جاباما
۸۱۰۱۷۹
۵ نظر
۵۰۰۸
۵ نظر
۵۰۰۸
پ

تولید ماهواره مخابراتی بومی تا ۷ سال دیگر

رئیس سازمان فضایی ایران گفت با طراحی و ساخت ماهواره ناهید امیدوارم تا ۷ سال دیگر موفق به تولید ماهواره مخابراتی بومی شویم. مرتضی براری از برنامه‌های آینده‌ی این سازمان در همکاری با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرده برداشت.

گجت نیوز: رئیس سازمان فضایی ایران گفت با طراحی و ساخت ماهواره ناهید امیدوارم تا ۷ سال دیگر موفق به تولید ماهواره مخابراتی بومی شویم. مرتضی براری از برنامه‌های آینده‌ی این سازمان در همکاری با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات پرده برداشت.

تولید ماهواره مخابراتی بومی تا ۷ سال دیگر

مرتضی براری، رئیس سازمان فضایی ایران عنوان کرد باید به حوزه فضا با دید زیرساخت‌های ارتباطی استراتژیک نگاه کنیم، چون توسعه منظومه‌های ماهواره‌ای به نوعی یک انقلاب در صنعت فضایی به شمار می‌رود و می‌توانیم آینده ارتباطاتی کشور را با ارائه خدمات پهن باند توسعه دهیم. به همین دلیل ایران باید در حوزه فضایی و شبکه‌های ناوبری به خودکفایی برسد. در همین راستا سازمان فضایی ایران برای توسعه و آزادسازی داده‌های ماهواره‌ای همکاری خود را با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع کرده است.

تولید ماهواره مخابراتی بومی تا سال ۱۴۰۴

مرتضی براری در ادامه بیان کرد کشورهایی که توانایی تحلیل داده‌ را داشته باشند، در آینده قدرت و ثروت بیشتری را در اختیار می‌گیرند. از این رو یکی از هدف‌های اصلی سازمان فضایی ایران توسعه شبکه ارتباط ماهواره‌ای و منظومه‌های ماهواره‌ای است و انتظار داریم با ورود بخش‌ خصوص و مشارکت آن‌ها این اهداف به زودی محقق شود. از سویی بر اساس برنامه توسعه فناوری بومی که تا سال 1404 تدوین شده است، ایران به یک ماهواره سنجشی با دقت یک متر در مدار نیاز دارد. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار داریم ماهواره مخابراتی بومی تا 7 سال دیگر در ایران تولید شود. هرچند با ساخت ماهواره های ناهید 1 و 2 گام بزرگی برای تحقق این برنامه انجام شده است.

رئیس سازمان فضایی ایران همچنین گفت مهم‌ترین دغدغه‌های توسعه صنعت فضایی، توسعه بازار، بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان، جذب سرمایه‌گذاری و تضمین خرید است که در همین رابطه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان اتاق فکر توسعه بخش IT و ICT در کشور فعال است. محمد خوانساری، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص عنوان کرد این پژوهشگاه برای توسعه حوزه‌های زیرساختی بخش ICT با دستگاه‌های مختلف دولتی مذاکره کرده و برای پیشرفت حوزه کسب‌وکار و مدل‌های اقتصادی نیز اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده است. از این رو طی همکاری با سازمان فضایی ایران می‌توانیم در زمینه کسب‌وکارهای فضاپایه فعالیت‌های خوبی را انجام دهیم.

تولید ماهواره مخابراتی بومی تا ۷ سال دیگر

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ترکیه هم تجربیات خوبی داردودرصورت موافقت آنها،میتوان استفاده کرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اونم به خاطراحمدی نژادبودوگرنه روحانی فقط خرابکاری بلده

    • نعمت

      خط دوم راه اهن زنجان .قزوبن قرار بود دوساله ساخته بشه الان ده سال رو رد کرده و هنوز چند سالی کار داره این هفت سال برا ساخت ماهواره رو هم حساب گنید هفتاد سال

    • آواره

      خخخخ
      اره ارواه عمتون ی پراید بعد از 40 سال بدون قطعات خارجی هنوز نتونستین تولید کنید.
      بسه این اراجیف..

    • بدون نام

      با ماشینی فرق میکنه میگن مقویتره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج