جاباما
۸۲۰۰۸۳
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

عملکرد خوب مهاجمان ایران در جام ملت‌ها

برای رسیدن به هدف، باید از اول قدم‌ها را محکم و استوار برداشت، این یک اصل انکارنشدنی به حساب می‌آید.

فرهیختگان: برای رسیدن به هدف، باید از اول قدم‌ها را محکم و استوار برداشت، این یک اصل انکارنشدنی به حساب می‌آید. باشکوه‌ترین و مقتدرانه‌ترین استارت تیم ملی بعد از ۴۳ سال در رقابت‌های جام ملت‌های ۲۰۱۹ زده شد، تیمی که نه‌تنها ۶ امتیاز را مال خود کرده بلکه با زدن هفت گل و ثبت دو کلین‌شیت یکی از بهترین خطوط حمله و دفاع جام را هم مال خود کرده است.

صعود به مرحله بعدی مسجل شده و با یک تساوی، سرگروهی تضمین خواهد شد. اینها بهانه‌های خوبی برای امیدداشتن به آینده است؛ آینده‌ای که در ۱۰ دوره اخیر روشن نبوده و در انتها به یک دیوار بن‌بست برخورد کرده‌ایم.

قطعا کیفیت دو رقیب ابتدایی تیم ملی هم بالا نبود، اما در این جام کم نبوده‌اند تیم‌های کوچکی که مقابل بزرگان و رقبای ما در راه کسب جام، قدعلم کرده‌ و مشکل‌آفرین شده‌اند. شاگردان کی‌روش روی کاغذ و در دنیای آمار و ارقام هم بهترین بوده و ایده‌آل‌ترین آمارها را به دست آورده‌اند.

میانگین ۶۹ درصد مالکیت در دو بازی، ۵۷.۵ درصد موفقیت در دوئل‌ها، ۲۰ توپ‌ربایی در دو مسابقه، صفر بار گیرکردن در تله آفساید در ۱۸۰ دقیقه، معدل ۶۴۳ پاس در طول دیدار با یمن و ویتنام، دقت پاس ۸۵درصدی، ۳۵ شوت به سمت دروازه رقبا که ۴۲درصد آنها در چارچوب بوده و یک‌پنجم آنها به گل تبدیل شده است؛ میانگین ۱۹ تکل و ثبت ۲۴ خطا ارقامی بوده که برای تیم کی‌روش به ثبت رسیده است.

حال به سراغ هفت گلی می‌رویم که در این جام به ثمر رسانده‌ایم. گل‌هایی که از طرق مختلف وارد دروازه یمن و ویتنام شد و نشان می‌دهد کی‌روش برای رسیدن به گل، پلن‌های گوناگونی ازجمله استفاده از ضربات ایستگاهی، ارسال از جناحین و ضربه سر، توپ‌های عمقی و استفاده از توپ‌های سوم دارد و همچنین نبوغ انفرادی بازیکنان هم در مواقع ضروری به کار آمده است.

از این هفت گل، پنج گل توسط زوج خط حمله ایران به ثمر رسیده است. دو بازیکنی که مقابل یمن و ویتنام خود را اثبات کردند و انتقادات را تا حد زیادی از بین بردند؛ سردار آزمون و مهدی طارمی تا به اینجا زننده ۷۱درصد گل‌های تیم ملی در جام هفدهم بوده‌اند.

طارمی در بازی برابر یمن بالاترین نمره را به خود اختصاص داد. دو گل زد، روی گل سردار اثر مستقیم داشت؛ سه شوت زد که ۶۶درصد آنها در چارچوب بود و هر دو هم به گل تبدیل شد. در مقابل سردار یک گل زد و روی اولین گل طارمی نقش غیرقابل انکاری داشت. ۶ شوت زد که سه‌تای آنها در چارچوب بود و یکی تبدیل به گل شد.

در دومین مسابقه اوضاع فرق کرد و این‌بار سردار مرد اول مسابقه بود و بالاترین نمره را به خود اختصاص داد. پنج شوت زد که ۸۰درصد آن داخل چارچوب بود و نیمی از آنها وارد دروازه حریف شد. در مقابل طارمی با اینکه سه شوت زد اما هیچ‌کدام از شوت‌هایش در درون چارچوب جایی نداشت. مهدی از داور مسابقه یک کارت هم دریافت کرد.

در مجموع این دو بازیکن روی هم ۱۷ شوت به ثمر رسانده‌اند. یعنی ۶۲درصد شوت‌های ایران در این تورنمنت توسط زوج جوان خط حمله ما به سمت دروازه رقبا شلیک شده است و این یک اتفاق فوق‌العاده مثبت، در ادامه راه سخت تیم ملی خواهد بود که مهاجمان اصلی کی‌روش در بهترین شرایط بدنی، فنی و ذهنی قرار دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تاجیم

      درود ب کارلووس کبیر بااین تیم ملی عالیش.اقای برانگوو دلال یاد بگیر وبخاطذ مالیاتت فرارنکن کروات ولنگی لجن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج