adexo3
۱۱۲۰۵۷۹
۱۸ نظر
۵۰۱۰
۱۸ نظر
۵۰۱۰
پ

منتظر جداول قطعی برق باشید

به دنبال کاهش بارندگی و افزایش مصرف برق در کشور، شاهد قطع برق پراکنده هستیم و همین مساله احتمال انتشار جداول خاموشی را قوی تر کرده است.

ایسنا: به دنبال کاهش بارندگی و افزایش مصرف برق در کشور، شاهد قطع برق پراکنده هستیم و همین مساله احتمال انتشار جداول خاموشی را قوی تر کرده است.

مصرف برق در روزهای اخیر رکورد زده و نبود نیروگاه‌های برق آبی موجب شده تا تامین برق کشور با مشکل مواجه شود و هرچند که به تازگی مصطفی رجبی مشهدی - سخنگوی صنعت برق کشور اعلام کرد که صنعت برق برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی ندارد اما به اعتقاد کارشناسان، قطعی های مکرر در سراسر کشور گویای الزام انتشار این جداول است.

بر اساس آخرین آمار سرعت رشد مصرف برق در کشور افسارگسیخته شده و طی روزهای اخیر، شاهد ثبت پیک‌های مصرف برق به مقادیری هستیم که در زمان مشابه سال‌های گذشته بی سابقه بوده اند. برای نخستین بار در تاریخ کشور در اردیبهشت ماه شاهد رسیدن رکورد مصرف برق به مرز ۵۴ هزار مگاوات هستیم. طبق آمار رسمی شرکت مدیریت شبکه برق ایران در روز بیست و نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مصرف برق در پیک روزانه به ۵۳ هزار و ۷۵۹ مگاوات رسید. این در حالی است که پیک مصرف برق در روز مشابه سال قبل، ۴۵ هزار و ۲۷۰ مگاوات بوده و رشد بیش از ۸۵۰۰ مگاواتی نسبت به زمان مشابه سال قبل، رشدی عجیب و نیازمند مدیریت است.

از سوی دیگر امسال صنعت برق با پدیده جدیدتر استخراج رمز ارز خانگی به دلیل افزایش بهای این ارز و جذابیت بیشتر آن از برق رایگان روبرو است. همین جذابیت سبب فعالیت بیشتر برای استخراج رمز ارز از برق با بهای کم خانگی شده و معضل صنعت برق را تشدید کرده است، البته صنعت برق از برخورد قاطع و جدی با استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارزها خبر داده و بر آن تاکید دارد اما قیمت سرسام آور ارزهای مجازی نمی تواند مانعی برای این مساله باشد.

مجموع این مسائل موجب شده تا کل کشور درگیر خاموشی‌های پراکنده و بدون اطلاع قبلی شود و با توجه به اینکه قطع برق مشترکان بدون اطلاع قبلی عواقب زیادی دارد بهتر است صنعت برق انتشار جداول خاموشی را به عقب نیندازد و هرچه سریعتر جداول خاموشی منتشر شود. پیگیری ایسنا نیز نشان می دهد که اکنون جلساتی در صنعت برق پیرامون همین مساله در حال برگزاری است و احتمالا تا ساعاتی دیگر جداول خاموشی منتشر خواهد شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • دیاباته

      برق دادین به عراق وتاجیکستان.. بایدهم برق کم بیارید

    • بدون نام

      تو قرن ۲۱ کشور به این ثروتمندی واقعا بدبختیم...آخه کجای دنیا به غیر از افغانستان و عراق چنین شرایطی دارند ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونجاها هم الان شرایط بهترازاین خراب شده هست روغن شکر و...ت.بازارنیست اب وبرق قطع میشه گرانی سربه فلک کشیده افسردگی وبیکاری بیدادمیکنه بالاترین امارجنایتهای هولناک روایران داره مسئولین بی عرضه هم ملت رابه گوشه رینگ برده اندوچپ وراست مشت ولگدوسیلی نثارمردم نگون بخت میکنن

    • ملت

      آ ب و برق مجانی چی شد ؟خخخخخخ

      پاسخ ها

      • رزمنده دیروز

        مریض هستید صادر میکنید

    • بدون نام

      انرژی هسته ای این بود ؟
      تازه برگشتیم به قرن پنجم هجری!!!!
      تمام کشورها پیشرفت کردن،، ما هنوز
      درگیر مرغ، روغن و ،،، وتامین برق هستیم

    • فرزانه

      حداقل برنامه بدید کارو زندگی داریم یدفعه وسط کلاس برقها میره خواهرم سرطان داره رفته بود سی تی اسکن یدفعه برقها رفته بهش آمپول تزریق کرده بودن فرستادنش یه مرکز دیگه اونجام برقا رفت حالش بد شده دوروزه خوب نمیشه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        خدا از بیفکرا نگذره خودشون تو خونهاشون ب جای یکی چن تاکولر نصب هستش

      • بدون نام

        خدا بهت صبر بده ان شالله زودتر خوب بشه.امین

    • بدون نام

      ز خاک بر سر هم گذشتید
      تبریک میگم

    • بدون نام

      من امروز تو ارایشگاه نصف سرمشتریو کوتا کردم گفتم باقیش بزار واسه بعدظهر اخه دوساعت قطعی برق داشتیم .شبا هم تا صبح ابها قط میشن

    • بی نام

      پس برق هسته ای کجاست که مملکت به نابودی تحریم وفلاکت کشونده

    • بدون نام

      مثل افغانستان شدیم

    • بدون نام

      در برنامه توسعه ۵ساله کشور دولت باید هر سال یک نیروگاه بسازد تا کمبود مصرف برق نداشته باشیم اما در دولت روحانی حتی یک نیروگاه هم ساخته نشده که هیچ بعضی از نیروگاه ها هم فرسوده واز رده خارج شده.دولت به جای پاسخ گویی میگه مصرف برق زیاد شده.مصرف زیاد برق مستلزم زیاد شدن کارخانه ها و رشد جمعیت است که به لطف دولت روحانی هم رشد جمعیت منفی شده و هم ۳۰ درصد کارخانه ها تعطیل و ۴۰ درصد هم نیمه تعطیل شده است و طبق معمول دولت برای فرار از پاسخگویی آمار دروغ میدهد.دولت روحانی ایران را به زمین سوخته تبدیل کرده و تا چندین نسل درگیر پی آمدهای ناکارآمدی این دولت خواهیم بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نیست قبلی ها معجزه کرده بودند ، بعدیها هم میخوان بترکونن ؟ ... صادرات مجانی انجام ندید . ماینرهای چینی رو هم از تو کشور جمع کنید ، کلی برق اضافه هم میاریم .

    • بی نام

      حالا که اینجور شد صد در صد رای بی رای

    • بدون نام

      مسئولین بی لیاقت شمال خاموشی 3ساعته داره زندگی برای مردم نگذاشته اید چطورروتون میشه ازشرکت درانتخابات هم حرف بزنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        وجودبیش ازدههاملیون افغانی میش یک پنجم مصرف برق اب گازشعل همه جیزبیش ازصدهامیلیارددلارهزینه ضررحالا پیداکن پرتعال فروش ووووووو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج