adexo3
۹۴۶۴۶۶
۱۰ نظر
۵۰۰۸
۱۰ نظر
۵۰۰۸
پ

از کریم باقری تا آقا کریم؛ یک عمر بیگانه با جنجال

در فوتبال ایران، کریم باقری یک مورد استثنایی است. او که بازی در تیم ملی را از پست دفاع چپ آغاز کرد و بعد از آن به دفاع میانی و هافبک دفاعی منتقل شد، تقریباً به ازای هر دو بازی ملی، یک گل زده، بی‌آنکه برای مدتی طولانی پنالتی‌زن اول تیم ملی باشد.

ایران ورزشی: در فوتبال ایران، کریم باقری یک مورد استثنایی است. او که بازی در تیم ملی را از پست دفاع چپ آغاز کرد و بعد از آن به دفاع میانی و هافبک دفاعی منتقل شد، تقریباً به ازای هر دو بازی ملی، یک گل زده، بی‌آنکه برای مدتی طولانی پنالتی‌زن اول تیم ملی باشد. برای اینکه بدانید آمار ۸۷ بازی ملی و ۵۰ گل کریم باقری، چقدر عجیب و غریب است، فقط کافی است این آمار را با یکی از نوابغ فوتبال ایران علی کریمی مقایسه کنیم. جادوگر با ۴۰ بازی ملی بیشتر، در پست هافبک هجومی و مهاجم، از کریم باقری ۱۲ گل ملی کمتر زده!

درباره تعداد بازی‌های ملی کریم باقری هم این نکته را به یاد بیاوریم که او در سن ۲۷ سالگی و بعد از حذف تلخ ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ برای مدتی طولانی از تیم ملی خداحافظی کرد، وگرنه او به سادگی می‌توانست عضو باشگاه صدتایی‌های تیم ملی شود.

سراغ هر مدل نظرسنجی و انتخاب بهترین‌ها که برویم، کریم باقری حتماً جزو یکی از ۱۰ بازیکن برتر تاریخ قرار می‌گیرد اما چه در زمانی که کریم باقری جوان تیم ملی بود و چه حالا که سن و سالی از او گذشته و تبدیل به «آقا کریم» پرسپولیسی‌ها شده، به شکل عجیبی فروتن و دور از جاه‌طلبی بوده. او که در دورانی با پاس‌های بلند دقیق شوت‌های هولناک و شم گلزنی فوق‌العاده‌اش شناخته می‌شد، حالا سال‌هاست که یکی از اعضای کادر فنی پرسپولیس است.

یکی از نکات جالب شخصیتی کریم باقری، گریزان بودن او از حضور دائمی در رسانه‌هاست. او معمولاً به ندرت به مصاحبه تن می‌دهد، اهل تبلیغات و بزرگنمایی نیست و جالب اینکه در فضای مجازی نیز همین رفتار و عادت را حفظ کرده. آقا کریم در ۵/۴ سالی که در اینستاگرام حضور دارد، فقط چند همبازی قدیمی خودش مثل علی دایی، احمد عابدزاده، علی کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و افشین پیروانی را فالو کرده و با اینکه حدود یک میلیون و چهارصد هزار نفر دنبال کننده دارد اما فقط ۶۰ پست در صفحه شخصی خود گذاشته. یعنی تقریباً ماهی یک پست.

در روزگاری که چند سال پوشیدن پیراهن پرسپولیس و استقلال، آینده مربیگری آنها را (ولو برای مدتی کوتاه) در لیگ برتر تضمین می‌کند، کریم باقری در این سال‌ها نشان داده که هیچ علاقه‌ای به سرمربیگری و نفر اول شدن ندارد. او از این منظر، یک دستیار ایده‌آل برای سرمربیان خارجی است که معمولاً نگاه مثبتی به همکاران ایرانی خود ندارند و به دستیار ایرانی، بیشتر به چشم یک «رقیب» نگاه می‌کنند. از این جهت، مربیان خارجی تقصیری ندارند. تجربه نشان داده در خیلی اوقات دستیار ایرانی، به محض اینکه در تیم قدرت می‌گیرد، مقدمات برکناری سرمربی را فراهم می‌آورد! اما کریم باقری فارغ از این زیرآب‌زنی‌های مرسوم فوتبالی، در عین حال که کاریزمای خودش را حفظ می‌کند و بازیکنان کاملاً از او حرف‌شنوی دارند، وظایفی که به او سپرده می‌شود را انجام می‌دهد.

کریم باقری هم در دوره‌ای که فوتبالیست بود، یک مهره کمیاب بود و هم این روزها که رخت مربیگری بر تن کرده، یک نمونه کمیاب است. کمیاب، فروتن و بیگانه با جنجال.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خدا حفظش کنه واقعا شخصیت بی نظیری دارن

    • بدون نام

      آقا کریم به معنای واقعی کلمه یک انسان متشخص و قابل احترام . خیلی خیلی دوستش دارم و عاشقش هستم . زنده باد آقا کریم اسطوره واقفی و افتخار ارتش سرخ

    • بدون نام

      یاشاسین کریم
      مردفوتبال ایران

    • بدون نام

      اقای باقری هم زرنگه هم سیاست خوبی داره اندازه یک مربی طراز اول لیگ پول میگیره و هیچ مسئولیتی هم متوجه او نیست تیم ببازه یا ببره کسی اتتظاری از او نداره او فقط به درامدش فکر میکنه و خود را از هر مسئولیتی مبرا کرده با زبان بی زمانی خودرا بیمه عمر در پرسپولیس کرده او فقط بفکر برجهای خود در فرمانیه و اقصاد خوب خود فکر میکنه

      پاسخ ها

      • پرویز

        چرا چرت میگی همین منصوریان زنجیره رستوران داری از سعادت اباد تا فرمانیه حدود ۹ تا دارد ولی ول کن استقلال و سرمربیگری نیست مظلومی هم هر روز با اون‌ماشین شاسی بلند مشکی خود در سعادت اباد جولان می دهد و فقط بفکر لرزش سرمربیان استقلال است تا بچسبد به نیمکت یا همین فرهاد که برید ببینید در دبی چه برج های دارد

    • آرش

      جالبه تبریزی ها یه عده شون به همین آقا کریم که واقعا انسان شریفی هست توهین میکنند چرا؟؟؟ معلومه چون پرسپولیسی هست خخخخ

    • ناصر

      کریم کامل ترین بازیکن تاریخ فوتبال ایران است.

    • بدون نام

      شاه کریم

      پاسخ ها

      • مهرداد

        مردان برزگی مثل آقا کریم با این حرفها کوچک نمیشن و احترامشونو از دست نمیدن

    • بدون نام

      بعنوان یک استقلالی کریم باقری روتحسین میکنم ازمعدودرقیبای قابل احترامه آقاکریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج