adexo3
۱۰۵۲۱
۱۶ نظر
۵۱۹۴
۱۶ نظر
۵۱۹۴
پ

طرح امنيت اخلاقي در آمريكا جنجال آفرید

تجاوز به زنان دامن کوتاه در آمریکا !

نيويورك يكي از بزرگ ترين و شلوغ ترين شهرهاي جهان و قلب اقتصادي آمريكا است كه موضوع امنيت در اين ابر شهر همواره يكي از دغدغه هاي مقامات و مسئولان شهري و امنيتي و حتي دولت آمريكا بوده است . در برخي مناطق فقير نشين اين شهر گاه براي دزدي هاي ناچيز حتي موارد متعددي از قتل نيز صورت مي پذيرد.

در پي افزايش موارد تجاوز جنسي به زنان در منطقه اي در شهر نيويورك پليس اين شهر در برخي موارد به زناني كه لباس هاي نيمه عريان بر تن كرده و در پارك ها و اماكن عمومي تردد مي كنند ، تذكر مي دهد كه بهتر است دامن هاي بلند تر يا لباس هاي مناسب تر بپوشند و اين مساله سبب ايجاد نزاع بين برخي مدافعان حقوق زنان و پليس شده است.

پليس نيويورك در پي بروز بيش از ۱۰ مورد تجاوز جنسي به زنان در پارك اسلوپ اين شهر در نزديكي منطقه اعيان نشين بروكلين در ۶ ماه گذشته ، به زناني كه با پوشيدن دامن هاي كوتاه و لباس هاي نيمه عريان در اماكن عمومي ظاهر مي شوند تذكر مي دهد كه مراقب خود باشند و ترجيحا لباس هاي مناسب تري بپوشند تا از حمله مردان تجاوزكار در امان باشند.

ظاهرا دليل تذكر پليس نيويورك به زناني كه لباس نيمه عريان مي پوشند اين حقيقت است كه بيشتر زناني كه مورد تجاوز جنسي قرار گرفته بودند لباس هاي نيمه عريان و دامن هاي بسيار كوتاه بر تن داشته اند .

در همين زمينه " پاول براون " رییس پلیس نيويورك به وال استریت ژورنال گفت: « پلیس به زنان نمی‌گوید چه چیزی را نپوشند، بلکه پليس تنها به اين زنان مي گويد که افراد متجاوز بيشتر به زنانی حمله کرده‌اند که دامن‌های کوتاه و لباس نامناسب به تن داشته‌اند. "

وال استريت ژورنال از زبان يكي از زناني كه در اين منطقه به دليل پوشش خود مورد تذكر پليس قرار گرفته مي نويسد :‌"‌ پلیس به لباس من اشاره کرد و گفت: آیا فکر نمی‌کنی که دامنت کمی کوتاهه؟ او همچنین به لباس‌های زنان دیگر اشاره کرده و گفت که آنها بخش زیادی از بدن خود را عریان گذاشته‌اند."

این زن ساكن نيويورك به وال استريت ژورنال مي گويد که پلیس به وی گفته است که پوشش وی باعث می‌شود تا تجاوزکنندگان بتوانند به راحتی وی را هدف قرار داده و مورد آزار قرار دهند.

با وجود توجيه اقدام پليس نيويورك از سوي رييس پليس اين شهر و حتي حمايت برخي شهروندان از اين اقدام پليس ، اما برخي نهادها و انجمن ها از اين اقدام پليس انتقاد كرده و آن را دخالت در حريم خصوصي شهروندان و آزادي هاي فردي شهروندان مي دانند .

"جسیکا سیلک "عضو گروه "سیف اسلوپ " (نام گروهي كه در اعتراض و براي مقابله با تجاوزها شكل گرفته است ) ‌مي گويد که چنین تعاملاتی بین پلیس و شهروندان کاملاً نامناسب است و پیام آن نباید این باشد که "شما نباید دامن بپوشید" ، بلکه پیام این اقدام پليس باید این باشد که "راه‌هایی وجود دارد که شما می‌توانید به وسیله آنها از خودتان محافظت کنید."

نيويورك يكي از بزرگ ترين و شلوغ ترين شهرهاي جهان و قلب اقتصادي آمريكا است كه موضوع امنيت در اين ابر شهر همواره يكي از دغدغه هاي مقامات و مسئولان شهري و امنيتي و حتي دولت آمريكا بوده است . در برخي مناطق فقير نشين اين شهر گاه براي دزدي هاي ناچيز حتي موارد متعددي از قتل نيز صورت مي پذيرد.

سال گذشته ( ۲۰۱۰) قريب به ۱۴۰۰مورد تجاوز در شهر نيويورك به وقوع پيوسته است .
در روزهاي گذشته گروهي از زنان نيويورك با پوشيدن لباس هاي عريان و با انجام تظاهرات در اين شهر نسبت به اقدام پليس در دادن تذكر به زناني كه لباس هاي نيمه عريان مي پوشند اعتراض كرده اند.

اعتراضات زنان به اقدامات پلیس نیویورک

تجاوز به زنان دامن کوتاه در آمریکا !

تجاوز به زنان دامن کوتاه در آمریکا !

تجاوز به زنان دامن کوتاه در آمریکا !

منبع: عصرایران

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تجاوز به زنان دامن کوتاه در آمریکا !



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حمید

      چی شده؟!چرا کسی اینجا نظر نذاشته؟!عشق آمریکاها کجا هستن؟!اونایی که میگن امنیت موج میزنه اونجا.اونایی که میگن تنها جایی که نا امنه ایرانه کجا هستن!؟!

    • همسایه

      خوب لخت نیان بیرون تا ...........

    • lili

      چه احمقایی.خب پلیسه واسه خودشون گفته.
      خب بپوشن دامن کوتاه بعد که دزدیدنشون حالیشون میشه.
      انگار حقوق زن ها برای یکسری طرفدارای حقوق زن فقط مساویه با لخت بودن.

    • mohamad

      مطالب را جدید تر کنید

    • Golrokh

      Khob in masahel to ameye shahr ha va keshvarha hast mohem ziyad ya kam bodane ke to iran motasefane zitade ghabele tavajohe agha hamid

    • مهران

      چیزی که مشخص نیست آماره تجاوز تو ایرانه خودمونه آقا حمیددددد....

    • ati

      گلرخ جان؟کی گفته این مسائل تو ایران بیشتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • منم میگم داداش من

      اونجا کمتر از ایرانه. منم با نظر گلرخ موافقم. چون تو انگلستان بودم و زندگی کردم . 1 سال

    • نامرئی

      خوب لخت راه رفتن همین دردسرارو هم داره دیگه.باید قبول کرد عزیزان من.

    • saeidzebel

      آزادی بها داره ,کسایی که دوست دارن تو دموکراسی مطلق زندگی کنن, این یکی از بدی هاشه حالا شاید مساءل خوبی هم داشته باشه. ضمنا مردایی که به زنو بچه مردم تجاووز میکنن یه نوی سادیسمه جنسی وروانی دارن تو ایرانم زیاده.درسته بی حجابی اون جوری اصلا با فرهنگه ما نمیخونه, ولی خماری جنسی هم فسادش دسته کمی از اون نداره

    • عادل

      هر کی میگه تو ایران بیشتره امار رو کنه لطفا

    • zahra

      avalan kasi nist ke amar dorost begire sanian harfe engiliso nazan ke alani o gheire alani faravune khode USAvase ...miran onja dazemn manam zendegi kardam migama

    • شقایق

      هر کی میگه تو ایران بیشتره یه آمار درست و حسابی نشون بده تا ماهم بفهمیم

      البته زیادم فرقی نداره ایران باشه یا آمریکا مهم اینکه همش تقصیر مرداست پلیس به جای اینکه به خانوما دستور بده چجوری لباس بپوشن بهتره این مردای احمقو جمع کنه

    • نيما امين

      از اينكه نظر مرا انعكاس نداديد خيلي ممنون

    • بدون نام

      کامنت اول ایول.

    • بدون نام

      جناب منم میگم داداش. دایی من ۲۰سال اونجا زندگی کرد بچه هاش هونجا به دنیا هومدن اما چون بوده و واقعیت رو دیده میفهمه و مثل شما غرب زده نیست.شما اگه واقعا بودی ایحو نمیگفتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج