adexo3
۱۰۹۰۰۴۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

مشهد زرد ماند

وضعیت کرونایی مشهد که روز گذشته در نرم‌افزار ماسک از رنگ زرد به آبی تغییر کرده بود، دوباره به رنگ زرد برگشت.

ایسنا: وضعیت کرونایی مشهد که روز گذشته در نرم‌افزار ماسک از رنگ زرد به آبی تغییر کرده بود، دوباره به رنگ زرد برگشت.

نرم‌افزار ماسک درباره این تغییر وضعیت اعلام کرد: وضعیت مشهد به لحاظ شاخص موارد بستری در حال حاضر آبی است، اما به جهت کاهش سطح مراقبت‌های بهداشتی و احتمال افزایش مجدد مبتلایان به خصوص در تعطیلی‌های پیش رو و با درخواست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، رنگ این شهرستان به زرد تغییر پیدا کرد.

سید محمدحسین بحرینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با ایسنا در این خصوص گفت: عوامل مختلفی در به وجود آمدن رنگ زرد و آبی دخالت دارد، یکی از عواملی که دخالت دارد، تعداد مبتلایان موارد جدید و روند افزایشی یا کاهشی بیماری است.

وی ادامه داد: طبق ضوابط، اگر تعداد مبتلایان به نسبت جمعیت از یک حدی کمتر باشد، روند کاهشی به رنگ آبی را در پیش داریم، اما وقتی روند افزایشی را در پیش داشته باشیم، رنگ زرد نشانگر آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: در رنگ‌بندی نقشه‌ها براساس وضعیت مبتلایان کرونا، ما یک خط صاف نداریم. مانند طیف نور سفید می‌ماند که هیچ خطی کشیده نمی‌شود؛ به عنوان مثال وقتی در طیف سفید نگاه می‌کنیم، ممکن است که رنگ نارنجی بیشتر گرایش به قرمز یا گرایش به زرد داشته باشد. در حال حاضر اگر ما رنگ آبی را در نظر بگیریم، در واقع آبی نزدیک به زرد است و اگر رنگ زرد را در نظر بگیریم، زرد نزدیک به آبی است؛ یعنی یک حالتی مانند مرز مشترک زرد و آبی‌ست.

وی عنوان کرد: زمانی که وضعیت را نخست آبی اعلام کردند و سپس زرد، اگر بعضی پارامترها را کمرنگ‌تر در نظر بگیریم، به لحاظ تعداد مبتلایان نسبت به ۱۰۰هزار نفر جمعیت، ما در وضعیت رنگ آبی هستیم. اما اگر روند را هم در نظر بگیریم، با یک شیب بسیار ملایم و خزنده‌ای، روند افزایشی داریم، از این دیدگاه که درنظر بگیریم ما در وضعیت رنگ زرد هستیم.

بحرینی گفت: اما نکته‌ای که در رنگ‌بندی بسیار حائز اهمیت است، رعایت پروتکل ها از طرف مردم است. زمانی که رعایت پروتکل‌ها مانند ماسک زدن، فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم شرکت در جلسات حضوری و مسافرت نرفتن انجام گیرد، میزان مبتلایان کرونا کاهش می‌یابد. این موارد، مجموعه عواملی است که این رنگ‌بندی را تعیین می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لطفا بفرمایید معاونت بهداشت درخواست میدهند چه رنگی باشد ؟چه جالب .البته اگر منتشر بشود

    • بدون نام

      بله ۲۲ بهمن تمام شد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج