جاباما
۷۸۸۹۶۹
۶ نظر
۵۰۰۰
۶ نظر
۵۰۰۰
پ

ابراهیمی: برانکو می‌تواند مثل پروین اسطوره شود

کمک مربی سابق علی پروین در پرسپولیس که در زمان خود یکی از تئوریسین های فوتبال ایران بود اعتقاد دارد پروین و برانکو قابل مقایسه نیستند و هر کدام روش متفاوتی برای مربیگری دارند.

ایلنا: ناصر ابراهیمی در مورد صعود پرسپولیس به فینال اظهار داشت: یک بازی خوب و بسیار عالی را شاهد بودیم. من قبلا هم گفتم در این بازی مهمترین نکته آمادگی روحی و روانی بازیکنان است و بازیکنان باید با نهایت تمرکز روحی و روانی وارد این مسابقه شوند.

تیم پرسپولیس به همین شکل عمل کرد.دیدید که بعد از گل پرسپولیس یک سکوت همه‌جانبه ورزشگاه را فراگرفت اما این آمادگی روانی بازیکنان پرسپولیس و همچنین حمایت هواداران باعث شد پرسپولیس به بازی برگشته و بتواند نتیجه را جبران کند. خط هافبک ما بسیار باز بازی می‌کرد و همین عامل باعث می‌شد آنها روی دروازه‌ی ما حمله کنند. خدا را شکر بیرانوند در بهترین فرم خود پا به این مسابقه گذاشت و با واکنش های خود زمینه ساز صعود پرسپولیس به فینال شد.

مربی سابق پرسپولیس در مورد کمبود بازیکن در پرسپولیس نیز عنوان کرد: دست آقای برانکو خالی بود. ماهینی، عالیشاه و ربیع خواه مصدوم بودند و علاوه بر آن از نظر نفری هم تیم پرسپولیس کمبود دارد. یکسال است که با تعدادی بازیکن محدود در تمام تورنمنت‌ها حاضر می‌شوند و می‌بینیم که چه عملکرد خوبی هم دارند.

شنبه هم باید در لیگ بازی کنند و این کار را سخت می‌کند ولی در کل باید به برانکو وشاگردانش خسته نباشید گفت که توانستند تیم قدرتمند السد را شکست داده و به مرحله‌ی بعد صعود کنند.

وی افزود: پرسولیس حدود یکسال است با نهایتا ۱۵ بازیکن در همه‌ی مسابقات حاضر می‌شود و این یکی از کارهای بزرگ آقای برانکو است که توانسته این تیم را به خوبی جمع کند. بازیکنانی که جدا شده اند به خطر شرایط مالی و دستمزد بالا از تیم جدا شدند وگرنه حضور آنها در تیمهای فعلی‌شان هیچ بار فنی ندارد.

بازیکن وقتی به خارج از ایران کمی‌رود باید ترقی کند اما اینها که رفتنذ این مورد را نداشتند. بازیکنی که در طول سال ۳۰۰ میلیون مالیات پول نگرفته را باید پرداخت کند ترجیح می‌دهد که جایی برود که پول خوب بگیرد. مهدی طارمی را زمانی که در بوشهر بازی می‌کرد به علی دوستی در تیم ملی معرفی کردم اما او گفت که از نسبت به طارمی بازیکنان بهتری در اختیار دارد اما الآن می‌بینیم مبلغ قرارداد او چقدر است و کیفیت فنی‌اش به چه شکل است.

برخی از بازیکنان دهه ۵۰ و ۶۰ پرسپولیس الآن شرایطی خوبی از نظر اقتصادی ندارند و رسیدگی مناسبی به آنها نمی‌شود. بازیکنان کنونی هم وقتی این وضعیت را می‌بینند تلاش می‌کنند آینده خود را تامین کنند و دیگر بحث تعصب به پیراهن و باشگاه در اولویت برخی ها نیست.

مربی سابق پرسپولیس در مورد تفاوت رفتاری خود با زلاتکو برادر سرمربی سرخپوشان نیز گفت: هر مربی روش خاص خود را دارد . درست است که من مربی پرسپولیس بودم اما اکثر نکات فنی را من به بازیکنان گوشزد می‌کردم. علی پروین نقش مدیریتی و حمایتی را داشت و کارهای فنی را به من سپرده بود و اگر نکته‌ی خاصی بود به آن اشاره می‌کرد.

من در کنار زمین یک سری علامتها و اشاره‌ها با بازیکنانی نظیر استیلی یا پیروانی هماهنگ می‌کردم و در طول بازی مشغول راهنمایی تیم از کنار خط بودم. وقتی این فرامین به درستی انجام نمی‌شد هیجان زده می‌شدم و دست به کارهای عجیبی می‌زدم. برادر آقای برانکو به این شکل نیست و آرام است و این ایراد ندارد. هر مربی روش خودش را دارد من آن طور بودم و ایشان هم به این شکل.

ابراهیمی در مرود مقایسه برانکو و علی پروین نیز اشاره کرد: هر چیزی یک دوره‌ای دارد. علی پروین یک اسطوره است. آقای برانکو هم در حال انجام کارهای بزرگی است. من همیشه معتقد بوده‌ام مربیان خوب خارجی مانند برانکو وشفر باید به فوتبال ما بیایند تا ما بتوانیم از آنها چیز یاد بگیریم .

وقتی یک مربی خارجی خوب کار می‌کند هیچکس نمی‌تواند از او خورده بگیرد و از او انتقاد کند. اما یک مربی مثل وینگوبگوویچ وارد فوتبال ما می‌شود که هیچ چیز در چنته ندارد و با ۵۰ میلیون هم تیم قبول می‌کند و به دروغ و برای حفظ شان خود مترجم استخدام می‌کند در حالی که زبان فارسی را از خودمان بهتر صحبت می‌کند، باید انتقاد کرد و واقعیت ها را گفت.

برانکو یک مربی خوب است و در صورت تداوم این روند می‌تواند به اسطوره‌ی دیگر تبدیل شود. در کل مقایسه پروین و برانکو درست نیست و هر کدام از آنها خصوصیات و افتخارات مربوط به خود را دارند.

پیشکسوت سرخها در مورد اینکه چه اتفاقی افتاد که تیم پرستاره پروین نتوانست به فینال آسیا راه پیدا کند نیز تصریح کرد: فوتبال از لحاظ فنی دچار افت شدیدی شده است. در اروپا می‌بینید که ایتالیا که زمانی قدرت اول فوتبال اروپا بود حرفی برای گفتن ندارد. بازیکنانی که الان بازی می‌کنند قابل مقایسه با بازیکنان دهه هفتاد نیستند.

آن زمان اوج فوتبال کره بود و آنها به یک ثبات خوبی رسیده بودند . از طرفی ما بدشانسی آوردیم و در دیدار رفت میزبان بودیم و در بازی برگشت میهمان بودیم و همین کار را برای ما سخت کرد. میزبانی خیلی در این موارد تاثیر دارد و خوشبختانه امسال در بازی برگشت نیمه‌نهایی و همچنین فینال میزبان بودیم و خواهیم بود که این نکته‌ی امیدوار کننده‌ای برای ما خواهد بود.

ابراهیمی در مورد مقایسه بیرانوند و عابدزاده نیز نظر جالبی را دارد: بیرانوند دروازه‌بان خوب و جسوری است که کیفیت فنی‌اش عالی است اما عابدزاده چیز دیگری بود و فکر نمی‌کنم دیگر مانند عابدزاده به دنیا بیایید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرتضی

      ای بابا، ای بابا ناصر خان گیر دادی ها، بیکاری خودت چه ربطی به بگوویچ بیچاره داره!!!

    • بدون نام

      همون اسطوره ای که تو دربی که 9 نفره شدین، گفت تو رو خدا گل نزنید؟! خخخخ!!!

    • بدون نام

      لعنت به اون سلطانیفر لنگی! باید استیضاحش کنن و با خفت برکنارش کنن!!!

    • بدون نام

      واقعا این ابراهیمی لنگی به تمام معناست .چرا نمیگی .مثله قلعه نوعی یا بازبکنهای قدیم استقلال .همش میگی پروین .بازی اونهم اونوقت دیدیم .به پای حسن روشن یا عادلخانی اصلا نمیرسه

      پاسخ ها

      • سیاوش

        همه چیز را همگان دانند
        کیسه های عقده ای ، حرف های ناصر خان ابراهیمی چه ربطی به شما داشت که فورا شروع به چرت و پرت گفتن کردید ؟
        خیلی خیلی دارین میسوزید ،
        پماد هم.که در بازار نگذاشتید بماند همه را مصرف کردید و حتما برای شما عقده ای ها پماد سوختگی نمانده که نطق کثیفتان باز شده

      • بدون نام

        جمع کن توهمی... سلطان فوتبال ایران علی پروینه و بس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج