آوینا_استیکی 2
adexo3
۸۷۴۳۵
۲۴ نظر
۵۳۵۵
۲۴ نظر
۵۳۵۵
پ

عجیب الخلقه ترین مرد ایران زمین +عکس

سیاه خان بوشهری در صد و یک سال پیش در سال ۱۲۹۱ شمسی در اطراف شیراز در روستایی در اطراف زرقان در خانواده ای کشاورز با زایمان طبیعی به دنیا آمد.او از ۶ سالگی به بعد به طور ناگهانی سریع دچار رشد بدنی شد به طوری که در ۹ سالگی ۲۰ ساله به نظر می‌رسید.

باشگاه خبرنگاران: سیاه خان بوشهری در صد و یک سال پیش در سال ۱۲۹۱ شمسی در اطراف شیراز در روستایی در اطراف زرقان در خانواده ای کشاورز با زایمان طبیعی به دنیا آمد.او از ۶ سالگی به بعد به طور ناگهانی سریع دچار رشد بدنی شد به طوری که در ۹ سالگی ۲۰ ساله به نظر می‌رسید. روزها در کنار خیابان و پیاده رو، کنار جوی آب و زیر سایه درختان و ساختمان‌ها او را روی تکه پارچه‌ای می‌نشاندند و مردم و رهگذران به صورت سیرک یا نمایش به دیدن هیکل و قیافه وحشتناک او می‌آمدند و گاه بعضی تماشاچیان به او کمک‌های مادی مختصری به صورت صدقه می‌کردند.

عجیب الخلقه ترین مرد ایران زمین +عکس

بعضی از بچه‌ها به او سنگ می‌زدند و فریاد او بلند می‌شد ولی امکان و توان برخاستن و دفاع یا تلافی نداشت. گاه بچه‌های کوچک و زن‌ها از مشاهده چهره و هیکل عجیب و ترسناک او از وحشت جیغ زده و گریه می‌کردند. شهرت این غول عجیب الخلقه و کریه به تدریج به شهرستان‌های دیگر فارس رسید و از نقاط دوردست به دیدن این به قول بعضی در آن زمان «انسان جن زده» می‌آمدند. خانواده وی برای درمان او از داروهای گیاهی مختلف، بخورها، ادعیه، جادو، اوراد رفع جن و شربت‌های طلسم شکن استفاده می‌کردند.

عکسی دیده نشده از هجده سالگی سیاه خان

عجیب الخلقه ترین مرد ایران زمین +عکس

به تدریج عده‌ای افراد زرنگ و فرصت طلب با موافقت خانواده وی به صورت اکیپ دور او را گرفته و ابتدا از هر تماشاچی پول می‌گرفتند و بعد اجازه نزدیک شدن و مشاهده این فرد غول مانند را می‌دادند و بدینوسیله ممر معاشی برای خانواده و دیگران بود.

در سال ۱۳۰۱ شمسی آقای دکتر قربان، بنیانگذار و اولین رئیس دانشکده پزشکی شیراز سیاه خان را می‌بیند و از آن پس مرتب به دیدن او می‌رود و علاوه بر کمکهای مالی مکرر برایش دارو و غذا می‌برد. گاه با درشکه و زحمت او را به دانشگاه پزشکی می‌آوردند و دکتر قربان به علت مشکلات پیاده و سوار کردن سیاه خان، خود در داخل درشکه او را معاینه و درمان‌های لازم را تجویز می‌کرد. به دستور دکتر قربان به علت مشکل بودن زندگی در کوچه و منزل وی را در بیمارستان سعدی شیراز متعلق به دانشکده پزشکی بستری می‌کنند.

عجیب الخلقه ترین مرد ایران زمین +عکس

به زندگی پررنج خود ادامه داد. دکتر قربان به علت نادر بودن این فرد در جهان و شرایط بسیار عجیب او خیلی به او علاقه مند شده بود و در آن زمان به پزشکان و دانشجویان می‌گفت «سیاه خان در عالم پزشکی گوهر شب چراغی است» وزن جمجمه او که ۷‎/۵ کیلوگرم بود، تحمل این سر بزرگ و ترسناک را روی گردن سیاه خان مشکل می‌کرد. به علت وزن فوق سنگین بدن و طول زیاد قد و ناهنجاری شدید مهره‌ها و گردن و کمر قادر به سرپا ایستادن نبود و برای این کار احتیاج به کمک حداقل ۴-۳ نفر قوی هیکل داشت.

سیاه خان تا پایان زندگی اش در بیمارستان به سر برد. این هیولای خوفناک با قدی به طول ۲۵۹ سانتی متر و هیکلی باوزن ۲۵۰ کیلوگرم کف پاها کاملاً صاف و به علت کف بسیار پهن و دراز پاها موقع راه رفتن تلپ تلپ کف پا به زمین کوفته می‌شد. حالات و اخلاق و روحیات او شبیه بچه‌ها بود. فردی عقب مانده و کم هوش بود. گاه حالات شدید امیال جنسی بدون کنترل و خجالت داشت. اشتهای او به غذا در حد ۴-۳ نفر انسان سالم پراشتها بود. قواره هیکل او خیلی عجیب و وحشتناک بود.

حجم جمجمه وی ۱۴۷۰ سانتی متر مکعب بود. طول دست او ۱۱۷ سانتی متر و طول پای او ۱۲۵ سانتی متر بود. به علت حجیم و سنگین بودن جمجمه و گردن و سنگین بودن هیکل او و فشار دائم این وزن زیاد روی ستون فقرات ستون مهره‌ها در ناحیه سینه و پشت به طرف عقب و کمی به سمت راست قوز برداشته بود. اگر این قوز وجود نداشت، قد کامل او بیش از ۲۵۹ سانتی متر فعلی می‌بود.

اسکلت سیاه خان

عجیب الخلقه ترین مرد ایران زمین +عکس

این غول عجیب‌الخلقه و هیولای روی زمین، به علت ذات الریه و سپسیس فوت می‌کند.

در ادامه میتوانید تصاویری از این مرد که میتوان او را عجیب الخلقه ترین ایرانی در تاریخ نامید را برای اولین بار ببینید.

عجیب الخلقه ترین مرد ایران زمین +عکس

عجیب الخلقه ترین مرد ایران زمین +عکس

عجیب الخلقه ترین مرد ایران زمین +عکس

اسکلت سیاه خان هم اکنون در دانشگاه شیراز، دانشکده پزشکی قرار دارد

عجیب الخلقه ترین مرد ایران زمین +عکس

بریده ای از روزنامه های جهان در مورد این مرد عجیب ایرانی:

عجیب الخلقه ترین مرد ایران زمین +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      خدایش رحمت کند. احسنت به دکتر قربان که به موقع به دادش رسید.

    • بدون نام

      طفلك شبيه هاشم بيك زاده بود

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی فرهنگ

      • محمد

        متاسفم برات

      • میناا

        خاک تو سرت

      • علی

        به نکته خوبی اشاره کردی.
        حرف حق جواب نداره

      • علی

        بی فرهنگ بی خانواده بی ادب.... متاسفم برای اون پدر مادری که تو رو تربیت کردن ... واقعاً که خیلی بی ادبی

    • بدون نام

      نویسنده به اصطلاح محترم داری در مورد یک انسان رنج کشیده صحبت می کنی، "این هیولای خوفناک" یعنی چی؟ خجالت نمی کشی؟ اگر دین نداری و به قیامت و حساب و کتاب معتقد نیستی، لااقل آزاده باش. سایت لطفا تصحیح کند.

      پاسخ ها

      • حدیث

        آفرین خیــــــــــــــــــلی خوشم اومد...
        +++++++++++++

    • امیرشوکتی نیکو

      شرافت انسانی را با جملات اکنده از نوعی خودبرتر بینی مشمئز کننده ای که حال یک انسان را به هم میزند لکه دار کرده ای با این متن سراسر توهین وتمسخرت. برای بیان خصوصیات جسمی ورفتاری یک انسان بیمار که خداوند بزرگ با حکمتی که در افرینش او دیده است در حالی که عقل ناقص تو به پرتو پلا گویی در امده است میشد از جملات بسار بهتری استفاده کرد که حال خواننده را از نوشته ات بد نکند در عین اینکه حق مطلب را ادا کند.
      برایت متاسفم که ذره ای انسانیت در وجودت نمانده که یک انسان را اینگونه توصیف میکنی. توصیفی که به وضوح میتوان نخوت وتکبر را از لابلای تک تک جملات ان حس کرد ولمس نمود.
      خداوندا هر چه که از ما میگیری بگیر فقط انسانیت را برایمان باقی بگذار ونگیر.

    • بدون نام

      متاسفم برای نویسنده.خجالت میکشم از انسان بودنم

    • مینا

      چرا بنده خدا رو دن نکردن و اسکلتشو گذاشتن تو موزه! بالاخره اونم آدم بود دیگه حالا مثلا با اسکلتش میخان چکار کنن؟!

    • بدون نام

      فقط در مقابل قدرت خدا می شه تأمل کرد. خدا ما رو از غفلتمون ببخشه. خدایا به خودت پناه میاریم

    • هیوا

      با سلام و درود به انسان های آزاده و شریف

      نخست بسیار متاسف شدم برای روزهایی که بر ای شادروان بوشهری سپری شده بود.
      سپس حضور خداگونه ی آن پزشک خرسندم کرد.
      در ادامه نظرات هم میهنان عزیز را خواندم و بر خرسندی ی بنده افزون گشت...
      ولی نکته ای ذهن مرا به خود مشغول کرد :
      چرا نویسنده ی محترم و مدیریت محترم سایت برترین ها پس از واکنش خوانندگان شان این مطلب را ویرایش و پاکسازی نکرده اند؟!
      به هر حال هر خواننده ای بعد از دیدن عکس ها پی به شرایط وخیم جسمی،روحی،روانی و ظاهری ی آن مرحوم در زمان حیاتش می برد و نیازی به آن الفاظ و اصطلاحات نبود...

      از نویسنده و مدیریت محترم سایت خواهشمندم این مطلب ویرایش گردد.

      با احترام و سپاس
      ارادتمند
      هیوا

    • نگین

      دلم خیلی براش سوخت ، حالا چرا اسکلتشو نگه داشتن ؟؟؟!!!! برای تماشا، این طفلک موقع ای که زنده بوده مسخره اش می کردنند حالا هم که مرده ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم فکر نکنم اسکلتش موجب مسخره شدن بشه . زمونه الان خیلی فرق کرده

    • بحیرا

      خدایا شکر.

    • PITBULL

      اینم یکی از نشانه های خداست دوستان مسخره نکنین گناه داره

    • esi

      سلام به همگی از اینکه هر کدام یه نظری و اعتقادی داشتینو دادین ممنونم سیاوش خان از فامیلاهای دور ما هست و من همشهریش هستم اون در زمان زندیه غول لپویی بوده اسم شهر ما هست در 30 کیلومتری شیراز وعظیم الجثه و عظیم الخلق مردت اریخی اعجوبه دنیا شناخته شد. دیاری از زادگاه سیاوش خان لپویی

    • بدون نام

      باسپاس از esiکه قضیه را روشن ساختند.اودرزمان زندیه زندگی میکرد نه درعصرما.که پس ازفوت طبق معمول مدفون وبعدها درحفاری قبر اسکلت ایشان برای پیشبردعلم پزشکی دردانشکاه نگهداری میشود.که جای انتقادنیست.

    • miss javid

      بيشتر ازين كه آسيب جسمش به چشمم بياد...روح آسيب ديدش كه مجبور بوده نگاه و حرفهاي ناخوشايند مردم رو تحمل كنه دلمو سوزوند....هرچند الانشم خيلي ها مسخره كردن جزء تفريحاتشونه...

    • حاج اسمال

      دکتر قربان ملعون اگر تاریخ معاصر مطالعه کرده باشید از اعضای فراماسیونری ایران بود در دوران ریاستش در دانشگاه شیراز چه خیانتهایی که نکرد وچه صدماتی به این مملکت که نزد دوستان بیشتر دفت کنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بروبابا بوق

    • ترانه

      هیولای خوفناک ؟! این انسان بیچاره مانند همه ی انسان ها هست او قلبی مهربان دارد و فقط کمی قدش بلند و کمی صورتش پهن هست این دلیلی نیست که تو بهش بگی هیولای خوفناک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج