اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۰۹۵۲۸
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

رونمایی از قدیمی ترین طرح لباس ایرانی

طرح های پوشش زنان ایرانی در گذر زمان به ویژه قدیمی ترین طرح لباس ایرانی متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد فردا در برج میلاد تهران رونمایی می شود.

خبرگزاری مهر: طرح های پوشش زنان ایرانی در گذر زمان به ویژه قدیمی ترین طرح لباس ایرانی متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد فردا در برج میلاد تهران رونمایی می شود.

مراسم رونمایی از پوشش زنان ایران در گذر زمان قرار است فردا یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در تراز ۲۶۱ برج میلاد تهران برگزار شود.

در میان تنوع پوشش زنان ایران در گذر زمان، طراحی یکی از قدیمی ترین پوشش های زنان ایران متعلق به هزار سوم پیش از میلاد توسط نوش آفرین داوودی بازسازی شده و قرار است این طرح که از روی جام مرودشت بازسازی شده ،فردا در برج میلاد تهران رونمایی شود.

نوش آفرین داوودی طراح این پوشش های ایرانی در معرفی مجموعه خود آورده است: تجلیّات پوشش در میان زنان ایران چنان چشمگیر است که برخى از اندیشمندان و تمدن نگاران، ایران را منبع اصلى ترویج حجاب در جهان معرفى کرده اند. یافته های پژوهشی نشان می دهد که زنان ایران زمین از زمان مادها (که نخستین ساکنان آریایی ایران زمین بوده اند) حجاب کاملی شامل پیراهن بلند چین دار و شلوار تا مچ پا و چادر و شنلی

بلند روی لباس ها، داشته اند. این حجاب در دوران سلسله های مختلف پارس ها نیز معمول بوده است. در زمان زرتشت و قبل و بعد از آن، زنان ایرانی از حجابی کامل برخوردار بوده اند.

" پوشش زنان ايران در گذر زمان" به ارائه الگوهاي مناسب و اصيل پوششي براي بانوان ايراني مي پردازد ، كه بهره گيري از اين الگوها در دوران حاضر مي تواند راهگشاي فرهنگي مناسبي باشد.

این مجموعه شامل پوشش بانوان ايران زمين از دوران باستان ( هزاره سوم و دوم پيش از ميلاد ، مادها، هخامنشيان ، ساسانيان و ...) تا به امروز و از اقوام مختلف ايراني ( كردي، لري، بندري، گيلكي و ...) و همچنين اقليت هاي مذهبي ( مسيحي، زرتشتي و ...) است.

این مراسم ۲۸ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷ در برج میلاد تهران برگزار می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • المـــــــــــیرا

      خوب یه عکس ازش بزارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج