۷۹۸۲۳۷
۱۱ نظر
۵۰۰۶
۱۱ نظر
۵۰۰۶
پ

کی‌روش و محبوبیتی که رو به زوال است

روند دومینوی از دست رفتن محبوبیت کی‌روش، یا لااقل بخش زیادی از محبوبیتش، سرعت بالایی به خود گرفته.

روزنامه اعتماد - علی ولی‌اللهی: روند دومینوی از دست رفتن محبوبیت كی‌روش، یا لااقل بخش زیادی از محبوبیتش، سرعت بالایی به خود گرفته.

مرد پرتغالی در فاصله دوماهه تا آغاز جام ملت‌های آسیا وارد جنگی بی‌سابقه با رسانه‌ها شده كه عاقبتش معلوم نیست به كجا ختم خواهد شد. در این میان شاید بتوان چند اتفاق برجسته را از همه كنش‌های سرمربی تیم ملی و همكارانش جدا كرد و به عنوان نقطه عطف بررسی كرد. بعد از جام جهانی و آن مصاحبه آتشین كی‌روش علیه برانكو، وضعیت تقریبا آرام بود و همه در فضایی نسبتا دوستانه، هرچند به ظاهر، مشغول كار خودشان بودند كه به ناگاه دعوای كادر فنی تیم ملی و تیم امید و اظهارنظر عجیب و بی‌ادبانه دستیار كی‌روش باعث بروز التهاب در فضای ورزش شد.

مك‌درموت خطاب به استیلی گفت: «به نظر می‌رسد آقای استیلی تیم ملی را با سیرك اشتباه گرفته است!

اگر شما به دنبال استفاده از خرس برای سیرك هستید بهتر است خرس‌هایی را كه در میانمار جا گذاشته‌اید استفاده كنید! » این صحبت‌ها بلافاصله با واكنش منفی از سوی پیشكسوتان فوتبال ایران مواجه شد و همگان انتظار داشتند كی‌روش در اولین فرصت تلاش كند حرف‌های دستیارش را اصلاح و جو را تلطیف كند اما كی‌روش نه تنها این كار را نكرد بلكه به نوعی از درموت حمایت هم كرد.

کی‌روش و محبوبیتی که رو به زوال است

در این میان پرسپولیس، بزرگ‌ترین رقیب عشقی كی‌روش نزد هواداران (البته به زعم خودش) توانست در كمال شگفتی به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا كند و همین امر باعث شد توجهات از كی‌روش و جنجال‌های همیشگی‌اش برود سمت قرمزپوشان پایتخت. از وزیر و وكیل گرفته تا رییس فیفا و رییس AFC و رییس فدراسیون فوتبال خودمان چشم دوختند به فینال باشگاه‌های آسیا.

اما اتفاق آنجایی رخ داد كه كی‌روش ترجیح داد در روزی كه همه بزرگان فوتبال دنیا در ورزشگاه‌ آزادی برای تماشای فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند، دستیارانش را به آزادی بفرستد و خودش یك روز بعد راهی تهران شود؛ تصمیمی كه انتقادات زیادی را به همراه داشت. در كنار بی‌توجهی كی‌روش به بزرگ‌ترین مسابقه فوتبال آسیا در سال جاری، مشت‌های گره كرده لوپز، مربی دروازه‌بانان تیم ملی بعد از باخت قرمزها مقابل كاشیما حسابی خبرساز شد.

البته لوپز ادعا كرد كه می‌خواسته به زیكو علامت بدهد اما بعد از مدتی مشخص شد كه او كاملا از باخت نماینده فوتبال كشورمان خوشحال شده بوده؛ شعفی كه احتمالا در آن سر دنیا در وجود كی‌روش هم وجود داشته اما كسی نبوده تا تصاویرش را ضبط كند.

فینال لیگ قهرمانان آسیا تمام شد و ارودی تیم ملی برای بازی مقابل‌ترینیداد و توباگو آغاز شد. در همان روزهای اول اردو بازیكنان با حركتی هماهنگ ارتباط خودشان با مردم را به‌طور كامل قطع كردند.

کی‌روش و محبوبیتی که رو به زوال است

بازیكنان تیم ملی صفحات‌شان را در فضای مجازی دی‌اكتیو كردند و مربیان هم پستی به اشتراك گذاشتند با این مضمون: OUT OF SERVICE.

در ابتدا به نظر می‌رسید كه این اقدام برای تمركز بیشتر و دوری از حواشی انجام شده اما بعد معلوم شد كه این خودش یك حاشیه جدید برای تیم ملی است؛ وقتی معلوم شد كه ملی‌پوشان در اعتراض به عدم توجه و نگرفتن مطالبات و پاداش‌شان دست به اعتراض همگانی زده‌اند؛ ایده‌ای كه ریشه‌اش را باید در تفكرات سرمربی تیم جست‌وجو كرد.

اعتراض مالی بازیكنانی كه رقم‌های میلیاردی قراردادهای‌شان باعث شده جزو متمولین این سرزمین باشند، گرچه كاملا به حق است، اما در شرایطی كه وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست، موجی از گلایه را روانه اردوی تیم ملی كرد.

خیلی‌ها معتقد بودند كه این كار نشانه فاصله گرفتن بازیكنان تیم ملی از مردم عادی است. از همان روزها هم دیگر هیچ‌كدام از اعضای تیم ملی، چه سرمربی چه دستیاران و چه بازیكنان، با اصحاب رسانه گفت‌وگویی نداشتند و به نوعی خبرنگاران ایرانی را بایكوت كردند.

روز بازی ایران و‌ترینیداد و توباگو روز عجیبی برای فوتبال ایران بود. در حالی كه تیم ملی آخرین بازی‌اش را قبل از اعزام به مسابقات جام ملت‌ها در ورزشگاه آزادی برگزار می‌كرد و بلیت بازی هم رایگان بود و انتظار می‌رفت هواداران برای بدرقه تیم ملی بیایند، كمتر از ۲۰۰۰ نفر راهی آزادی شدند تا مشخص شود كه خیلی از هواداران دل خوشی از تیم ملی ندارند و فاصله‌ای كه منتقدین می‌گفتند بین مردم و تیم به وجود آمده، یك واقعیت محض است.

بازی سرد ایران و حریف كونكا‌كافی‌اش با نتیجه ۱ بر صفر به سود ایران تمام شد. این بازی چنان خواب‌آور بود كه حتی سلطانی‌فر و تاج هم نتوانستند در مقابلش مقاومت كنند و دوربین‌ها نشان می‌داد كه جایگاه ویژه استادیوم تبدیل به یك خوابگاه گرم و نرم شده.

اما این سرمای بازی با اتفاقات بعدش حسابی داغ شد. اوسیانو كروز دستیار كی‌روش در واكنش به سوال خبرنگار ورزش۳ كه از لوپز در مورد خوشحالی‌اش بعد از باخت پرسپولیس مقابل كاشیما پرسیده بود، با فحاشی به او حمله و درگیری فیزیكی ایجاد كرد.

كروز حتی هنگام خروج از ورزشگاه هم با دیدن همان خبرنگار می‌خواسته از اتوبوس پیاده شود و دوباره خبرنگار را كتك بزند كه بازیكنان اجازه نمی‌دهند!

این درگیری باعث شد كه صبر بسیاری از منتقدین كی‌روش تمام شود و او را با شدیدترین حملات مورد انتقاد قرار دهند. از آن طرف كی‌روش هم كه دست به بیانیه نوشتنش خوب است بدون توجه به اتفاقات بعد از بازی، هیچ واكنشی از خودش نشان نداد. انگار نه انگار!

کی‌روش و محبوبیتی که رو به زوال است

تنها كسی از مراجع ذی‌صلاح كه در مورد حمله كروز به آن خبرنگار واكنش نشان داد، مهدی تاج بود كه گفت این مساله مورد بررسی قرار خواهد گرفت و با خاطیان برخورد خواهد شد؛ مردی كه او را باید یكی از عناصر اصلی دومینوی تلخ حواشی تیم ملی دانست؛ كسی كه در روزهای اخیر چنان درگیر ماجرای بازنشستگی و حفظ جایگاهش بود كه درنیافت در مجموعه‌های تحت امرش چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است.

تاج نه در مورد حرف‌های درموت، نه در مورد بایكوت خبرنگاران، نه در مورد عدم حضور كی‌روش در فینال ACL و نه در مورد اعتراض بازیكنان واكنش مشخصی نشان نداد و باعث شد حواشی بیشتر و بیشتر شود.

کی‌روش و محبوبیتی که رو به زوال است

اتفاقاتی كه در چند وقت اخیر رخ داده، از آن دست رخدادهایی است كه دیگر برگشتی ندارد. خیلی‌ها بازی ایران و‌ترینیداد را آخرین حضور كی‌روش در ورزشگاه آزادی می‌دانند.

از آن طرف هنوز هستند طرفدارانی كه از كی‌روش حمایت می‌كنند و حتی اگر به رفتار او نقد داشته باشند می‌گویند تا بعد از جام ملت‌ها صبر كنیم كه حسرت ۴۳ ساله‌مان تمام شود؛ حسرتی كه تبدیل به پتكی در دستان كی روش شده و هر جا كم می‌آورد آن را به سر فوتبال ایران می‌كوبد.

رفتار غیرمنطقی كی‌روش این اواخر باعث به وجود آمدن یك دوقطبی بزرگ در فوتبال ایران شده. این دو قطبی جای هیچ گونه نقدی را باز نمی‌گذارد؛ چرا كه همه را تبدیل به موافقان و مخالفان كی‌روش می‌كند و انگار هیچ كس نیست كه بتواند خارج از این دو طیف قرار بگیرد و حرفی بزند.

این فضا البته بسیار نزدیك به ذهنیت خود كی‌روش است. مرد پرتغالی در این ۸ سال حضور در تیم ملی نشان داده به هیچ عنوان آدم دموكراتی نیست و كارهایش را به شكل سلبی پیش می‌برد نه ایجابی.

كی‌روش شاید از لحاظ فنی یكی از بهترین مربیانی باشد كه در چهل سال اخیر به ایران آمده اما كاراكتری‌سلطه‌جو و تمامیت‌خواه دارد. او نمی‌تواند ببیند كه كسی جز خودش در مركز توجهات قرار دارد.

او در تیمش نیز به همین شیوه كار می‌كند و به هیچ بازیكنی اجازه ستاره شدن نمی‌دهد. تیم ملی ما حتی كاپیتان واقعی هم ندارد. كاپیتان در تیم كی‌روش صرفا برای انجام مناسبات انتخاب می‌شود و گرنه همین اشكان دژاگه كه در بازی با‌ترینیداد بازوبند را به بازو بست، اصلا مشکی‌روش و محبوبیتی که رو به زوال است خص نیست در جام ملت‌ها بازی می‌كند یا نه.

همانطور كه در جام جهانی بازی نكرد. به‌طور خلاصه می‌توان گفت كه كی‌روش شاگردانش را «كوچك‌های شایسته » می‌خواهد؛ زنبورهای كارگری كه در زمین باید فقط دستورات سرمربی را به خشك‌ترین شكل ممكن انجام دهند.

بازیكنان تیم ملی نباید از خودشان هیچ‌گونه خلاقیتی به خرج بدهند و در زمین نباید از محدوده مشخص شده برای‌شان خارج شوند. كی‌روش و دستیارانش همین دید را نسبت به كلیت فوتبال ایران هم دارند.

مشخص است كه كادر فنی به هیچ عنوان هیچ كسی را واجد صلاحیت اظهارنظر درباره تیم ملی نمی‌دانند.

ما كمتر از دو ماه دیگر تا جام ملت‌ها فاصله داریم. فضای دوقطبی به وجود آمده در فوتبال ایران اصلا حس مناسبی به هواداران نمی‌دهد. همه یكدیگر را متهم می‌كنند.

طرفداران باقی‌مانده كی‌روش دیگران را به وطن‌فروشی و مخالفین كی‌روش كه روز به روز بیشتر می‌شوند هواداران كی‌روش را به اجنبی‌پرستی متهم می‌كنند. منتقدین هم از هر دو طیف مورد لطف و عنایت قرار می‌گیرند!

این وضعیتی است كه كی‌روش در به وجود آمدنش نقش اساسی داشته. مردی كه با نتایج خوبش در جام جهانی بسیاری از راه‌های انتقادی نسبت به خودش را بسته و به قول معروف هزینه نقدش را بالا برده.

همین است كه الان خیلی‌ها از جمله عادل فردوسی‌‌پور ترجیح می‌دهند كه سكوت كنند و مته به خشخاش نگذارند تا ببینند تیم در جام ملت‌ها چه نتیجه‌ای می‌گیرد.

در واقع می‌توان گفت كه خیلی‌ها از رویارویی با كسی كه هیچ حد و مرزی برای خودش نمی‌شناسد و هر كاری كه دلش بخواهد انجام می‌دهد، هراس دارند؛ چرا كه ممكن است شاهد الصاق بدترین برچسب‌ها روی خودشان باشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عادل کیروشی پور خفه خون گرفته

    • بدون نام

      از اولم محبوب نبود فقط شو بازی میکرد ولی الان دستش برا مردم رو شد.

    • بدون نام

      کی روش به تنهائی جلوی رسانه های فاسدداخلی ایستاد،رسانه های خود فروخته،تفرقه افکن، هرچند رسانه ها بعلت داشتن امکانات فراوان در توسعه شکاف ،اختلاف بین سرمربی تیم ملی با مربیان باشگاهی وحتی تعدادی از مردم اما واقعیت برای خیلی از مردم روشن شد که مشکل اساسی در کشور ما فقط رسانه های دروغ پرداز هستند. کثیف تر و بی وجدانتر از اینها نداریم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردك موزابيكي خودش منبع فساده

      • بدون نام

        فازت چیه .همین رسانه ها که تا خرتاناق در خدمت کیروش بودن دیگه چی میخواد یه سزمربی از رسانه.بعدشم چون تو ایران هیچ چیزی سرجای خودش نیست.پس از کیروشم نمیشه ایرادی گرفته.مثل مسئولانمون که هر غلطی میخوان میکنن این کیروشم هر غلطی بخواد میکنه

    • حبیب

      به ولله ما ظرفیتهای داخلی داریم که با تکیه به اونها میتونیم به جایگاه واقعیمون برسیم ولی متاسفانه در داخل چشم دیدن موفقیتهای همدیگه رو ندارن. با انتشار رقم دستمزدهای سرمربیان جام جهانی مشخص شد کی روش یکی از گرانترینهاست و رقم قراردادش با مربی انگلیس برابر بود جایگاه انگلیس در جام جهانی کجاست و جایگاه ما کجا؟کسی که با لجبازی جلوی بازی قوچان نژاد رو گرفت و طارمی بی تجربه رو به زمین فرستاد که با احساسات و سرنوشت فوتبالی یه ملت بازی کنه

    • بدون نام

      انشاءالله نمیریم آن روز را ببینیم که تیم ایران به رهبری کی روش جام را از امارات به ایران بیاورد
      آن روز روز مرگ انگل های فوتبال ایرانه انگل هایی که چند دهه است خون فوتبال ایران را می مکند

    • بدون نام

      کی روش در این 8ساله فقط دفاع ایران را نظم داد و اگر در کشورهای دیگر حتی آسیایی مانند ژاپن،کره و...نگاهی بندازیم متوجه می شویم 8سال تغییر یک نسل فوتبالی می باشد ودر این مدت می توان به تمام خطوط فوتبال ملی نظم داد و این خود علامت سوال از کی روش است.که چرا در خطوط دیگر به جز دفاع نتوانسته موفق عمل نماید .

    • مسی

      کی روش=تنها کسی که جلوی دلال بازی تو فوتبال کثیف ایران ایستاد و تنها کسی که قسمتی از پولی که ۳۰ سال تمام فدراسیون های فوتبال تو ایران میخوردن و یه آبم روش رو با پشتوانه مردمیش اونا رو مجبور کرد که خرج فوتبال بزرگسالان کنن و یه مجموعه هم به نام پک ساخت که تا ابد به درد همه پایه های فوتبال ایران میخورد مخالفانش لطفاً خفه بشوند چون یه مشت دلالن که کی روش ۷ساله که جلوشون ایستاده اگه کی روش طرفداراش رو از دست داده بود مطمئن باشید که وزارت ورزش یک روز هم برای اخراجش صبر نمیکرد وبا اخراج اون به دزدیهاشون بعد ۷سال ادامه میدادن تو این سالها فقط به خاطر اینکه ۹۰درصد طرفداران فوتبال تو ایران اونو دوست دارن جرات اخراجش رو ندارن وگرنه از خداشون هم هست که اخراجش کنن.

    • مسی

      بهترینها، تو دیگه با کیروش چه حساب کتابی داری انگار خیلی ازش داغ داری یا نکنه تو هم وارد این بازی های کثیف رسانه ای شدی جوری که تو درباره کیروش نوشتی بدترین دشمنانش هم تا حالا ننوشته بودن هر چند که ۹۰درصد نوشته هات یه طرفه و دروغ بود و هر چند عمراً این نظر رو توی دید قرار بدی اینو واسه خودت نوشتم جهت داشتن به یک جناح یا سمت تو کار رسانه اصلاً آخر و عاقبت خوبی نداره اینو داشته باش تا یه روزی که تمام خواننده هات رو از دست دادی بفهمی چون مردم بالاخره همه چیز رو به مرور زمان میفهمن این از رسم و رسوم دنیا بوده و هست و خواهد بود؛ بای.

    • sari

      این چرت و پرتا چیه
      متاسفم ، شما لیاقتتون همون سر مربی هایی هست که فقط پول میگیرن و هیچ کار نمیکنن
      کیروش براتون زیاده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج