۸۰۹۸۶۶
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

رد مال ۱۱۰۰ میلیاردی باقری درمنی

دادستان تهران گفت: مبلغ ریالی قیرهای اخذ شده از سوی باقری درمنی ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که با احتساب بدهی‌های درمنی به بانک‌ها این فرد باید ۱۱۰۰ میلیارد تومان رد مال کند.

خبرگزاری فارس: دادستان تهران گفت: مبلغ ریالی قیرهای اخذ شده از سوی باقری درمنی ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است که با احتساب بدهی‌های درمنی به بانک‌ها این فرد باید ۱۱۰۰ میلیارد تومان رد مال کند.

نشست «بررسی الزامات مبارزه با فساد» در دانشگاه علوم قضایی و با سخنرانی دکتر جعفری دولت آبادی دادستان تهران برگزار شد.

جعفری دولت آبادی از متهمان یقه سفید به عنوان چهارمین عامل بروز فساد یاد کرد و افزود: عده‌ای در کشور به عنوان سران فساد اقتصادی شناخته می‌شوند و سال‌ها است که پرونده‌های آن‌ها مطرح است و از دادسرا و دادگاه گذر می‌کنند ولی این بار یقه‌های آن‌ها بیشتر گرفته شده و به سراغ آن‌ها رفته‌ایم و به همین لحاظ سر و صدایشان بلند شده است.

دادستان تهران در مورد اقدامات مجرمانه حمید باقری درمنی گفت: محکوم‌علیه حمید باقری درمنی پس از رسیدگی‌های قاطع دستگاه قضایی به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شده و مبلغ قیرهایی که گرفته و پول آن‌ها را نداده است، به قیمت امروز ۹۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود و علاوه بر این به بانک ملی ۴۱ میلیارد تومان، به بانک گردشگری ۹ میلیارد تومان، به شرکت سامان مجد ۵۷ میلیارد تومان و به صرافی بانک اقتصاد نوین ۷۰ میلیارد تومان رد مال دارد که در مجموع بالغ بر هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است.

جعفری دولت آبادی در پاسخ به ادعای مطرح شده مبنی بر این‌که پرونده حمید باقری درمنی به شعب ویژه ربط داده شده، تصریح کرد: این پرونده از سال ۱۳۹۰ مطرح بوده و به دلیل پیچیدگی‌هایی که داشت به مدت هفت سال در دادسرا رسیدگی شد و حال رسیدگی آن را به شعب ویژه نسبت می‌دهند در حالی­که کیفرخواست پرونده، قبل از راه‌­اندازی شعب ویژه صادر شده و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب با حضور وکلای متهم و نماینده دادستان و با تشکیل ۹ جلسه به اتهام افساد فی الارض محاکمه و محکوم گردیده و این حکم در دیوان عالی تایید شده است.

دادستان تهران ادامه داد: باقری درمنی پرونده دیگری نیز در اجرای احکام دادسرای تهران دارد که در حال اجراست و به موجب آن به دلیل تحصیل مال از طریق نامشروع باید مبلغ ۱۹ میلیارد تومان و ۹ میلیون دلار به بانک‌های کشاورزی و سپه بپردازد.

مفسدان اقتصادی به هشدارهای جدی دستگاه قضا توجه نکردند

جعفری دولت آبادی با تاکید دوباره بر نقش یقه سفیدها و سرپنجه‌های فساد، یکی از منشإهای فساد را متهمانی دانست که توانستند با رانت و نفوذ و امروز و فردا کردن کارشان را پیش ببرند و در ادامه گفت: ضرورت دارد سرپنجه‌ها و سران فساد اقتصادی تحت تعقیب قرار گیرند تا همگان متوجه شوند که جمهوری اسلامی در مبارزه با فساد جدی است.

دادستان تهران با اشاره به هشدارهای جدی دستگاه قضایی به مفسدان افزود: قوه قضاییه چندین بار به آن‌ها هشدار داده است ولی باور نمی‌کنند و تلاش دارند که با لابی و رانت و نفوذ خود را نجات دهند.

وی با اشاره به جوسازی‌های صورت گرفته پس از اجرای حکم وحید مظلومین و همدستش گفت: این فرد در جریانات بحران ارزی سال ۹۱ نیز تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد ولی تبرئه شد و پس از آن نیز دوباره همان راه را ادامه داد.

دادستان تهران تاکید کرد: دستگاه قضایی به سراغ یقه سفیدها رفته است و با آن‌ها برخورد خواهد کرد و مردم مطمئن باشند که این روند ادامه پیدا می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب دادستان واقعا دستت درد نکنه رحمت به شیری که خوردی بخدا قسم ازاین افراد هستن که مارا بدبخت و بیچاره کردن ما آدم بدبخت ها اگر بخواهیم یک وام ازدواج ۵ میلیونی بگیریم باید چندماه بریم وبیام اونم آخر ش چی اما یک آشغال های مثل این افراد میلیاردی بزن به جیب آخه این بی وجدان ها این همه پول واسه چی میخان مگر یک آدم چقدر احتیاج داره واقعا ممنون پوز این افراد را به خاک بمال.

    • ا

      یقه سفیدها کدامن از کجا آمدن

    • ناجی

      درودبردادستان تهران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا توی جیب کی رفت این پول؟؟؟

    • لیلی

      خدایا صد هزار مرتبه شکر که درمنی هم رفت به جهنم و باتشکر از دستگاه قضایی کشور وخسته نباشید جانانه خدمت قاضی محترم دادگاه جناب صلواتی.

    • خوشدل

      اقایان قضات درود به شرفتان بدانیدملت پشتیبان شماست الان وقت برخورد با عوامل فساد درون دولت هست خدا یارتان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درودبرقوه قضا خوب عمل کرد داشتید ناامیدمان می کردید اما خداقوت قاضی صلواتی

      • بدون نام

        درودبرقوه قضا خوب عمل کرد داشتید ناامیدمان می کردید اما خداقوت قاضی صلواتی

    • بدون نام

      چرااعدام این آقایان درعام انجام نمیشود؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج