جاباما
۸۰۹۳۳۰
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تهران ۱۵ هزار معتاد متجاهر دارد

استاندار تهران تاکید کرد: طبق برآوردهای سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس تهران، ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران حضور دارد و ما سعی داریم تا ظرفیت برای همه این معتادان ایجاد کنیم.

خبرگزاری ایلنا: انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه استاندار تهران با بیان اینکه در حوزه آسیب‌‌‌‌های اجتماعی با مشکلاتی بسیار مواجه هستیم، گفت: ما علاوه بر اینکه در استان شاهد رشد آسیب‌‌‌های اجتماعی بودیم. سرریزی از استان‌‌‌های دیگر را در استان تهران شاهد هستیم.

در وهله اول، همانطور که رییس‌‌‌جمهور و هیات دولت اشاره کردند تلاش ما این است که چهره شهر تهران را از این آسیب‌‌ها تا جایی که در توان داریم، برطرف کنیم و به همین خاطر، از تمام سازمان‌‌‌‌های مردم‌‌‌نهاد می‌‌‌خواهیم در این زمینه به ما کمک کنند چرا‌‌‌که مسایل اجتماعی دارای پیچیدگی‌‌های خاصی است و نباید آن را از یک دستگاه یا یک نهاد تلقی کرد و با نگاه اجتماعی و اجتماعی کردن این مسایل می‌‌توانیم به آن مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر و طی دو، سه روز گذشته پس از اعطای این حکم تلاش کردیم تا ظرفیت مراکز معتادان متجاهر را در استان تهران افزایش دهیم. طبق برآوردهای سازمان بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر و پلیس تهران، ۱۵ هزار معتاد متجاهر در تهران حضور دارد و ما سعی داریم تا ظرفیت برای همه این معتادان ایجاد کنیم.

استاندار تهران به ظرفیت‌‌های سازمان مردم‌‌‌نهاد اشاره کرد و اظهار داشت: راهکارهایی را با سازمان‌های مردم‌‌نهاد برای ساماندهی کودکان کار و خیابان در نظر گرفتیم. همچنین درخصوص اشتغال جوانان نیز برنامه‌‌هایی را در دستورکار داریم. سالانه حدود ۸۰۰ هزار نفر به بازار کار توسط نیروی جوان تحصیل‌‌کرده اضافه می‌‌‌‌شود و ما باید برای این افراد شرایط و بستر کار ایجاد کنیم.

محسنی بندپی افزود: این دو موضوع، از محورهای اول کار من است. همچنین امیدوارم با کمک شهرداری و اعضای شورای شهر مساله حمل و نقل و ترافیک عمومی شهر تهران و آلودگی هوای تهران را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: امیدوارم انتظارات و حقی را که مردم از ما دارند، برآورد کنیم و اقدامات اثربخشی را در حوزه‌‌‌های مختلف اشتغال، اقتصاد، فرهنگی و اجتماعی انجام دهیم و با ارتباط نزدیک با مردم به رفع مشکلات و همچنین در جهت اقدامات زیرساختی و توسعه‌‌‌ای با همکاری دستگاه‌های دیگر کارهای موثری را انجام دهیم.

استاندار تهران با بیان اینکه در استان‌‌‌‌های دیگر استاندار نقش نماینده عالی دولت را در استان ایفا می‌‌‌کند، تصریح کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی در استان‌‌های دیگر موظف هستند تولیت استاندار را بپذیرند و در شورای برنامه‌‌ریزی استان برنامه‌‌‌ریزی و پروژه‌‌های خود را ارایه دهند.

در تهران به دلیل اینکه وزرا در تهران وجود دارند، این موضوع کمی با چالش مواجه شده و چسبندگی ادارات کل به وزیران بیشتر است تا استاندار. خواهش من از وزرا این است که این صف و فساد را تفکیک کرده تا نظرات عالیه استاندار و همچنین مطالبه‌‌‌‌گری استاندار در ابعاد توسعه‌‌‌ای به راحتی قابل رصد باشد.

محسنی بندپی درخصوص مسکن مهر و بافت فرسوده در استان تهران خاطرنشان کرد: متولی بافت فرسوده و مسکن مهر وزارت راه و شهرسازی است. البته ما باید شرایط، بستر و امکانات نیز را فراهم کنیم در دستگاه‌های اجرایی برای انجام اقداماتی‌‌‌‌شان با موانعی روبرو نباشند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات استانداری تهران ابراز داشت: تقویت ستاد بحران از دیگر اقداماتی است که در دستور برنامه‌‌‌هایمان در استانداری داریم.

استاندار تهران درخصوص تغییر فرمانداران و معاونانشان بیان کرد: عجله‌‌ای در این خصوص ندارم. من آدمی هستم که مدیران و فرمانداران را در کار ارزیابی می‌‌‌کنم. اگر با خط‌‌مشی‌ کاری و برنامه‌‌ای توانستیم با هم کار کنیم، ادامه می‌‌دهیم و این گونه نیست که پیش‌‌فرض یا قضاوتی نسبت به افراد داشته باشم و ان‌شاءالله کار خواهیم کرد. در حین کار، ارزیابی‌‌‌‌هایمان را انجام می‌‌دهم و تصمیم‌‌گیری می‌‌کنیم.

محسنی بندپی با بیان اینکه ۱۷ هزار کارگاه صنعتی در استان تهران وجود دارد و بیشترین صنوف خدماتی و کارگا‌ه‌های صنعتی در تهران قرار دارند، یادآور شد: اینگونه نیست که بخواهیم عوارضی را برای صنوف وضع کنیم و باید در این خصوص با وزارت صمت هماهنگی‌‌های لازم صورت بگیرد.

آن چیزی که مجلس امسال در تبصره ۱۶ آورده؛ این است که به استانداران اجازه داده است تا در بحث هدفمندی یارانه‌‌ها اگر صرفه‌‌‌جویی صورت گرفت، برای پروژه‌‌های عمرانی و کاهش قدر مطلق از محل درآمد یارانه‌‌‌ها هزینه شود.

وی ادامه داد: ما این را دنبال می‌‌کنیم و درخصوص سایر موارد چنانچه مصوبه‌‌‌ای باشد، درصدی از سود شرکت‌‌ها یا مسئولیت اجتماعی که برعهده شرکت‌‌ها و موسسات است برای محروم‌‌‌زدایی و توسعه زیرساخت‌‌‌های نقاط محروم تهران استفاده خواهیم کرد.

استاندار تهران درخصوص پیست دوچرخه‌‌‌سواری عنوان کرد: هر چیزی که بتوان با آن نشاط و شادابی و امید اجتماعی را که نوعی از سرمایه اجتماعی است، در شهر تقویت کند، در درجه اول برعهده شهرداری است و ما هم هر کمکی که بتوانیم در این زمینه انجام خواهیم داد.

بسیاری از بیماری‌‌‌های ما به دلیل کم‌‌‌تحرکی ما است. اگر فضایی برای پیاده‌‌‌روی، دوچرخه‌‌‌سواری و ورزش‌‌های همگانی ایجاد و آن را ترویج و به یک فرهنگ تبدیل کنیم، قطعا بسیاری از مسایلی که ما به لحاظ اسکلتی به آن دچار هستیم، برطرف می‌‌‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اصلا میلونی باشه کدوم مشکل دغه غه دولت بوده این دومیش باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج