۸۰۸۴۷۳
۲ نظر
۵۰۰۶
۲ نظر
۵۰۰۶
پ

حمایت امارات از عربستان در مقابل ترکیه

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات که کشورش متحد جنایات سعودی در یمن ودر حمایت از عربستان در پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد مدت ها سکوت اختیار کرده بود، از سیاست های ترکیه در هدف قرار دادن عربستان انتقاد کرد.

خبرگزاری ایرنا: انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات که کشورش متحد جنایات سعودی در یمن ودر حمایت از عربستان در پرونده قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد مدت ها سکوت اختیار کرده بود، از سیاست های ترکیه در هدف قرار دادن عربستان انتقاد کرد.

محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی که طی سال های اخیر در ظاهر پا به پای عربستان و همسو با سیاست های آن، اما در واقع برای تحقق اهداف و منافع خود گام برداشته، با مطرح شدن موضوع قتل خاشقچی مدت ها درباره آن سکوت کرده و هیچ اقدام موثری انجام نداده است.

قرقاش در صفحه توئیتر خود امروز (شنبه) نوشت: حمله هدفمند قطر علیه عربستان و رهبران آن چیز جدید یا عجیبی نیست بلکه احیای شیوه مسجل و ثابت شده دوحه برای هدف قرار دادن همسایگانش است. تلاش ترکیه در ادامه این تلاش قطر برای هدف قرار دادن ریاض نیز به جایگاه آنکارا در منطقه لطمه خواهد زد و باعث تضعیف نفوذ آن در منطقه می‌شود.

قرقاش در حالی از ترکیه انتقاد کرده که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه ضمن انتقاد از عربستان در قضیه قتل خاشقچی، از ریاض خواست که عاملان قتل این روزنامه نگار را به ترکیه تحویل دهد.

اردوغان گفت: کشورش نمی تواند حادثه قتل جمال خاشقچی را به فراموشی بسپارد و تنها این کشور پیگیر این جنایت است.

جنایت قتل خاشقچی روزنامه نگار مطرح عربستانی و ستون نویس واشنگتن پست، واکنش و خشم شدید جهانی علیه سران سعودی و به ویژه شخص بن سلمان را ایجاد کرده است و بسیاری از سناتورهای آمریکایی که روزی دوست و همپیمان بن سلمان بودند، امروز و پس از قتل خاشقچی به مخالف سرسخت وی تبدیل شدند.

روابط ترکیه و عربستان در پی قتل خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول، وارد مرحله جدیدی از تنش شده است.

روابط قطر با چهار کشور عربی (عربستان، امارات، بحرین و مصر) نیز از یک سال و نیم قبل قطع شده است و این چهار کشور از سرگیری روابط با دوحه را به پذیرش شروط آنها از جمله کاهش روابط دوحه با ایران، توقف حمایت قطر از اخوان‌المسلمین و حماس منوط کرده اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      راحت شدن روشان شاد

    • بهلول

      بهلول شدیدا از ترکیه حمایت میکنه هر که مرده بیاد جلو

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج