جاباما
۸۰۳۳۳۸
۳۷ نظر
۵۰۱۳
۳۷ نظر
۵۰۱۳
پ

کدام بهترند؟ آمار کی‌روش یا افتخارات برانکو؟

کی‌روش و برانکو در رده ملی تقریبا نتایج مشابهی کسب کرده‌اند. کی‌روش در میانگین امتیازهای کسب‌شده کمی از برانکو بهتر است اما ایوانکوویچ افتخارات مهم‌تری به‌دست آورده است.

ایران ورزشی: کی‌روش و برانکو در رده ملی تقریبا نتایج مشابهی کسب کرده‌اند. کی‌روش در میانگین امتیازهای کسب‌شده کمی از برانکو بهتر است اما ایوانکوویچ افتخارات مهم‌تری به‌دست آورده است.

کی‌روش در ۷ سال و ۹ ماه اخیر ۹۱ بار روی نیمکت ایران نشسته که حاصل آن ۵۴ برد، ۲۵ تساوی و ۱۲ شکست است. یعنی ۱۸۷ امتیاز کسب کرده، به طور میانگین ۲/۰۵ به ازای هر بازی که ۰/۰۴ درصد بهتر از برانکو است.

اگر این اختلاف اندک را با قهرمانی برانکو در بوسان و کسب عنوان سومی در جام ملت‌های آسیا پوشش بدهیم، می‌توان گفت این دو مربی روی نیمکت تیم ملی به یک اندازه موفق بوده‌اند.هر چند بازی‌های ملی و سطح رقبا را هم باید در نظر گرفت اما آمار کلی و عناوین کسب شده توسط دو مربی نشان می‌دهد آن‌ها در تیم ملی شبیه یکدیگر نتیجه گرفته‌اند.

کدام بهترند؟ آمار کی‌روش یا افتخارات برانکو؟

بنابراین مقایسه کی‌روش و برانکو، در یک نقطه مشترک هم به نتیجه‌ای آنچنانی نمی‌رسد. نتیجه‌ای که بتواند ملاکی برای قیاس آن‌ها با هم باشد.

اختلاف میان کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ، نه برای امروز است و نه دیروز. این دو یکی دو سالی است که با یکدیگر به مشکل خورده‌اند و دیگر خبری هم از حضور برانکو در تمرین تیم ملی و یا برعکس، تماشای تمرین پرسپولیس توسط کی‌روش نیست. تنها عکس مشترک این دو را چند سال قبل دیده‌ایم. جایی که برانکو با کت کرم‌رنگ در حال گپ زدن با کی‌روش است. این تنها تصویری است که از این دو به یاد داریم.

از اختلاف‌ها و دلایل‌شان که بگذریم، این روزها قیاس میان این دو مربی را در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها می‌بینیم. عده‌ای معتقدند کی‌روش در سطح بالاتری نسبت به برانکو قرار دارد و گروهی دیگر بر این عقیده‌اند که برانکو مربی بهتری است.

اگرچه کارلوس کی‌روش به لحاظ آماری و سوابق حرفه‌ای مربیگری در فوتبال دنیا اصلا قابل مقایسه با برانکو نیست و آثار فنی‌اش هم کلاس و جنس دیگری دارد اما برخی معتقدند از نظر توان مربیگری نمی‌توان به طور قاطع گفت چه کسی بهتر است. در عین حال بررسی رزومه این دو در تنها تیم مشترک‌شان شاید بتواند به این مقایسه و نتیجه آن کمک کند.

کدام بهترند؟ آمار کی‌روش یا افتخارات برانکو؟

برانکو و کی‌روش هر دو سال‌هایی را روی نیمکت تیم ملی گذرانده‌اند. برانکو حدفاصل سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ و کی‌روش از ۴ آوریل ۲۰۱۱ تا امروز. هر دو حضور در تورنمنت‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند. برانکو ایوانکوویچ با تیم ملی به جام ملت‌های آسیا رفته، در بازی‌های آسیایی شرکت کرده و در جام جهانی نیز حضور داشته است.

کارلوس کی‌روش نیز یک جام ملت‌های آسیا را با ایران تجربه کرده و ۲ بار هم در جام جهانی روی نیمکت تیم ملی نشسته است. هر دو مربی در تورنمنت‌های بزرگی شرکت کرده‌اند اما مقاطع زمانی مختلف و سختی رقابت‌ها و افزایش قدرت رقبا کار را برای مقایسه دشوارمی‌کند.

مربی کروات از حیث کسب عنوان، در جایگاه بهتری نسبت به کی‌روش قرار دارد. برانکو همراه تیم امید و در حضور علی دایی، یحیی گل‌محمدی و ابراهیم میرزاپور که بازیکنان بزرگسال این تیم بودند، عنوان قهرمانی بازی‌های آسیایی بوسان را به‌‌دست آورد.

کدام بهترند؟ آمار کی‌روش یا افتخارات برانکو؟

عنوانی که شاید یک مدال طلای آسیا برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد اما از حیث اعتبار فوتبالی تقریبا ارزش چندانی نداشت. به ویژه اینکه تیم ملی با حداکثر توانش در استفاده از نفرات بزرگسال راهی این رقابت‌ها شد، آن‌هم در حالی که عمده کشورهای مدعی به بازی‌های آسیایی به چشم یک تورنمنت تدارکاتی پیش از مقدماتی المپیک نگاه می‌کنند و اتفاقا از چهره‌های جوان‌تر سود می‌برند. البته در آمار، این عنوان قهرمانی را باید به نام برانکو بنویسیم.

سرمربی پرسپولیس یک عنوان سومی هم در جام ملت‌ها همراه ایران به‌دست آورده. عنوانی که می‌توانست قهرمانی باشد اما شکست در ضربات پنالتی مقابل چین باعث شد تا دست ایران- در عین شایستگی- از تصاحب این افتخار کوتاه بماند. او یک صعود آسان هم به جام جهانی 2006 را در کارنامه دارد، هر چند تیم ملی با کسب تنها یک امتیاز از مسابقات خداحافظی کرد.

اما کی‌روش. مرد پرتغالی شاید هنوز عنوان قابل‌توجهی با تیم ملی به‌دست نیاورده باشد اما 2 بار ایران را به جام جهانی برده. یک بار در سال 2014 و دیگری 2018 که آسان‌تر شدن صعود به جام جهانی خود دستاورد فنی مهمی برای تیم ملی است. همچنین عملکرد خوب ایران مقابل آرژانتین و نیجریه در جام جهانی 2014 و بهتر از آن مقابل مراکش و پرتغال در جام جهانی 2018 نشان از سیر صعودی شخصیت فنی و اعتبار تیم ملی ایران دارد.

شکست مقابل عراق در جام ملت‌های آسیا در سال 2015 نقطه تاریک کارنامه کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ایران است. هر چند در این بازی، ایران دقایق بسیاری را ده‌نفره بود و در نهایت هم مقابل عراق و با ضربات پنالتی شکست خورد.

قهرمانی به کنار، آمار بازی به بازی برانکو و کی‌روش را مقایسه می‌کنیم. برانکو ایوانکوویچ با احتساب بازی‌های آسیایی، 62 بار روی نیمکت تیم ملی ایران نشسته، 36 برد به‌دست آورده، 17 بار مقابل حریفان به تساوی رسیده و 9 شکست نیز متحمل شده است. او 125 امتیاز روی نیمکت ایران کسب کرده، یعنی به طور میانگین به ازای هر بازی 2/01 امتیاز.

در این بخش، آمار کارلوس کی‌روش کمی بهتر از برانکو است. سرمربی پرتغالی تیم ملی در 7 سال و 9 ماه اخیر 91 بار روی نیمکت ایران نشسته که حاصل آن 54 برد، 25 تساوی و 12 شکست است. یعنی 187 امتیاز کسب کرده، به طور میانگین 2/05 به ازای هر بازی که 0/04 درصد بهتر از برانکو است.

اگر این اختلاف اندک را با قهرمانی برانکو در بوسان و کسب عنوان سومی در جام ملت‌های آسیا پوشش بدهیم، می‌توان گفت این دو مربی روی نیمکت تیم ملی به یک اندازه موفق بوده‌اند.هر چند بازی‌های ملی و سطح رقبا را هم باید در نظر گرفت اما آمار کلی و عناوین کسب شده توسط دو مربی نشان می‌دهد آن‌ها در تیم ملی شبیه یکدیگر نتیجه گرفته‌اند. بنابراین مقایسه کی‌روش و برانکو، در یک نقطه مشترک هم به نتیجه‌ای آنچنانی نمی‌رسد. نتیجه‌ای که بتواند ملاکی برای قیاس آن‌ها با هم باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      چرا درمطلبتان درمورد کیروش چه درمنچستر ویاریال مادرید وتیم ملی پرتغال بازیکنانی در اختیار داشت وچه مقامهایی کسب کرد لطفا مقرضانه وطرفداری نکنید مربی که بجزدرایران(باحمایت فردوسی پور وسیما) درتمام تیمهای دیگربدلیل نتایج ضعیف برکنارشد ولی کوچشم ووجدان بیدار وواقع بین درمطبوعات ایران

    • هیس

      تا کی قیاس الکی کیروش مربی تیم ملیه اون‌ آقا مربی تیم باشگاهیه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا اینارو شفانده تا بخندیم اخه بدبخت کیسه کش این منظورش مقایسه ی دومربی درمقام تیم ملی ایرانه نه باشگاهی خدایا باایناشدیم هشتادمیلیون نفر خخخخخ

    • تبریزلی

      آمار برانکو درسایه کمک وزارت ورزش و داورا بوده ولی کی روش به تیم داغون ایران اعتبار داده.برانگو رو شماها علم گردین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه شماها چقدر خرفتین اخه منظورش تو تیم ملیه چه ربطی به وزارت داره همیشه اینجور نفهمانه قضاوت میکنید فقط ازبی عرضگیتون وبی غیرتی بازیکناتون یه چیزیادگرفتین هرچی شد بگین وزارت آهای ملت ایران قضاوت کنید این هوچی گرهای بیسواد و نفهم رو بنظرم ازغار بیرون نیایید دکل نوردان

      • مملکت ویران

        کاربر۳:۴۱ولش کن اینارو.بااینا۸۰میلیونیم که یارانه هم تعلق میگیره واسشون.

    • ایرانی

      چراالکی این دومربی روتقریبا مثل هم دونستی برانکو.یک قهرمانی.یک سومی جام ملتهاداره وکیروش هیچی. برانکوبعنوان سرمبی حدود56%بازیهاروبرده وکیروش حدود46%.برانکوظرف دوسال سرمربیگری وکیروش حدودهشت سال یعنی چهاربرابربرانکو.امکاناتی که دراختیارکیروشه حتی نصفشم دذاختیاربرانکونبوده.چراماستمالی میکنی کیروشی پورثانی.

      پاسخ ها

      • نامور

        برانکو بیش از ۳ سال سرمربی تیم ملی بود

    • ایرانی

      کیروش افتخارش اینه ایران دررنکینگ فیفاهمیشه بین رده های30 تا36بوده وبرانکوتارده 17 رنکیگ فیفاایرانوبالااورد. کجاافتخارات کیروش بقول تونزدیک باافتخارات برانکوه.؟.

    • mehrdad

      برانکو اون زمانی که مربی بود تیم ملی کلی بازیکن تو ارکپا داشت علی کریمی مهدویکیا نکونام هاشمیان ....تو جند سالی که تو ایران مربی بود همش از یه ترکیب استفاد میکرد که همشون بالای 27 سال سن داشتن.اون ترکیبو کیروش داشت راحت قهرمان اسیا میسد راحت از اون گروه تو جام جهانی صعود میکرد و البته هیج بازیکن سازیم انجام نداد.بعد برانکو تا 5سال تیم ملی حرفی واس گفتن نداشت.ولی کیروش یه تیم درب و داغون گرفت و همین الان سه تا تیم ملی اماده داریم که اکثرا حرفه این.تو جام حهانی با همین بازیکنای جوون ابروداری کرد و کلی جوون اومد تیم ملی میانگین تیم ملی 23/4.یعن و خیلی کارا دیگه.همین تیمو بدن به برانکو میرنه توش.واس امثال خبرنگارای شمام باید تاسف خورد که یه ماه موند به جام ملتها با این خبرای چرت دو دستگی ایجاد میکنین.این مرتیکه کروات یه دلال بیش نی.و هیچی تو چنته ندار.همین تیمو بدین بهش به یه سال نکشید نابود میکنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کی به تو میگه نظر بدی .....

      • بدون نام

        درود به شرفت.بعد از برانکو تیم ملی هیچ پشتوانه ای نداشت ولی بعد از رفتن کی روش ما تیمی داریم که تا ده سال تضمین شده ست

      • بدون نام

        خب نفهم الانکه بیستا بازیکن لژیونر داریم پس چرا هیچ غلطی نمیتونه بکنه درضمن همین بازیکنارم بیشترشو برانکو ساخته وکیروش داره استفاده میکنه بیرانوند محرمی امیری طارمی رضاییان و و و و پس دهنتو گل بگیر کیسه تن
        تازه امکانات اون زمان کجاو این زمان کجا این یارو الان هشت ساله مربیه به پرفسور وقت ندادن درضمن چیزی میگم تا بیشتر بسوزی برانکو با نوجوانا ودست بسته ومحروم ومصدوم تیمو برد فینال اسیا فک کنم اگه مربی ملی بود حداقل تا یک چهارم جام جهانی تیم رو میبرد چون کرواسی رو سوم جهان کرده

    • بدون نام

      فقط برانکو....دلال موزامبیکی باید بره

    • بدون نام

      این تیتر رو یه لنگی کیسه کش زده کیروش با برانکو اصلا قابل مقایسه نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اون که شکی نیست...

    • بدون نام

      برانکو خاک پای کی‌روش هم نمیشه با چه حسابی این دوتا را مقایسه میکنید؟

    • شهرام

      واقعا برای نویسنده مطلب متاسفم و برایش شفای عاجل آرزو میکنم . برادر من آیا واقعا سواد نداری یا خودتو زدی به بیسوادی . البته دومی محتمل تره چون مشخصه اصلی طرفدارای کیروشه . چجوری به این نتیجه رسیدی که هردو برابر هستن . کیروش شاید مربی چندتا تیم بزرگ بوده باشه که البته از روی ناچاری آوردنش ولی مهم مدال های یک مربیه که روی گردنشه . کیروش چندتا جام آورده ؟ آیا اول شدن در بوسان خیلی بی اهمیت بود ؟ اگه عناوین برانکو اهمیت نداشته باشه پس آمار کیروش برای درب کوزه مناسبتره . بابا چرا چشماتونو میبندین و دهان باز میکنین و حق رو ناحق میکنین ؟ انصاف نیست این همه کور بودن و بی عدالتی . چی گیرتون میاد از این خزعبل نویسی ؟ بخدا اگه طلا هم بدن بازم ارزش نداره . کیروش در مقابل برانکو حتی از صفر هم کمتره . متاسفم برای تو و امثالهم که بعد از هشت سال و خوراندن میلیونها دلار به کیروش به این افتخار میکنین که بدون دردسر رفتیم جام جهانی . خوب که چی ؟؟؟؟ اینهمه هزینه برای همین بود ؟ اگه خودتون لیاقت بیشتر از ندارین ، لطفا بقیه ملتو قاطی خودتون نکنین . ایران باید در روسیه از گروهش صعود میکرد ولی نکرد چون مربیمون عرضه و توان بیشتر از نداشت . ولی اگه دالیچ سرمربیمون بود حتما صعود میکردیم . برید خودتونو معالجه کنید در اسرع وقت .

    • بدون نام

      کیروش توتیم ملی موفق ولی برانکونه وکیروش۱۰تااول جهان برانکو۱۷۰

    • بدون نام

      فقط برانکو

    • بدون نام

      رتبه ایران در زمان برانکو سرمربی تیم ایران بود 15 جهان هم شد .حالا کیروش هی بدو هی بدو میدونی بخاطر همین قضیه هم با برانکو مشکل داره

    • ح متقی

      معلومه که کیروش

    • بدون نام

      آخه مقایسه برانکو با کیروش منطقیه کیروش تو کارنامش قهرمانی جهان با جوانان پرتغال داره سرمربی رئال مادرید بوده با منچستر عناوینی کسب کرده که برانکو تو خوابش نمی تونه ببینه آخه چرا مقایسه ی خنده دار مبکنید الان لنگیا میان از روی تعصب چرت و پرت مینویسن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        معلومه که نه سنت میرسه نه عقلت بدبخت برانکو سومی جام جهانی رو داره که حتی کیروش خوابشم نمیبینه تو ریالم که انداختنش بیرون داشت سقوط میکرد

    • بدون نام

      برانکو نفراتی چون علی دایی ،کریمی،باقری،مهدوی کیا،هاشمیان ،رحمان رضایی و....رو داشت ولی کی‌روش زمانی که اومد تیم ملی صفر و ورشکسته بود

    • مهدی

      برانکو دیگه کیه.؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همونکه چهارساله زیرشین خخخخخخخ

    • علی آبی....

      کیروش کبیر....

    • بدون نام

      برانکو

    • بدون نام

      کیروش هیچی نیست.
      برانکو بهترین مربی تو ایران بوده.
      اون زمان که براتکو مربی تیم ملی بود امکانات درستو حسابی براش فراهم نمیکردن.لیگو اینقدر تعطیل نمیکردن.بازیکنا بیشتر تو باشگاه بودن تا تیم ملی.
      ولی کیروش هر حرفی میرنه فدرراسیون قبول میکنه.هرچی میخواد براش فراهم میگنن.بهترین دستمزدم میگیره.
      اقای کیروش خوان چه مقاکی برای ایران اورده.فقط تا جام جهانی برده.
      مگه نمیگه ایران بهترین تیم اسیاست.پس اگه ایران بهترین تیمه اسیاست بیادو قهرمانش کنه.
      امکانات الانو با زمان برانکو مقایسه کنید ببینید چی بود اون زمان.
      برانکو تیم پرسپولیسو که محروم از بازیکن بودو برد فینال.اگه کیروش بود همش غر میزد بازیکن نداریم.
      همین امکاناتو بیان بدن برانکو واسه تیم ملی .مطمان باشید خیلی بهتر از کیروشه

    • میلاد

      بازیهای اسیایی ارزش چندانی ندارد؟؟؟!!! یادمون رفته بعد اون قهرمانی حتی صعود از گروهمون ارزو شده. مقرضانه ننویس کی روش بهترین رئال تاریخ رو 4ام کرد چی میکی تو

    • بدون نام

      رسانه کیروش و نان خوران کیروش و ترس از قطع مواجب ماهیانه

    • بدون نام

      نویسنده اخر عقده ای هستی ..که نتایج کیروش کمی بهتر است ؟جام جهانی 3تا از پرتقال 3تا از مکزیک و اون بازیهای مایه ابروریزی و باخت به کره و حتی بحرین و... خجالت بکش برانکو همونیه که فصل پیش توباشگاههای اسیا. از الهلال و الملال 4تا 6تا خورد. چه کسی و با کیروش مقایسه میکنه که افتخارش اول شدن در باشگاههای ایران با اون همه امکانات و پول و بهترین بازیکنانه .. یعنی باید اخر میشد؟جمع کن بابا

    • مهدی

      کیروش یه دونه باشه


      لطفا واسه تیم ملی حاشیه درست نکنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        زارت

      • بدون نام

        کاربر 22:55 حقا که مربیت همون برانکو هستس شماها یه مشت ادم از سطح پایین جامعه و کنار گذاشته شده هستید که میخواید خودتون و نشون بدید تربیت که نداری فهم و شعور هم نداری

    • Reza

      برانکو هم ملی خوب کار کرد هم باشگاهی ما حتی زمانه برانکو تا رده 15جهان اومدیم که کشور آلمان اعتراض کرد به فیفا که ایران اصلا باشگاه یا سخت افزار خوبی در فوتبال نداره چطور اینا تا این رده پیشرفت کردن بعدش اخلاقم شرط بخدا شما نگاه کنین به اخلاق کی‌روش همش حسد کینه ورزی آخه اینکه نمیشه سرت بکارت باشه ببینیم چند مرد حلاجی فقط حرفه کی‌روش حالا برعکس برانکو مرد حرف نیست بلکه مرد عمل دمش گرم من به نوبه خودم خیلی چیزها ازش یاد گرفتم تو زندگیم مرد اخلاق و عمل همیشه موفق باشی برانکو عزیز

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج