اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۱۹۸۴۶۳
۱ نظر
۶۲۳۱
۱ نظر
۶۲۳۱
پ

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

املت، یکی از انواع غذا‌های ساده و راحت است و البته طرفداران فراوانی دارد. انواع املت که بیشتر در وعده صبحانه سرو می‌شوند، دنیای وسیعی دارند و هر فرد می‌تواند املتی براساس ذائقه و مواد اولیه مورد علاقه‌اش، درست کند. ماده اولیه اصلی و پایه املت، تخم‌مرغ است که با مواد دیگری مانند سبزیجات، پنیر و انواع گوشت ترکیب می‌شود.

برترین‌ها: املت، یکی از انواع غذاهای ساده و راحت است و البته طرفداران فراوانی دارد. انواع املت که بیشتر در وعده صبحانه سرو می‌شوند، دنیای وسیعی دارند و هر فرد می‌تواند املتی براساس ذائقه و مواد اولیه مورد علاقه‌اش، درست کند. ماده اولیه اصلی و پایه املت، تخم‌مرغ است که با مواد دیگری مانند سبزیجات، پنیر و انواع گوشت ترکیب می‌شود.

املت‌ها با وجود سادگی به دلیل داشتن تخم‌مرغ و استفاده از انواع سبزیجات بسیار مقوی و مغذی هستند و می‌توانید آن‌ها را به عنوان غذای اصلی سرو کنید. ما اینجا لیست کاملی از انواع املت‌های متنوع و جذاب را برای‌تان گرد آورده‌ایم.

املت ایتالیایی، یک غذای ساده کلاسیک

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

املت ایتالیایی یا فریتاتا، غذایی ساده و خوشمزه است و در کمتر از ۱۰ دقیقه می‌توانید آن را درست کنید. املت ایتالیایی، روش‌های تهیه مختلفی دارد و از مواد اولیه متفاوتی نیز در آن استفاده می‌شود. اما رایج‌ترین نوع املت ایتالیایی با تخم‌مرغ، پنیر پارمزان و کمی جعفری درست می‌شود. البته انواع سبزیجات موردعلاقه‌تان مانند سیر، کلم بروکلی، کدوسبز و پیاز را می‌توانید به این املت اضافه کنید.

املت گوجه‌فرنگی، محبوب ایرانی‌ها

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

املت گوجه‌فرنگی، محبوب‌ترین نوع املت بین ایرانی‌هاست که هم به عنوان میان‌وعده و هم غذای اصلی سرو می‌شود. بعضی‌ها املت گوجه‌فرنگی را خیلی ساده با ترکیب گوجه‌فرنگی و تخم‌مرغ درست می‌کنند. برخی نیز املت گوجه‌فرنگی را با تشریفات زیاد با استفاده از پیاز، سیر، گوجه‌فرنگی پوره‌شده و تخم‌مرغ تهیه می‌کنند. البته این املت به هر روشی که درست شود، غذایی خوشمزه و لذت‌بخش است.

املت قهوه‌خانه‌ای، خوشمزه‌ترین صبحانه دنیا

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

گاهی وقت‌ها ساده‌ترین و آسان‌ترین غذاها می‌توانند جزو خوشمزه‌ترین غذاهای دنیا باشند. املت قهوه‌خانه‌ای نیز غذاهای فوق‌العاده ساده اما بسیار خوشمزه است. این املت که اغلب در وعده صبحانه سرو می‌شود فقط با چند قاشق رب گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ، نمک، فلفل و کمی روغن درست می‎‌شود. البته با رعایت چند نکته ساده می‌توانید این املت را خوشمزه‌تر و دلچسب‌تر بکنید.

املت پنیری، یک پیش‌غذای لاکچری

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

برای بیشتر ما املت غذایی ساده و بدون تشریفات است که به هیچ وجه برای مهمانی و دورهمی مناسب نیست. اما برعکس تصور ما برخی انواع املت مثل املت پنیری، آن‌قدر جذاب و لاکچری هستند که می‌توانید آن‌ها را به عنوان پیش‌غذا در مهمانی سرو کنید. املت پنیری ترکیبی از خامه، تخم‌مرغ، پنیر چدار و سبزی‌های معطر خشک است که در فر پخته می‌شود. همچنین در صورت تمایل می‌توانید مواد اولیه مورد علاقه‌تان مثل قارچ، ژامبون و سبزیجات را به این املت خوشمزه اضافه کنید.

املت قلبی، پیش‌غذایی مجلسی

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

بیشتر انواع املت غذاهایی ساده هستند و با مواد اولیه‌ای مانند تخم‌مرغ، سبزیجات، ژامبون، پنیر و قارچ درست می‌شوند. اما با کمی خلاقیت می‌توان این غذاهای ساده را به پیش‌غذا یا غذاهایی جذاب و هیجان‌انگیز تبدیل کرد. اگر دوست دارید یکی از انواع این املت‌های جذاب را درست کنید، فقط کافی‌ست مواد اولیه املت را مخلوط کنید، آن را داخل قالب‌های قلبی بریزید و در فر بپزید. به همین راحتی املت قلبی فانتزی خواهید داشتید که می‌توانید آن را به عنوان فینگرفود در مهمانی سرو کنید.

املت ژاپنی، سوشی تخم‌مرغ

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

املت ژاپنی که با نام‌های تاماگویاکی و سوشی تخم‌مرغ نیز معروف است، طرفداران زیادی در همه جای دنیا دارد. این املت روش‌های تهیه مختلفی دارد؛ در ساده‌ترین روش تهیه املت ژاپنی تخم‌مرغ، شکر، سس سویا، استاک ژاپنی و نمک را مخلوط می‌کنند و در ماهی‌تابه سرخ می‌کنند. بعد از سرخ کردن مواد در ماهی‌تابه، آن را رول می‌کنند و قبل از سرو برش می‌زنند. هنگام تهیه این املت اگر به استاک ژاپنی دسترسی نداشتید، می‌توانید از آب مرغ، سبزیجات و حتی شیر استفاده کنید.

املت فرانسوی، صبحانه‌ای جذاب

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

غذاهای فرانسوی به دلیل ظرافت، طعم و عطر معرکه‌شان در همه دنیا مشهور هستند. حتی فرانسوی‌ها سبک خاص خود را برای درست کردن املت دارند. برای تهیه املت فرانسوی ابتدا تخم‌مرغ، شیر، نمک، فلفل و سبزی‌های معطر را مخلوط می‌کنند و آن را در ماهی‌تابه سرخ می‌کنند. در ادامه موادی مثل پنیر، سبزیجات، ژامبون و قارچ را روی لایه تخم‌مرغی می‌ریزند. در آخر نیز لایه تخم‌مرغی را روی مواد تا می‌زنند و به شکل لقمه درمی‌آورند. فرانسوی‌ها، این املت خوشمزه و مفصل را در روزهای تعطیل به عنوان صبحانه می‌خورند.

املت یک نفره لیوانی مایکروفری، املتی فوری

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

املت لیوانی یک نفره، املت ساده و خوشمزه برای روزهایی است که سرتان حسابی شلوغ است اما دوست دارید یک صبحانه کامل بخورید. برای تهیه این املت کافی است مواد اولیه یعنی تخم‌مرغ، شیر، پنیر چدار، فلفل دلمه‌ای و تره را داخل لیوان یا ماگ بریزید و آن را در مایکروفر قرار دهید تا بپزد. از آن‌جایی که در تهیه این املت از روغن کمی استفاده می‌شود، کالری آن نیز کم است.

املت ماسالا، املتی پر از ادویه

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

غذاهای هندی در همه جای دنیا با طعم تند و پرادویه‌شان معروف شده‌اند. املت هندی ماسالا نیز مانند دیگر غذاهای هندی، پر از ادویه‌های معطر و تند است. حتی اسم املت ماسالا از نام ادویه‌های به کاررفته در آن یعنی گرام‌ماسالا گرفته شده است. این املت، یکی از خوشمزه‌ترین املت‌های بین‌المللی به شمار می‌رود که در آن از زردچوبه، زیره، گشنیز، چیلی و گرام‌ماسالا به عنوان طعم‌دهنده استفاده می‌شود.

املت بروکلی و پنیر، گزینه‌ای ایده‌آل برای دوستداران سبزیجات

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

املت بروکلی و پنیر، نوعی کیش سبزیجات بدون خمیر محسوب می‌شود. کیش سبزیجات، یک غذا شبیه پیتزاست که داخل آن با انواع سبزیجات پر می‌شود. اگر شما جزو دوستداران سبزیجات به ویژه بروکلی هستند حتما این نوع املت یا به عبارتی کیش را امتحان کنید. این املت، وعده‌ای خوشمزه و دلچسب است که در زمانی کوتاه می‌توانید آن را درست کنید. استفاده از بروکلی و هویج در این املت، آن را سرشار از فیبر و مواد مغذی کرده است.

املت کیسه‌ای، غذایی با روش پخت عجیب

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

املت کیسه‌ای، یک املت لذیذ و خوشمزه است و مواد اولیه اصلی آن مثل بسیاری از املت‌ها شامل تخم‌مرغ، کالباس، پنیر چدار، پیاز، قارچ و فلفل سبز هستند. اسم این املت از روش پخت آن گرفته شده است؛ برای پخت املت کیسه‌ای، مواد اولیه را مخلوط می‌کنند و آن‌ها را داخل یک کیسه مخصوص پخت‌وپز می‌ریزند و در آب در حال جوش می‌پزند. مزیت استفاده از روش پخت کیسه‌ای در تهیه این املت، آن است که از روغن یا کره در پختش استفاده نمی‌شود.

املت نخودسبز، املتی سرشار از فیبر

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

اگر دنبال یک املت ساده و خوشمزه اما سرشار از فیبر برای صبحانه هستید، حتما املت نخود سبز را امتحان کنید. این املت فقط با نخودفرنگی، تخم‌مرغ، نمک، فلفل و کمی روغن درست می‌شود. نخودفرنگی از خانواده حبوبات و سرشار از فیبر، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان است. پس حتما املت نخودفرنگی را امتحان بکنید و از خواص فوق‌العاده نخودفرنگی بهره‌مند شوید.

املت خرما، بمب انرژی

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

خرما دارای انواع ویتامین‌ها، فیبر و کربوهیدرات است و یکی از بهترین و مقوی‌ترین میوه‌های خشک محسوب می‌شود. خرما از معدود میوه‌هایی است که به دلیل داشتن انواع مواد مغذی، یک غذای کامل محسوب می‌شود. ترکیب خرما با تخم‌مرغ، یک غذای سوپر مقوی می‌سازد که می‌توانید آن را در وعده صبحانه یا ناهار و شام میل کنید.

رول ژامبون و تخم‌مرغ، فینگرفودی جذاب

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

رول ژامبون و تخم‌مرغ، املتی خوشمزه و هیجان‌انگیز است که درست کردنش ۱۰ دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد. این رول‌های جذاب از سه لایه تخم‌مرغ، ژامبون و پنیر درست می‌شوند و صبحانه و میان‌وعده‌ای عالی برای بچه‌ها هستند. همچنین با برش زدن این رول‌ها می‌توانید آن‌ها را به رولت‌هایی کوچک تبدیل کنید و به عنوان فینگرفود در مهمانی‌ها سرو کنید.

املت قارچ و پنیر، املتی سرشار از پروتئین

با این املت‌های شاهانه یک روز خفن را شروع کنید

املت قارچ و پنیر از جمله انواع املت‌های خوشمزه و محبوبی است که می‌توانید آن را در وعده صبحانه میل کنید. طرز تهیه این املت بسیار آسان است و در کمتر از ۱۵ دقیقه می‌توانید آن را درست کنید. اسفناج، قارچ، تخم‌مرغ، پنیر چدار، پیاز و سیر مواد اولیه این املت هستند. قارچ و تخم‌مرغ هر دو سرشار از پروتئین هستند در نتیجه این املت دارای مقدار زیادی پروتئین است. اسفناج موجود در این املت نیز آن را غنی از فیبر و املاح معدنی کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه گوجه تازه نداشتین هز گوجه خرد شده فریز شده استفاده کنین
      محشری میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج