به دست مردم بوده سالم و صالح باقی مانده است.

وی با بیان اینکه نقش مردم در مراسم‌های مذهبی و انقلابی هزاران برابر بیشتر از آنچه است که دولت‌ها انجام می‌دهند، گفت: اساساً انحرافات کج روی هاو نرسیدن به اهداف به دلیل دخالت های نابجای و بی مبنای دولت ها در عرصه های فرهنگ و هنر بوده است.

وی اضافه کرد: حوزه‌هایی از هنر که اشکالاتی را در آن می بینیم در دوره هایی و حکومت طاغوت به دلیل فضولی کردن در عرصه های هنری منحرف شده است.

وی با بیان اینکه مبنای حرکت سازمان تبلیغات اسلامی بر مردمی کردن تبلیغ است، گفت: بار فرهنگ و تبلیغ و حفظ دین به دست خود مردم است.

زمانی با بیان اینکه مردم با همت و مجاهدت اعتقادات را حفظ کرده اند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم آنچه خواست و اراده مردم است انجام شود؛ تلاش می کنیم لشکر مبلغین مردمی را سازماندهی کنیم و دغدغه تشکیل نهضت تبلیغ بانوان را داریم و باید نهضتی از زنان پابه کار و معتقد نسبت به انقلاب اسلامی داشته باشیم.

زمانی با اشاره به اینکه زنان در عرصه های مختلف انقلاب مجاهدت و تلاش کرده اند، گفت: می توانیم لشکر میلیونی از بانوان مبلغ دین داشته باشیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه تنها راه معرفی دین به عموم مردم هنر است، ادامه داد: پایگاه های فرهنگی و اجتماعی باید راه اندازی شود و محوریت محله را تقویت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید سازمان تبلیغات کودک و نوجوان و زنان شکل بگیرد، تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که یک دستگاه مجزا تشکیل بدهیم بلکه باید فعالیت تخصصی تبلیغی در دو حوزه «کودک و نوجوان» و «زنان» را پر رنگ دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه خدمت رسانی باید با محوریت مسجد اوج بگیرد، گفت: در این راستا مهرواره اوج با ماموریت بنیاد هدایت دنبال می شود و تا کنون ۲۸ هزار امام جماعت برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

حجت الاسلام عزت زمانی با بیان اینکه سند ملی مسجد در حال تدوین است، بیان داشت: هم اکنون از معضلات در این حوزه جریان مدیریت است که امیدواریم این سند تقسیم وظایف خوبی بین دستگاههای متولی مساجد ایجاد می‌کند و اثرگذاری مسجد بر جامعه را با اجرای سند بیش از پیش شاهد باشیم.

وی با تاکید بر راهبرد اجتماعی کردن تبلیغ اضافه کرد: دایره اثرگذاری نخبگان از درون مسجد باید به بیرون نیز هدایت شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه قرآن نیز حرکت به سمت ترویج سبک زندگی قرآنی است، گفت: رسانه بعدی از ابعاد تبلیغ است و اگر مبلغی جایگاه رسانه را نداند در تبلیغ موفق نخواهد بود.

معاون فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: باید در ۱۴ هزار روستای بالای ۱۰۰ خانوار روحانی مستقر می داشتیم اما این امر به دلیل مشکلات مالی تحقق پیدا نکرده است و پیش بینی می شود تا سال ۱۴۰۴ حدود ۲۰ هزار طلبه مستقر در روستاها داشته باشیم.

زمانی با بیان اینکه نظام هماهنگ اجرا در حوزه فرهنگ وجود ندارد، بیان داشت: باید ساختارهای فرهنگ اصلاح و تقویت شود.

وی با بیان اینکه در دولت قبل در مضیغه بودیم اما در دولت جدید زمینه گفتگو داریم، گفت: حرف صحیح را باید صحیح به مردم منتقل کنیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج