۸۱۷۶۳۳
۸ نظر
۵۰۰۴
۸ نظر
۵۰۰۴
پ

بالاترین آمار طلاق مربوط به کدام استان‌هاست؟

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی می‌گوید برنامه‌های بهزیستی در راستای کاهش طلاق در ۱۱ استان با آمار بالای طلاق اولویت‌بندی شده است.

پانا نوشت: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی می‌گوید برنامه‌های بهزیستی در راستای کاهش طلاق در ۱۱ استان با آمار بالای طلاق اولویت‌بندی شده است.

حبیب‌الله مسعودی فرید درباره آخرین اقدامات سازمان بهزیستی برای اجباری شدن مشاوره‌های قبل از ازدواج گفت: هنوز مصوبه قانونی در این زمینه نداریم اما اکنون آموزش‌های حین ازدواج تقریبا اجباری است و مدت زمانی که برای آن تعیین شده ۶ ساعت است. این مدت زمان قبلا دو ساعت بود که اکنون به ۶ ساعت تبدیل شده است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: از ۶ ساعتی که برای مشاوره تعریف شده است، دو ساعت آموزش مسایل بهداشتی است که بر عهده وزارت بهدشت قرار دارد. دو ساعت موضوع‌های روانشناسی و ارتباط بین زوجین است که مسئولیت آموزش بر عهده سازمان بهزیستی قرار دارد و دو ساعت دیگر نیز مسایل اخلاق در خانواده و حقوق در خانواده است که بر عهده قوه قضاییه است.

او افزود: اجباری شدن مشاوره‌های حین ازدواج در استان البرز زودتر آغاز شده است. در شهر تهران نیز آغاز شده است و در سه استان دیگر هم در حال اجراست.

مسعودی فرید با بیان اینکه برنامه‌های بهزیستی در راستای کاهش طلاق در ۱۱ استان اولویت‌بندی شده است، گفت: استان‌های گیلان، مازنداران، خراسان رضوی، تهران، البرز، فارس، اصفهان، قم، مرکزی، کرمانشاه و خوزستان استان‌هایی هستند که آمار طلاق در آنها بالاست و برنامه‌های بهزیستی در این استان‌ها اولویت دارد.

وی اضافه کرد: استان‌هایی که از آنها به عنوان پرطلاق یاد شد، ۸۵ درصد جمعیت کشور را از لحاظ جمعیتی در بر می‌گیرد که اگر برنامه‌های کاهش و کنترل طلاق در این استان‌ها اجرا شود، توانسته‌ایم ۸۵ درصد جمعیت کشور را پوشش دهیم، علاوه بر این ۵ استان دیگر از جمله لرستان، سمنان، قزوین و ایلام نیز پس از ۱۱ استانی که ذکر شد در اولویت اجرای برنامه‌های کاهش طلاق هستند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی یادآور شد: سامانه الکترونیکی پیشگیری و مداخله برای کاهش طلاق در ۱۶ استان پرآسیب کشور راه‌اندازی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رسول باوفا

      سلام من ساکن اردبیل هستم ویک ساال هست در زندان هستم به خطر مهریه همسر من فوت شده پدر ومادر همسرم شکایت کردن وطلب مهریه کردن ویک فرزند دارم ایا واقعا این ظلم نیست در حق من و فرزندم من معلولیت ۷۰ درصد دارم به خاطر ازدواج مجدد بعد سه سال این کار کردن منم چیزی ندارم وسایل خانه ام را هم بردن بازم شکایت کردن من چکار کنم

    • بدون نام

      همه گشور که شامل شد

    • سعید

      دیگه بگو کل کشور رو هواست او همه طلاق میگیرند

    • لارستان

      علت طلاق در ایران اول اعتیاد دوم توانهایی جنسی

    • بدون نام

      یاشاسن اذربایجان دیدین اصلا استان های اذری تو این لیست نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از حال نری گارداش

      • بدون نام

        تو نگران نباش گرداش

    • جعفر از ساری

      صدا وسیما مازندران را بدهند دست من امار طلاق را پایین می اورم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج