۷۹۰۶۹۴
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

تعداد مسمومان با الکل به ۹۵۹ نفر رسید

حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مصدومان الکل گفت: از ۱.۵ ماه اخیر که موجی درباره مسمومیت با الکل ایجاد شد و بسیار هم غیر عادی است تا دیروز ۹۵۹ نفر مسموم مراجعه کننده با الکل داشته‌ایم، متاسفانه ۸۴ نفر از آن‌ها فوت کرده‌اند و ۳۰۵ نفر هم مورد دیالیز قرار گرفته و ۲۷ نفر هم نابینا یا کم بینا شده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار مصدومان الکل گفت: از ۱.۵ ماه اخیر که موجی درباره مسمومیت با الکل ایجاد شد و بسیار هم غیر عادی است تا دیروز ۹۵۹ نفر مسموم مراجعه کننده با الکل داشته‌ایم، متاسفانه ۸۴ نفر از آن‌ها فوت کرده‌اند و ۳۰۵ نفر هم مورد دیالیز قرار گرفته و ۲۷ نفر هم نابینا یا کم بینا شده‌اند.

حریرچی در پاسخ به سوالی درباره آخرین آمار مصدومان الکل گفت: از ۱.۵ ماه اخیر که موجی درباره مسمومیت با الکل ایجاد شد و بسیار هم غیر عادی است تا دیروز ۹۵۹ نفر مسموم مراجعه کننده با الکل داشته‌ایم که ۴۰۲ نفر در البرز، ۳۲۶ نفر در هرمزگان، ۷۶ نفر در خراسان شمالی و ۶۱ نفر در تهران بوده‌اند.

همچنین متاسفانه ۸۴ نفر از آنها فوت کرده‌اند و ۳۰۵ نفر هم مورد دیالیز قرار گرفته و ۲۷ نفر هم نابینا یا کم بینا شده‌اند. او با بیان اینکه عمدتا مسمومیت این افراد با الکل متیلیک بوده و بخشی از آنها هم الکل دست ساز مصرف کرده‌اند، گفت: در این زمینه برخی دستگیری‌ها انجام شده است. در عین حال مردم باید بدانند که حتی الکل‌هایی که در بسته بندی‌های خارجی و پلمب شده هستند به راحتی امکان تقلب در آنها وجود دارد.

حریرچی در پاسخ به سوال ایسنا درباره راه اندازی مراکز ترک الکل در کشور، گفت: فعلا ۱۵۰ مرکز مبارزه با مواد مخدر را در زمینه ترک الکل آموزش داده‌ایم و آنها به صورت پایلوت خدماتشان را انجام می‌دهند، البته اگر لازم باشد آنها را توسعه نیز می‌دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کار خودشونه

      پاسخ ها

      • مریم

        ماشالله همه مست . ای ول ای ول

    • مهدی

      روایات ما وقران که این همه ازعوارض مشروب والکل فرمودندو برحذر داشتن به خاطر همین ضربه زدن به سلامتی و به جان ماست دیگه ...هرچیزی رو که قرآن و روایات نهی کردن بعد از
      قرنها . با توسل به علم وتکنولوژی بشر تازه به ان رسیده اون هم به مدد عزیزان غربی

    • بدون نام

      کوفت بخورن مگه مجبورن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نوش جان،اما باید ان ادمهای که جنس تقلبی می فروشن ونان حلال سرسفره خود نمی برندبرخورد شود.

      • وروجک

        من نمیدونم خبرهای مسمومیت ازالکل رانمیفهمند...خبرها رانمیخوانندشمااگر ازجان گذشته هستید چشم وکلیه هاتون راازدست میدهید به راحتی ...لااقل اهدا کنید به کسانی که کلیه وچشم نیاز دارند هم دعاپشت سرتون است هم کارخداپسندانه است..

    • ققنوس

      دستی در کار هست....

    • بدون نام

      چرا این خبر این کار زشت ومنکر در این ایام و یا در ایام دهه اول محرم را نشر می‌دهید خدا از تقصیر شما و عاملان که عامدانه دنبال قبح زدایی از این کار زشت هستند نگذرد اونهایی که امر حرام انجام دادند کارشان با کرام الکاتبین است

    • m o

      دوا درمونشون هم حرامه بمیرن بدرک

    • امیر

      به درک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج