جاباما
۷۹۹۹۲۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

چالش‌های پدربزرگ و نوه در «من و مادربزرگه»

کارگردان نمایش «من و مادربزرگه» که در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور دارد، عنوان کرد هنرمندان برای به رخ کشیدن توانایی ها و آشتی دادن کودکان با تئاتر در جشنواره حضور می یابند.

مهر نوشت: کارگردان نمایش «من و مادربزرگه» که در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور دارد، عنوان کرد هنرمندان برای به رخ کشیدن توانایی ها و آشتی دادن کودکان با تئاتر در جشنواره حضور می یابند.

رضا روان کارگردان نمایش «من و مادربزرگه» که در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان حضور دارد گفت: «من و مادربزرگه» شنبه سوم آذرماه در سه نوبت در جشنواره اجرا دارد. این اثر نمایشی سال گذشته به بخش مسابقه راه پیدا نکرد و در بخش ویژه حضور یافت که در شهرستان اسدآباد استان همدان به صحنه رفت.

چالش‌های پدربزرگ و نوه در «من و مادربزرگه»

او درباره ویژگی‌های نمایش بیان کرد: این نمایش یک اثر زنده عروسکی است که به مدت ۵۰ دقیقه برای گروه سنی کودک تولید شده است و داستان دختربچه ای به نام مینا را روایت می کند که به دلیل اینکه پدر و مادرش سر کار هستند بیشتر وقت خود را با پدربزرگ و مادربزرگش می گذراند اما یک روز حین بازی قایم‌باشک مادربزرگش فوت می کند و او حالا مجبور است وقتش را با پدربزرگ بازیگوشش بگذراند. مینا با استفاده از داستان هایی که مادربزرگش برایش تعریف می کرده قصد دارد پدربزرگش را راهنمایی و به راه راست هدایت کند.

روان درباره روند برگزاری جشنواره عنوان کرد: این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان خیلی پربار است و هم نمایش های داخلی و هم خارجی از کیفیت خوبی برخوردار هستند. همچنین امسال یک سالن نیز به مجموعه سالن های جشنواره اضافه شده که اتفاق خوشایندی است. امیدوارم در سال های آینده تعداد روزهای جشنواره افزایش پیدا کند چون کودکان و نوجوانان ما به این فرهنگسازی و آشنایی با تئاتر کودک و نوجوان نیاز دارند و در صورت افزایش روزهای برگزاری جشنواره شاهد اجرای آثار بیشتری خواهیم بود.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان بعد از جشنواره تئاتر فجر مهمترین جشنواره ای است که اعتبار جهانی دارد و در طول این سال ها نیز مردم همدان جشنواره را دنبال می کنند و در طول برگزاری جشنواره همه سالن های تئاتری شهر پر از تماشاگر است.

این کارگردان تئاتر که از شهر همدان در جشنواره حضور دارد در پایان درباره هزینه هایی که صرف اجرای کار شده است، توضیح داد: این نمایش سال گذشته ۱۰۰ اجرا داشته است که برای اجرای جشنواره دکور و لباس ها فرسوده شده اند و ما مجبور شدیم مجددا ۴ - ۵ میلیون تومان هزینه کنیم. کمک هزینه های جشنواره نیز آنقدر نیست که بتواند نیازهای گروه ها را برطرف کند البته همه ما از وضعیت اقتصادی کشور مطلع هستیم و مشکلات جشنواره را می دانیم. هنرمندان ما تنها برای به رخ کشیدن قابلیت هایشان و آشتی دادن کودکان با تئاتر و دیدن آثار همکارانشان است که در جشنواره شرکت می کنند وگرنه این جشنواره هیج منفعت دیگری برایشان ندارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج