جاباما
۸۲۱۹۴۹
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

کنار گذاشتن شاعر متهم سوئدی از آکادمی نوبل

«کاترین فروستنسون» یکی از اعضای آکادمی نوبل که متهم به افشای نام برندگان بخش ادبی این جایزه جهانی است ناچار به ترک آن شد، این خبری ست که خود آکادمی نوبل به‌طور رسمی اعلام کرده است.

ایسنا: «کاترین فروستنسون» یکی از اعضای آکادمی نوبل که متهم به افشای نام برندگان بخش ادبی این جایزه جهانی است ناچار به ترک آن شد، این خبری ست که خود آکادمی نوبل به‌طور رسمی اعلام کرده است.

کنار گذاشتن شاعر متهم سوئدی از آکادمی نوبل

به نقل از رویترز آمده «فروستنسون» شاعر سرشناس سوئدی همسر «ژان کلود آرنو» عکاس فرانسوی است که عامل اصلی بروز رسوایی اخلاقی در اکادمی سوئد و لغو اعطای جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۸ شده است. «ژان کلود آرنو» سال گذشته به جرم تجاوز به دو و نیم سال زندان محکوم شد.

«آرنو» که صاحب یک مؤسسه فرهنگی مرتبط با آکادمی سوئد در استکهلم بود، علاوه بر اتهام‌های اخلاقی به افشای نام برندگان نوبل ادبیات در چند مورد متهم شده بود؛ او توسط همسرش «کاترین فروستنسون» از نام برندگان مطلع می‌شده است. آکادمی سوئد اعلام کرد «فروستنسون» پس از ترک آکادمی سوئد از این پس مستمری مادام‌العمر به مبلغ ۱۴۰۰ دلار دریافت خواهد کرد. با وجود این این شاعر سوئدی هرگونه افشای اطلاعات محرمانه آکادمی را انکار کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج