adexo3
۱۱۵۳۵۱۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

ضرغامی دیگر زیرمیز نمی‌زند، پشت میز می‌نشیند

روزنامه شرق، پیشینه و عملکرد سیاسی عزت‌الله ضرغامی؛ وزیر گردشگری دولت رئیسی را بررسی کرده.

روزنامه شرق، پیشینه و عملکرد سیاسی عزت‌الله ضرغامی؛ وزیر گردشگری دولت رئیسی را بررسی کرده.

ضرغامی دیگر زیرمیز نمی‌زند، پشت میز می‌نشیند

در بخشی از این مطلب آمده:

* رأی بالایی از مجلس گرفته و دیگر صبحانه خود را نه با چهره‌ها، بلکه با معاونان و مشاورانش در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌خورد. عزت‌الله ضرغامی که بعد از رفتن از صداو‌سیما اسب خود را برای رسیدن به صندلی ریاست در پاستور زین کرده بود، حالا به یک وزارتخانه کم‌حاشیه و آرام رضایت داده است. به اصولگرایان نزدیک است؛ اما خود را از آنان نمی‌داند.

* 10 سال حضور ضرغامی در صداوسیما او را به چهره شناخته‌شده‌‌تری بدل کرد. او سال اول دوره ریاست خود را با دولت سید‌محمد خاتمی گذراند و هشت سال را با احمدی‌نژاد سر کرد. مناظره‌های انتخاباتی سال 88 و آن 20 دقیقه معروفی که نصیب محمود احمدی‌نژاد شد، در دوره ضرغامی اتفاق افتاد.

* او برای انتخابات سال 1400 اما با آمادگی آمد. او سال پیش گفته بود: «آنچه به من مربوط می‌شود، اگر نگوییم سرباز نظام، خودم را یک بازیگر یا بازیکن روی نیمکت نظام می‌دانم که اگر روزی لازم باشد، به داخل زمین بروم و بازی کنم. طبیعتا خودم را آماده و مهیای این کار می‌کنم؛ والا روی نیمکت اگر با کت‌و‌شلوار بنشینیم و هیچ تمرینی هم نکرده باشیم که فایده ندارد».

* او که با شعار «زدن زیر میز» در انتخابات ثبت‌نام کرده بود، از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشد؛ اما هیچ اعتراضی نکرد و در سکوت ماند تا اینکه ابراهیم رئیسی نامش را به‌عنوان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در فهرست وزرای خود نوشت. حضور او در چنین وزارتخانه‌ای برای همه عجیب بود. او که با رسانه‌های دنیای جدید آشنا است و از توییتر نیز استفاده می‌کند، تأکید خود در این وزارتخانه را بر ایجاد و حمایت از استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن‌های قوی در فضای مجازی در سطح بین‌المللی گذاشت و با 262 رأی، یکی از وزرایی شد که بیشترین رأی را از مجلس گرفته است. رئیسی نیز برای او سنگ تمام گذاشت و گفت حساب ویژه‌ای بر روی این وزارتخانه باز کرده است.

* عزت‌الله ضرغامی حالا پشت میز وزارت نشسته و برای آن برنامه‌ریزی می‌کند؛ هرچند کرونا و وضع اقتصادی مردم، حسابی کاسبی او را کساد کرده است؛ اما آیا او شعار «زیر میز زدن» خود را فراموش خواهد کرد؟ این‌گونه به نظر نمی‌رسد. گویا ضرغامی خود نیز به این نتیجه رسیده که فعلا در دنیای سیاست، شعار «زیر میز زدن» او حداقل تا پایان دولت چهارساله یا هشت‌ساله ابراهیم رئیسی، کارایی ندارد؛ پس به‌همین‌دلیل آن را خرج وزارتخانه‌اش کرده است.

* ضرغامی به‌تازگی پشت میز جدیدش نشسته است و در سکوت به فعالیت مشغول است، باید دید آیا او می‌تواند در این وزارتخانه نوپا مانند صداوسیما در چشم باشد یا به «پشت میز نشینی» به جای «زیر میز زدن» بسنده خواهد کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 135

      بانک سپه هشت سال پیش تعطیل شدصدوردست چک باطل اعلام شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج