۷۹۳۵۱۷
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

پرسپولیس چطور می‌تواند کاشیما را شکست دهد؟

تیم ژاپنی در فضای بین مدافعان کناری و میانی در هر دو سمت آسیب‌پذیر نشان داده‌اند که این می‌تواند برای پرسپولیس نقطه قوت باشد.

ایران ورزشی: تیم فوتبال پرسپولیس در نیمه اول بازی رفت با کاشیما آنتلرز ژاپن، با توجه به اینکه این مسابقه، یک بازی خارج از خانه بود، بسیار شجاعانه بازی کرد. شروع بازی‌اش فوق‌العاده بود و موفق شد چندین موقعیت برای گلزنی پیدا کند. تیم پرسپولیس در مجموع در نیمه اول موفق شد فضاهای کلیدی را از تیم ژاپنی بگیرد.

در مجموع در بازی با کاشیما بسیار مهم است که دو اتفاق در تیم پرسپولیس رخ دهد. اول این‌که فضای پشت مدافعان پرسپولیس در اختیار فورواردهای ژاپن قرار نگیرند. با توجه به سرعت فورواردهای کاشیما و تبحری که در حرکت به پشت مدافعان دارند، محافظت از فضای پشت فورواردهای ژاپن به شدت می‌تواند به سود پرسپولیس باشد. همان کاری که پرسپولیس در نیمه اول بازی رفت مقابل کاشیما انجام داد و مانع از دریافت گل شد.

پرسپولیس چطور می‌تواند کاشیما را شکست دهد؟

دومین مسئله‌ای که پرسپولیسی‌ها برای بازی با کاشیما باید مدنظر قرار دهند این است که در میانه زمین برای طراحی حملات و استفاده از عمق پرسپولیس فضای زیادی به بازیکنان کاشیما داده نشود که این اتفاق در نیمه اول بازی رفت افتاد و تیم پرسپولیس خیلی خوب توانست بازی را کنترل کند.

تنها نقطه قوتی که تیم کاشیما در بازی با پرسپولیس می‌تواند از آن استفاده کند و اتفاقاً در نیمه دوم بازی رفت با استفاده از همین موضوع نتیجه را تعیین کرد، برتری عددی در کناره‌ها است. البته بازیکنان کاشیما خوب می‌دانند که با سانتر از کناره‌ها نمی‌توانند موفق باشند. چون مدافعان پرسپولیس روی هوا مدافعان خوبی هستند و این موضوع نمی تواند دغدغه بزرگی برای پرسپولیس به حساب بیاید.

پرسپولیس در نیمه دوم بازی نتوانست در خط میانی، به خصوص در کناره‌های زمین پوشش‌های خوبی داشته باشد. این منطقه درست همان نقطه برتری ژاپنی‌هاست که با استفاده از نوع آرایش و سیستم بازی ژاپنی‌ها به قوی‌ترین نقاط این تیم تبدیل شده است. در نهایت هم کاشیما با استفاده از نفوذهایی که از کناره‌های زمین داشت، در فضایی که در میانه زمین پوشش داده نشده بود، گل اول خود را به ثمر رساند. همین طور گل دوم کاشیما هم از روی ضربه ایستگاهی و انتقال بعد از ضربه استگاهی وارد دروازه پرسپولیس شد.

جدا از این موضوع چند فاکتور بسیار مهم در نیمه دوم، نتیجه بازی را مشخص کرد که اختلاف ساعت دو کشور و تطبیقی که بچه ها باید می‌گرفتند، نقش مهمی در این زمینه داشت. طبیعی هم بود که وقتی بین دو کشور اختلاف ساعت زیادی وجود دارد، افراد در مدت زمان کوتاه نمی‌توانند خود را با ساعت جدید تطبیق دهند.

پرسپولیسی‌ها در نیمه دوم نسبت به نیمه اول نتوانستند موقعیتی روی دروازه کاشیما ایجاد کنند که این نشان می‌دهد حجم فعالیت‌های بدنی و تلاش بازیکنان پرسپولیس به خاطر همان اختلاف ساعت کاهش پیدا کرده بود.

بازی هنوز تمام نشده و برگزاری مسابقه در استادیوم آزادی شرایط خودش را دارد. به خصوص اگر پرسپولیس بتواند در نیمه اول گل به ثمر برساند، همه چیز برای بازگشت به بازی در نیمه دوم برای پرسپولیس میسر خواهد بود.

نکته‌ای که پرسپولیس در بازی برگشت باید مدنظر قرار دهد این است که تیم ژاپنی در فضای بین مدافعان کناری و میانی در هر دو سمت آسیب‌پذیر نشان داده‌اند که این می‌تواند برای پرسپولیس نقطه قوت باشد. ضمن اینکه به نظر می رسد دفاع تیم ژاپنی در مقابل ضربات شروع مجدد تیم ژاپنی خیلی خوب نیست و توجه به این نکات می‌تواند به برتری بازیکنان پرسپولیس بیانجامد.

پرسپولیس قبلاً موفق شده بازی دشوار داخل خانه را با موفقیت به پایان برساند که من فکر می‌کنم این احتمال در بازی برگشت وجود دارد. امیدوارم بتوانیم با هواداران پرشمار پرسپولیس قهرمانی آسیا را برای کشورمان به ارمغان بیاوریم.

هومن افاضلی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با کمک وزیر جای همه تیمهارا میگیرد ، کاشیما که هیچ ،
      پرسپولیس تیم دولتی بدون مشکل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج