جاباما
۷۸۶۱۳۲
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

فرصت خواهی پمپئو از کاخ سفید برای عربستان

وزیر خارجه آمریکا گفت که از کاخ سفید خواسته تا چند روز دیگر به عربستان برای تکمیل تحقیقات پیرامون ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی فرصت دهد.

خبرگزاری ایرنا: وزیر خارجه آمریکا گفت که از کاخ سفید خواسته تا چند روز دیگر به عربستان برای تکمیل تحقیقات پیرامون ناپدید شدن روزنامه نگار سعودی فرصت دهد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا پس از سفر به عربستان و ترکیه پیرامون ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی خواستار ارائه فرصت بیشتری به مقام های سعودی شد.

پمپئو گفت که از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواسته که چند روز دیگر به عربستان فرصت دهند تا تحقیقات پیرامون خاشقچی را تکمیل کرده و کاخ سفید نیز درک کاملی از اوضاع به دست آورد.

وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه برای گفت و گو با مقام های سعودی پیرامون سرنوشت خاشقچی به ریاض رفته و سپس از آنجا به آنکارا سفر کرد.

پمپئو با رجب طیب اردوغان رییس جمهوری و مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیدار و درباره پرونده جمال خاشقچی روزنامه نگار ناپدید شده در کنسولگری عربستان در استانبول گفت و گو کرد

این دیدارها که همزمان با تشدید فشارهای بین المللی علیه رژیم سعودی به دلیل دست داشتن در قتل احتمالی خاشقچی انجام شده، نشان می دهد که مقام های واشنگتن، ریاض و آنکارا درصدد پیدا کردن راه حلی هستند که هر سه طرف را در پرونده قتل خاشقچی راضی کند.

کارشناسان منطقه سفر پمپئو به ریاض و آنکارا را به تلاش واشنگتن برای بیرون کشاندن عربستان از گردابی ارزیابی می کنند که به دلیل دخالت در مرگ خاشقچی گرفتار آن شده است.

خاشقچی در ۲ اکتبر (۱۰ مهر ماه) پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد و مقام های غیر رسمی ترکیه اعلام کردند که وی در داخل ساختمان به دستور مقام های سعودی به قتل رسیده است.

روزنامه 'واشنگتن پست' نیز نوشته که تصاویر ویدئویی و صدای ضبط شده ای موجود است که اثبات می کند خاشقچی پس از شکنجه، کشته شده است.

خاشقچی که پس از انتصاب بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، این کشور را ترک کرد و به آمریکا رفت، در روزهای اخیر قصد ازدواج با یک زن تبعه ترکیه را داشت و برای طی کردن مراحل ثبت ازدواج خود مجبور به مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول شده بود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ قاشخچی وسیله ای برای بی آبرویی بیشتر عربستان و آمریکا

    • بدون نام

      پس دلارهای عربستان بازهم کارساز شد .ای لعنت بر این شیطان بزرگ و دوستان داخلی و خارجی آن که شریک جنایات آنان هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج