adexo3
۱۰۴۷۶۳۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

احتمال توافقِ لغو روادید ایران با روسیه

وزرات خارجه روسیه ابراز امیدواری کرده توافق‌نامه مسافرت گروهی بدون روادید بین ایران و روسیه به زودی نهایی شود.

خبرگزاری فارس: روسیه ابراز امیدواری کرده مسائل مربوط به توافق مسکو-تهران برای لغو روادید مربوط به گردشگری در آینده نزدیک حل و فصل شود.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری روز پنجشنبه گفت «سازمان فدرال توریسم روسیه» در حال همکاری با شرکای ایرانی بر سر ساز و کارهای اجرایی کردن این توافق هستند.

او تصریح کرد: «ما امیدواریم این کارها به زودی به اتمام برسند و توافق مورد نظر اجرایی شود.»

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه با وجود این تصریح کرد که زمان اجرای این توافق به وضعیت شیوع کرونا در دو کشور ایران و روسیه بستگی خواهد داشت.

توافق لغو ویزای سفر گروهی گردشگری میان ایران و روسیه اسفندماه سال ۱۳۹۵ در جریان سفر «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران به مسکو امضا شد.

«ولی تیموری»، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران مهرماه سال گذشته درباره لغو روادید بین دو کشور ایران و روسیه گفت: «کلیات این توافق به تصویب رسیده و جزئیات آن در حال بررسی است.»

وی ادامه داد:‌ «مقرر شده یک برنامه اجرایی که با چه مکانیزم وفرایندی این اقدام را پیش ببریم تدوین شود و اینکه قراردادهای زمینه با کدام آژانس‌ها و چه فرایندی باشد در قالب یک برنامه اجرایی به توافق برسیم و مذاکراتی انجام شده است.»

تیموری در ادامه گفت: «ما در حال بررسی موارد مختلفی هستیم که بعدا با مشکلی مواجه نشویم و امتیازهای خاص به شرکت‌های خاص در این خصوص ندهیم.»

وی اضافه کرد: «این لغو روادید دوسویه است و برای مسافرت‌های گروهی در نظر گرفته شده که از سوی آژانس‌های منتخب در هر دو کشور اتفاق خواهد افتاد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج