جاباما
۷۸۷۴۱۱
۲ نظر
۵۰۰۰
۲ نظر
۵۰۰۰
پ

بررسی شانس قهرمانی پدیده؛ احتمال کاملا جدی!

پدیده یحیی، از پدیده بودن عبور کرده و حالا، یکی از مدعیان جدی قهرمانی لیگ برتر است.

وبسایت نود: پیروزی در اولین بازی هفته مقابل فولاد خوزستان، پدیده را برای یک هفته دیگر در صدر جدول لیگ نگه داشت. آن‌ها در ۹ بازی این فصل‌شان، ۲۰ امتیاز گرفته‌اند و با ۶ برد، نمایشی فراتر از انتظار داشتند.

با این حال، هنوز این سوال وجود دارد که پدیده، یک مدعی قهرمانی است یا فقط در هفته‌های ابتدایی توانسته خوب نتیجه بگیرد؟ میانگین ۲،۲۲ امتیاز از هر مسابقه، کارنامه فوق العاده‌ای برای هفته‌های ابتدایی محسوب می‌شود. بررسی صدرنشین‌های لیگ در ادوار گذشته که ۹ هفته ابتدایی را با بیشتر از ۲۰ امتیاز آغاز کرده‌اند، نشان می‌دهد پدیده چقدر شانس ستاره شدن دارد.

در ۱۷ دوره گذشته لیگ برتر، فقط ۸ دوره صدرنشین‌های لیگ توانسته‌اند مثل پدیده، از ۹ بازی ابتدایی‌شان ۲۰ امتیاز یا بیشتر بگیرند. در ۵ دوره، تیم صدرنشین قهرمان شده و فقط سه دوره، در قهرمانی ناکام بوده است. نکته مهمتر اینکه سه تیمی که در قهرمانی ناکام بودند هم روی رده‌های دوم یا سوم جدول قرار گرفتند.

تا لیگ هفتم، هر تیمی که از ۹ بازی ابتدایی به اندازه پدیده امتیاز می‌گرفت قهرمان می‌شد. سپاهان لیگ دوم، فولاد لیگ چهارم، سایپای لیگ ششم و پرسپولیس لیگ هفتم، صدرنشین‌هایی بودند که کارنامه‌ای به خوبی یا بهتر از تیم یحیی داشتند و همگی، آخر فصل به قهرمانی رسیدند.

لیگ نهم، استقلال مرفاوی این قاعده را نقض کرد. آن‌ها هفته نهم با ۲۲ امتیاز صدرنشین بودند اما افتی محسوس، آخر فصل روی رده سوم ایستادند. سال بعد ذوب آهن همین کار را تکرار کرد و صدرنشینی ۲۰ امتیازی در هفته نهم را، آخر فصل با رده سوم جدول جابجا کرد.

تراکتور لیگ چهاردهم، دیگر تیمی بود که به قهرمانی نرسید. آن‌ها تا هفته آخر، شانس اول رسیدن به جام بودند اما در بازی مشهور یادگار امام، قهرمانی را به سپاهان دادند. فصل پیش، پرسپولیس از ۹ هفته ابتدایی لیگ ۲۰ امتیاز گرفت و قهرمان شد تا دوباره، صدرنشینی مقتدرانه در هفته‌های ابتدایی را با جشن قهرمانی آخر فصل پیوند بزند.

با این شرایط، اگر پدیده اتفاق عجیبی را رقم نزند، شانس اول قهرمانی خواهند بود. اگر قهرمان نشود هم تا رده‌ای پایین‌تر از سوم نخواهد رفت. با توجه به شرایط این فصل لیگ و نوسان مدعیان هم می‌توان انتظار داشت پدیده خودش را روی سکوهای بالایی لیگ نگه دارد. مگر اینکه بحران مالکیت باشگاه، کار دست‌شان بدهد یا کسر امتیاز از کورس مدعیان جدای‌شان کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      امسال هم به امید خدا اگر داورها با ناداوری جلو پرسپولیس را نگیرن پرسپولیس قهرمان خواهد شد.

    • بدون نام

      فقط پدیده فهمیدی لنگی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج