۷۹۷۹۰۶
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

۱۵ سال سحرانگیز مسی در پیراهن آبی اناری‌ها

 شبکه تلویزیونی راشا تودی به مناسبت پانزدهمین سالروز نخستین بازی «لیونل مسی» برای تیم بزرگسالان بارسلونا، در گزارشی افسون ۱۵ ساله اعجوبه مینیاتوری را از نظر گذراند.

ایرنا: شبکه تلویزیونی راشا تودی به مناسبت پانزدهمین سالروز نخستین بازی «لیونل مسی» برای تیم بزرگسالان بارسلونا، در گزارشی افسون ۱۵ ساله اعجوبه مینیاتوری را از نظر گذراند.

راشا تودی نوشت: از نخستین بازی «لیونل مسی» فوق ستاره بارسلونا برای تیم بزگسالان بارسلونا ۱۵ سال می گذرد و در طول یک دهه و نیم، جادوگر آرژانتینی نام خود را به عنوان یکی از بزرگ ترین بازیکنان تمام دوران ها در کتاب تاریخ حک کرده است.

مسی در حالی که ۱۶ سال بیشتر نداشت، در سال ۲۰۰۳ در بازی دوستانه آبی اناری ها مقابل پورتو که با پیروزی ۲ بر صفر کاتالان نیز به پایان رسید، به عنوان بازیکن جانشین وارد زمین شد و حالا باشگاه بارسلونا در سالروز قدم گذاشتن مسی در مسیر پر افتخار خود در بارسا، مصاحبه های گذشته چهره جدید خود را که سرنوشتی جز ستاره شدن برای او نوشته نشده بود، منتشر کرد.

مسی ۳۱ ساله با مهارت های مثال زدنی و گل های استثنایی خود، مستعطیل سبز را در گوشه و کنار جهان منور کرد و در همین راستا شبکه تلویزیونی راشا تودی به سهم خود در قالب گزارشی به تعدادی از بهترین لحظات مسی با لباس آب اناری ها اشاره کرد.

** نخستین گل برای بارسا (2005)

مسی تاکنون ۵۶۶ گل برای کاتالان ها به ثمر رسانده است اما تیم آلباسته نخستین قربانی نبوغ مسی لقب گرفت و در اول ماه مه ۲۰۰۵ در نیوکمپ نام خود را در کنار مسی ثبت کرد.

پس از دریافت پاس عمقی قوس دار شاعر فوتبال بارسا یعنی «رونالدینو»، توپ را از بالای سر دروازه بان رد کرد تا انبار باروت گلزنی مسی جرقه بزند.

** هت تریک در ال کلاسیکو (2007)

در سطح باشگاهی هیچ بازی به اندازه ال کلاسیکو بزرگ نیست و مسی هم همواره بزرگ ترین شکنجه گر رئال مادرید بوده است و در مجموع نبردهای سنتی ۲۶ بار کهکشانی ها را از لبه تیغ خود گذرانده است.

مسی نخستین هت تریک خود را در ال کلاسیکوی هیجان انگیز سال ۲۰۰۷ و زمانی که تنها ۱۹ سال داشت، رقم زد، بازی که در نهایت با تساوی سه بر سه به پایان رسید.

او هر سه گل تیمش را با پای چپ به ثمر رساند و آخرین سه گانه خود را در حالی که با رقص پا به توپ خود رئالی ها را هیپنوتیزم کرده بود، وارد دروازه حریف مستاصل کرد.

** گل انفرادی مقابل ختافه (2007)

مقایسه مسی با «دیگو مارادونا» اسطوره فوتبال آرژانتین چه از لحاظ سبک بازی، چه از حیث قد و قامت و چه از نظر تبحر اعجاب برانگیز اجتناب ناپذیر است.

گل انفرادی مسی مقابل ختافه در نیمه نهایی کوپا دل ری سال ۲۰۰۷ تمام خصوصیات گل مارادونا به انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ را که تحت عنوان «گل قرن» شناخته می شود، در بر داشت.

** گل با سر (2009)

قابل قبول است که مسی یک متر و ۷۳ سانتی متری اکثر گل های خود را با پا به ثمر برساند و همین موضوع گلی را که او در بازی مقابل منچستریونایتد در فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۰۹ با ضربه سر به ثمر رساند، به یک گل نادر تبدیل کند، گلی نادر که البته با تبحری خاص به ثمر رسید.

گل مسی در این بازی، پیروزی ۲ بر صفر کاتالان ها را قطعی و بزرگ ترین جایزه اروپایی را برای آنها تثبیت کرد.

** زدن پنج گل مقابل بایرن لورکوزن (2012)

شماره ۱۰ بارسلونا یکی از بهترین نمایش های فردی خود را در تاریخ لیگ قهرمانان، همزمان با پنج گلی که در مرحله یک هشتم این بازی ها در سال ۲۰۱۲ مقابل نماینده آلمان به ثمر رساند، ثبت کرد.

پنج گل مسی در این بازی رکوردی بود که تا به امروز دست نخورده باقی مانده است؛ گل هایی فراموش نشدنی که نشان دهنده دامنه قابلیت ها و استعدادهای مهاجم مینیاتوری بارسلونا بود.

** تحقیر بوآتنگ (2015)

در طول سالیان، بسیاری از بازیکنان با نبوغ مسی تحقیر شده اند اما شاید هیچ کس به اندازه «جروم بوآتنگ» مدافع بایرن مونیخ ناکار نشده است.

در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۵، مسی با یک حرکت بدن، بوآتنگ را فریب داد و مدافع هاج و واج مانده بایرنی ها در عرض یک چشم به هم زدن نه توپی را می دید و نه مسی را.

مسی در ادامه این حرکت با یک ضربه «چیپ» توپ را از روی سر دروازه بان وارد دروازه باوارایی ها کرد و با سه گل و در مجموع با نتیجه پنج بر سه راهی فینال شد و یوونتوس حسرت به دل را باز هم از جام بی نصیب گذاشت.

** باز هم گل انفرادی (2015)

حمله های تک نفره مسی چیزی کمتر از یورش یک سپاه ندارد و در محفل یورش های انفرادی وی، دژ اتلتیکو بیلبائو در فینال کوپا دل ری سال ۲۰۱۵، منهدم شد.

اعجوبه آرژانتینی از نیمه های زمین توپ را در اختیار گرفت و با سرعتی باور نکردنی، پیش از آنکه با ضربه پای چپ از زاویه بسته، دروازه را فرو بریزد، انبوه بازیکنان مقابلش را قلع و قم کرد.

** نمایشی کلاسیک در ال کلاسیکویی دیگر (2017)

مسی برای به ثمر رساندن پانصدمین گل خود برای بارسا، بهترین هدف را انتخاب کرد؛ ال کلاسیکو...

کاپیتان آلبی سلسته در پیروزی سه بر ۲ مقابل کهکشانی ها، گل پیروزی بخش کاتالان ها را در برابر چشمان هواداران رئال در سانتیاگو برنابئو به ثمر رساند و این گونه بود که برنده پنج بار توپ طلا، پانصدمین گل خود را در آوریل ۲۰۱۷ ثبت کرد.

اسطوره بارسلونا پس از این گل، پیراهن خود را در آورد و آن را مقابل هواداران متعصب رئال بالا گرفت؛ گلی که مسی و یارانش را به صدر جدول رده بندی لالیگا رساند که البته در نهایت این رئالی ها بودند که با پس گرفتن جایگاه نخست عنوان قهرمانی را از چنگ حریف دیرینه در آوردند.

** تردستی مقابل تاتنهام (2018)

مسی برای یادآوری اعجازش، ساعت خود را روی تازه ترین بازی در لیگ قهرمانان مقابل تاتنهام و البته در مرحله گروهی تنظیم کرد.

جادوگر کوچک نبض بازی را در دست داشت و با ۲ گل مدهوش کننده اش در این بازی، بار دیگر نشان داد که یکی از بهترین های تمام دوران ها است.

بله این گل ها در مرحله گروهی به ثمر رسید اما به شکلی خاص از سایر گل ها تفکیک پذیر بود.

لیونل مسی دوست داشتنی، ما به احترام ۱۵ سال سحرانگیزی که برای ما به ارمغان آوردی، کلاه از سر برمی داریم...

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسی کبیر

    • بدون نام

      بهترین بازیکن فقط سلطان کریس،وبس،بعدشم مسی

    • بدون نام

      رونالدو عالیه خداییش اصلا نیازی نیست که بگین.....وووووووولی مسی ی چیز دیگست.......فوتبال یعنی مسی.......

    • بدون نام

      عشق یعنی مسی اینو همه حتی خود طرفداران پنالدو هم میدونن
      مسی جون من ،،،،،،اگه من یه روزی مردم بدونین که اعجوبه تاریخ فت کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج